Ekonomi Hazır giyimde ihracat hedefi 23 milyar dolar

Hazır giyimde ihracat hedefi 23 milyar dolar

08.12.2021 - 07:01 | Son Güncellenme:

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), dünyanın en önemli moda merkezlerinden biri yapmayı planladığı İstanbul’da, ilk kez düzenleyeceği uluslararası organizasyonla Türk hazır giyim firmalarını 4 kıtadan binlerce küresel alıcıyla buluşturacağını duyurdu.

Hazır giyimde ihracat hedefi 23 milyar dolar

EKONOMİ SERVİSİ - ‘Istanbul Fashion Connection Hazır Giyim ve Moda Fuarı’nın (IFCO) tanıtım toplantısını İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe ile İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç yaptı.

Haberin Devamı

Gültepe, hazır giyim ve konfeksiyonun katma değerli üretimi, istihdama katkısı, ihracatı ve net döviz getirisi ile stratejik sektörlerinden olduğunu vurguladı.

Sıçrama yakalandı

Toplam hazır giyim ihracatının yaklaşık yüzde 70’ine İHKİB üyelerinin imza attığını bildiren Gültepe, şöyle devam etti:

“Pandemide tedarik zincirinin kırılması ve küresel markaların yakın coğrafyalardan alımı tercih etmesi nedeniyle Türkiye’nin ve hazır giyim sektörümüzün önüne büyük bir fırsat çıktı. Ülkemize artan ilgiyle 7 yıl aradan sonra ihracatta ilk kez büyük sıçrama yakaladık. 11 ayda 18.4 milyar dolara ulaştık. 2014’te 18.7 milyar dolarlık rekorumuzu bu yıl 20 milyar doların üzerine çıkararak yenileyeceğiz. Şubat ayında İstanbul’a 4 kıtadan gelecek binlerce küresel alıcının yaratacağı sinerjinin de katkısıyla 2022’de yüzde 15’lik artış ile 23 milyar dolar ihracat hedefliyoruz.”

Haberin Devamı

‘Dünyayı Türkiye giydiriyor’

İTO Başkanı Şekib Avdagiç Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün pandemi döneminde büyümeye devam ettiğini vurgulayarak, “Türkiye, kalite ve tasarımdan ödün vermeden tüm dünyayı giydiriyor. Hedefimiz hazır giyimin toplam ihracatta yüzde 9.1 olan payını daha yukarı çıkarmak olmalı” dedi.