Ekonomi Haber para eder!

Haber para eder!

08.02.2011 - 00:28 | Son Güncellenme:

2005’de 1 milyon dolarlık yatırımla kurulan, 2010 yılında geliri 31 milyon doları bulun haber sitesi ‘Huffington Post’ 315 milyon dolara satıldı. Alıcı dev internet portalı American Online

Haber para eder

ABD’nin en büyük internet portalı American Online (AOL), online haber dünyasının etkili sitelerinden The Huffington Post’u 315 milyon dolara bünyesine kattı. Arianna Huffington öncülüğünde bundan 5 yıl önce 1 milyon dolarlık yatırımla bir blog (haber günlüğü) olarak kurulan, ardından yaptığı özel haberlerle tüm dünyadan ziyaretçi akınına uğrayan Huffington Post alımıyla birlikte AOL, online reklam pastasından büyük pay almaya oynayacak. Sitenin kurucusu Arianna Huffington, AOL’in eski tepe yöneticilerinden biriydi.
315 milyon doların 300 milyon doları nakit, 15 milyon doları da hisse olarak ödenecek. Sitenin 2009 yılı geliri 15 milyon dolar, 2010 yılı geliri ise 31 milyon dolara işaret ediyor. 2011 gelir tahmini ise 60 milyon dolara işaret ediyor.
Anlaşma çerçevesinde sitenin kurucu ve genel yayın yönetmeni Arianna Huffington, yeni yapıda Huffington Post Media Grubu’nun genel yayın yönetmeni kalacak.

Özel haber üssü
2005 yılında Arianna Huffington, Kenneth Lerer ve Jonah Peretti tarafından yayın hayatına başlatılan The Huffington Post internet haber sitesi, gündemi değiştiren habercilik tarzıyla ABD’de en çok okunan haber sitelerinden biri oldu.
Sitenin okuyucu sayısı Aralık 2010 itibariyle aylık 25 milyon kişiye (tekil ziyaretçi) ulaştı.
Kendi özel haberleriyle birlikte yaptığı ortaklıklarla diğer yayın organlarıyla içerik paylaşımı sistemini uygulayan Huffington Post, liberal haber sitesi olarak öne çıkıyor. Drudge Report gibi liberal alternatif muhafazakar haberler topluyor. Site siyaset, medya, iş, eğlence, yaşam, yeşil hareket, dünya haberleri ve komedi içeriğini barındırıyor.
AOL bünyesinde ayrıca Engadget, TechCrunch, Moviefone, MapQuest, Black Voices, PopEater, AOL Music, AOL Latino, AutoBlog, Patch ve StyleList internet siteleri bulunuyor.

Haberin Devamı

İmzalar ‘Super Bowl’ sırasında atıldı
Yapılan anlaşmayla AOL, kullanıcı sayısını ABD’de 117 milyon, dünyada da 270 milyona çıkarmayı hedefliyor. Huffington Post anlaşmayı kendi sitesinde “Yepyeni Bir Medya Evreni” başlığıyla duyurdu. Arianna Huffington bu yazıda satış satış öyküsünü şu sözlerle anlattı:
“Geçen ay AOL CEO’su ve Başkanı Tim Armstrong’dan görüşme talep eden bir e-posta aldığını ve AOL ekibini Los Angeles’taki evine davet ettim. Daha sonra görüşmeye AOL CFO’su da katıldı. Yapılan görüşmelerin ardından imzalar ABD’de yılın en büyük spor olayı kabul edilen Amerikan futbolu şampiyonluk maçı Super Bowl sırasında atıldı.
AOL, Huffington Post’un kaynaklarıyla haber içeriğini güçlendirmeyi, Huffington Post ise AOL’in yerel imkânlarını kullanarak haber içeriğini çeşitlendirmeyi hedefliyor.” AOL İcra Kurulu Başkanı Tim Armstrong ise, bu anlaşmanın yeni bir Amerikan medyası yaratacağını kaydetti.

Haberin Devamı

Atina doğumlu Cambridge mezunu

1950 yılında Atina’da doğan Hunfington Post’un kurucusu Arianna Huffington, 16 yaşında İngiltere’ye giderek önce Girton College ardından Cambridge Üniversitesi’nde eğitim aldı. Ardından ABD’ye giden Huffington 1985 yılında petrol milyoneri, Cumhuriyetçi Kangre Üyesi Michael Hunfington’la evlendi. İkili 1997 yılında boşandı. Bugüne kadar liberal görüşler doğrultusunda pekçok etkili makale kaleme alan Arianna Huffington, 2009 yılında medya dünyasının en etkili isimleri kategorisinde Forbes listesinde yer aldı.