Ekonomi İstanbul’un umudu ‘Ramazan turisti’

İstanbul’un umudu ‘Ramazan turisti’

14.06.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Turizm sektörü temsilcileri, Gezi Parkı olayları nedeniyle Ramazan ayı için Arap ülkelerinden yapılan rezervasyonların iptal edildiğini, ancak hızlı bir toparlanmanın yaşanabileceğini söylüyor

İstanbul’un umudu ‘Ramazan turisti’

Gezi Parkı’ndaki olaylar nedeniyle Ramazan ayı için Arap ülkelerinden yapılan rezervasyonlarda iptaller yaşandığı ancak hızlı bir toparlanmanın olabileceği belirtildi.
Turistik Otelciler İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır, seyahat acentelerinin İstanbul rezervasyonlarında bazı iptaller yaşandığını, bunlar içinde Ortadoğu ülkelerinden acentelerin de bulunduğunu belirterek, Ramazan ayı için yapılan rezervasyonlar için de benzer durumun söz konusu olduğunu kaydetti.

İlk iptal Araplardan

Ramazan ayının turizmciler için genelde zor geçen bir dönem olduğunu ancak geçen yıllarda başlatılan, “İstanbul’da Ramazan - Ramadan in İstanbul” başlıklı tanıtım kampanyasıyla özellikle Arap ülkelerinden çok sayıda turisti çekmeyi başardıklarını kaydeden Bayındır, “İstanbul’da oteller açısından zor geçen Ramazanda Arap turistler kurtarıcıdır. Ancak bu sene Arap turistler için ‘Ramazan in İstanbul’ terimi yerini ‘Ramazan at Home’ (Evde Ramazan) terimine bırakacak gibi. Olaylar sonrası rezervasyonlarını ilk iptal eden Araplar oldu. Rezervasyonlarda şu an için hareketlilik yok” dedi.
TÜROFED Başkanı Osman Ayık ise turist profili itibarıyla İstanbul’un, bu tip krizler sonrası hızla toparlanabilecek bir turizm merkezi olduğunu ifade etti.
Ayık, “Olaylar durulursa çok çabuk toparlanabiliriz. İstanbul, hızlı bir geri dönüş yapabilir. Buraya gelen turistlerin büyük bölümü paket turlara bağlı kalmadan münferit seyahat eder. Tur acenteleri rezervasyonu iptal ederse geri dönmez. Ancak turlar dışında seyahat edenler yeni duruma göre kararlarını değiştirebilir” diye konuştu.

İstanbul’da Ramazan
İstanbul Shopping Fest (ISF) Genel Müdürü Füsun Tavus, geçen yıl Arap turistlere yönelik olarak düzenlenen İstanbul’da Ramazan kampanyasıyla çok olumlu neticeler alındığını, turist sayısının yüzde 32 arttığını, THY’nin Suudi Arabistan ve Kuveyt’ten getirdiği yolcu sayısında da yüzde 97 ve yüzde 144’lük artışlar görüldüğüne işaret etti.