Ekonomi Her güne en az bir fuar!

Her güne en az bir fuar!

10.03.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Fuarcılıkta salgınla başlayan ‘hibrit mayası’ tuttu. Türkiye’nin ihracat potansiyelinin de salgında öne çıkması fuarların motivasyon kaynağı oldu. TOBB’un takvimine göre 2021’de 387 fuar düzenlenecek

Her güne en az bir fuar

İş hayatında ticari bağlantıların kurulmasında önemli rol oynayan fuarlar, Kovid-19 salgını gölgesinde düzenlenmeye devam ediyor. Fiziksel ve sanal fuarların bir arada olduğu ‘hibrit’ modeller öne çıkıyor. Salgınla birlikte Türk ürünlerinin, hem lojistik sebepler hem de Çin’in yaşadığı salgın kriziyle daha fazla alıcının dikkatini çektiğini anımsatan fuar sektörü temsilcileri, “Salgın Türkiye’nin ihracat potansiyelinin farklı coğrafyalara tanıtılmasında rol oynadı. 2021 yılında da bu trend sürecek” diyor. Ertelemeler ve iptaller olmadığı takdirde Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB) fuar takvimine göre 2021 yılında 387 fuar düzenlenmesi planlanıyor.

Haberin Devamı

Fırsat yaratacak

Tüyap Yönetim Kurulu Üyesi ve Stratejik Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Ünal Öztop, geçen yıl ihracat bağlantısı kurmakta zorlanan sektörlerin temsilcilerinin bu yılki fuarları bir fırsat olarak değerlendirdiğini açıkladı. Öztop, “Hibrit fuarcılık modelimiz sayesinde katılımcılarımıza sürdürülebilir iş bağlantıları kurma olanağını sunuyoruz” diye konuştu.

“Türk ürünleri, hem lojistik sebepler hem de Çin’in yaşadığı salgın krizinden sonra alıcıların dikkatini çekmeye başladı” diyen Öztop, şöyle konuştu: “Salgın Türkiye’nin ihracat potansiyelinin farklı coğrafyalara ve farklı alıcılara tanıtılmasında rol oynadı. 2021’de de bu trendin devamlılığını gözlemleyeceğiz. Bu yıl umut dolu bir tablo bekliyoruz.”

Haberin Devamı

2.5 milyar $’lık ticaret hacmi

Tarsus Turkey Genel Müdürü Zekeriya Aytemur, bu yıl düzenleyecekleri fuarlarla birlikte yaklaşık 2.5 milyar dolarlık bir ticaret hacminin gerçekleşmesini öngördüklerini söyledi. Aytemur, “Salgın sonrası fuarların küçük dijital dokunuşlarla yine alışılageldik geleneksel tarzda yapılmaya devam edileceğini öngörüyoruz” dedi. Türkiye fuarcılık sektörünün doğrudan ve dolaylı yoldan yarattığı pazar hacminin yaklaşık 5.5 milyar dolar olduğunu söyleyen Aytemur, “En çok para harcayan turist statüsünde olan uluslararası fuar ziyaretçilerinin Türkiye için oluşturduğu katma değer günümüzde yaklaşık olarak 800 milyon dolar gibi bir hacme ulaşıyor” diye konuştu.

Ev değil karavan!

Karavanın yıldızı parlamaya devam ediyor. Kovid-19 salgınıyla birlikte doğayla iç içe tatil yapmayı tercih eden tüketicilerin karavanlara ilgisi arttı. Salgın döneminde yıldızı parlayan karavanlar, Tüyap’ın 3-11 Nisan arasında düzenleyeceği İstanbul Karavan ve Ekipmanları Fuarı Karavanist’te sergilenecek. Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen karavan ve ekipman üreticilerinin ürünlerini sergileyeceği fuarda, Hunter, Crawler, Zirve, Gergin Garage gibi firmaların gözde ürünleri de ziyaretçilerle buluşacak. Fuarda Crawler’ın ürettiği 1 milyon TL değerindeki karavan da görücüye çıkacak.

Haberin Devamı

Crawler Otağ 600, 4x4 kamyonlara uygulanmış bir karavan olarak hem yurt içi ve uluslararası uzun yolculuklar, hem de endüstri ve askeri alandaki boşlukları doldurmak için dizayn edilmiş.

Hibrit düzenlenecek olan fuarda kamp çadırlarından kampçılık ekipmanlarına, bisikletlerden doğa sporları ekipmanlarına kadar birçok ürün ve malzeme de yer alacak.

Her güne en az bir fuar