Ekonomi İstihdamda yeni hedef 2.4 milyon

İstihdamda yeni hedef 2.4 milyon

03.11.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Trendyol CMO’su Erdem İnan, “Doğrudan ve dolaylı olarak toplam 1.1 milyon kişiye istihdam sağlıyoruz. 2023 yılında bu rakamı 2.4 milyon kişiye çıkarmayı hedefliyoruz” diye konuştu

İstihdamda yeni hedef 2.4 milyon

AYLİN RANA AYDİN - E - ticaret platformu Trendyol, düzenlediği indirim günleriyle istihdama katkı sağlıyor. Kasım kampanyaları öncesinde ağırlıkla operasyonda görev alacak 3 bini aşkın ek istihdam sağlayan Trendyol, doğrudan ve dolaylı olarak toplam 1.1 milyon kişilik istihdama ulaşıyor. Bu rakamın 2023 yılında 2.4 milyona çıkması hedefleniyor. Trendyol, bu yıl da gerçekleştireceği ‘Süper İndirim Günleri’ ve ‘Efsane Günler’ ile pek çok ürünü avantajlı fiyatlarla müşterilerine sunarken, satıcılarının işlerini büyütmelerine destek olmayı hedefliyor. Şirket, bu yıl ilk kez Hızlı Market, Yemek ve ikinci el uygulaması Dolap’a özel hazırladığı kasım ayı kampanyalarını da müşterileriyle buluşturuyor. Trendyol CMO’su Erdem İnan, kasım kampanyalarına satıcılar, operasyon ve dağıtım ekipleri, kargo şirketleri ve çalışanlarıyla beraber hazırlandıklarını açıkladı.

Haberin Devamı

640 milyon ürün

Kampanyalarla birlikte Türkiye’nin dört bir yanındaki esnaf ve KOBİ’lerin ürünlerini müşterilerle buluşturduklarını kaydeden İnan, şunları söyledi:

“Trendyol olarak yarattığımız ek istihdam ve yenilikçi uygulamalarımızla hem satıcılarımıza ve müşterilerimize en iyi alışveriş deneyimini sunmayı, hem de ülkemiz ekonomisine daha fazla katkı sağlamayı hedefliyoruz. Bugün 81 ilde 200 binden fazla satıcımız yılda 640 milyondan fazla ürünü platformumuz aracılığıyla tüm Türkiye’ye ulaştırıyor. Bu sayede esnaf ve KOBİ’ler daha fazla satış yaparak işlerini büyütüyor ve ekosistem genişlemeye devam ediyor.”

İnan, “Kasım kampanyaları öncesinde ağırlıkla operasyonda görev alacak 3 bini aşkın ek istihdam sağladık. Kargo dağıtımı, paketleme, müşteri hizmetleri gibi farklı sektörlerde de yüz binlerce kişiye iş olanağı sağlıyoruz. Böylece doğrudan ve dolaylı, ekonomimize toplam 1.1 milyon kişilik istihdam katkısı yapıyoruz. 2023’te bu rakamı 2.4 milyon kişiye çıkarmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Rekor satış

Yapılan açıklamaya göre, Trendyol satıcıları geçen yıl kasımda ‘Süper İndirim Günleri’ ve ‘Efsane Günler’ kampanyalarıyla rekorlar kırarak satışlarını bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 168 artırdı. Türkiye’nin dört bir yanına 60 milyon ürün satışı gerçekleştirildi. Ziyaret sayısı 1.5 milyar oldu. Kampanyanın son günü olan cuma akşamında ise anlık olarak 1.85 milyon Trendyol müşterisinin aynı anda platformda buluşmasıyla bir rekora daha imza atıldı. Müşteriler seçtikleri ürünleri favorilerine ekleyerek, ürünlerle ilgili beden ve fiyat değişimlerini de yakından takip edebiliyor. Bir ürün ne kadar çok favorilenirse indirime girme olasılığı o kadar artıyor. Bir yılda yaklaşık 2 milyon Trendyol müşterisinin tercih ettiği Trendyol Gel - Al noktalarının sayısı da 11 bine ulaştı.

KOBİ’lere destek

Türkiye’deki esnaf ve KOBİ’leri daha fazla dijitalleştirerek, onların işini teknolojiyle, e - ticaretle büyütmeyi öncelik olarak gördüklerini kaydeden Trendyol yetkilileri, finansman, pazarlama ve eğitim gücüyle satıcıları desteklediklerini vurguluyor. Trendyol, Nisan 2020’de başlattığı ‘Trendyol KOBİ Destek Paketi’ ile platformunda yer alan esnaf ve KOBİ’lere bugüne kadar 750 milyon TL değerinde finansman, pazarlama ve eğitim desteği sağladı. Trendyol Akademi ile 200 binin üzerinde satıcısını farklı eğitimlerle buluşturdu.