12.01.2020 - 07:50 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Pakdemirli, Anamur’da helikopterle inceleme yaptıklarını belirterek, şunları söyledi.
“Bu isale hattıyla ilgili çarşamba akşamı gece geç saatlerde bir olay vuku buldu. Hat çok uzun. Dünya mühendislik tarihinde en önemli başarılardan biri. Kıbrıs’tan isale hattından su gelmediğine dair verilen bilgi ve araştırmalar neticesinde hatta bir kopukluk olduğu gözlemlendi.”
Kırılmadı, çıktı
Pakdemirli, “Olayın bir kırılma olmadığı, yerinden çıkma olduğu gözlemlendi. Bu iş aynı köprü teknolojisi gibi. Yüzeyin 250 metre altında borular geçiyor. Borular şamandıralar vasıtasıyla askıda tutuluyor ve yere de ağırlıklarla sabitleniyor. Bu şamandıralardan birinin yüzdüğünü görüyoruz. Salı akşamı tam anlamıyla bir rapor elimize ulaşmış olacak. İstanbul’dan Deniz Kuvvetleri’ne ait bir sörvey gemisi yola çıktı” diye konuştu.
KKTC’de 8-10 aylık su stoğu bulunduğunu dile getiren Pakdemirli, şöyle kon uştu:
“Hızlı bir şekilde bu meseleyi de mutlaka çözüme kavuşturmamız lazım. Hattın içine deniz suyu girmesi nedeniyle tamir edildikten sonra 15 günlük suyu boşa bırakmak durumunda kalacağız ki tuzlu suyu tamamen hattın içinden boşaltalım. Görüntü şu an bir çıkmanın olduğu yönünde. Kolay tamir edebileceğiz gibi gözüküyor.”
‘Zarar karşılanacak’
Pakdemirli, ‘Kıl Çadırlar Aydınlanıyor Projesi’ sertifika töreninde Mersin’deki sağanak konusunda şunları söyledi:
“Hasar ve zarar tespit çalışmalarımıza zaten başlamıştık, bir an önce tamamlayacağız. Zararı karşılamak için bu devlet, bu millet bugüne kadar gereğini yapmıştır, bundan sonra da gerekeni yapacaktır. Devlet daima çiftçisinin yanındadır. Tabii bundan sonrası için de gerekli tedbirleri alacağız.”
Dereler örtülmesin
Pakdemirli, “Derelerin üzerlerinin örtülmesi de zararın en büyük sebeplerinden biriydi. Biz bu konuda DSİ aracılığıyla belediyeleri uyarmıştık. Onlar da sahile yakın yerlerde, bazı bölümlerde derelerin üzerlerini açmışlar. Fakat bu konuda tekrar uyarılarımızı yaptık, bu işi çözmemiz lazım” dedi.