EkonomiKanada ile hedef nükleer iş birliği

Kanada ile hedef nükleer iş birliği

05.03.2026 - 07:01 | Son Güncellenme:

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Kanada Maden Araştırmacıları ve Geliştiricileri Derneği (PDAC) tarafından düzenlenen PDAC 2026 Kongresi’nde konuştu.

Kanada ile hedef nükleer iş birliği

Enerjide artan talebi karşılarken ithal kaynaklara bağımlılığı azaltmak için çalıştıklarını vurgulayan Bayraktar, Türkiye ekonomisinin 2053’te karbon nötr olmayı hedeflediğini belirterek, “Önümüzdeki 7 yıl içinde enerji verimliliğine yaklaşık 20 milyar dolar yatırım yapacağız, bu da birincil enerji tüketimimizi yüzde 15 oranında azaltmamızı sağlayacak” dedi. Bayraktar, Türkiye’nin nükleeri enerji sepetine eklemek istediğinin altını çizerek, “2050’de en az 20 gigavatlık nükleer enerji üretim kapasitesine sahip olmayı hedefliyoruz. Hem büyük ölçekli, konvansiyonel tipteki dev nükleer santralleri hem de küçük modüler reaktörleri (SMR) bu nükleer programa dahil etmemiz gerekiyor” dedi. Bayraktar, Kanada ile işbirliği yapmayı hedefledikleri alanlardan birinin de nükleer olduğunu aktardı. Madencilik ve mineraller olmadan dünyanın enerji dönüşümünü gerçekleştiremeyeceğine dikkati çeken Bayraktar, Kanada ile iş birliği arzusunu yineledi. 

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler