Ekonomi ‘Migros her hafta 2 süpermarket açacak’

‘Migros her hafta 2 süpermarket açacak’

17.02.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Bu yıl her hafta iki süpermarket açacaklarını, söyleyen Migros Genel Müdürü Özgür Tort, “Haftada iki süpermarket, 2012’de 100’ün üzerinde mağaza açmak anlamına geliyor” dedi

‘Migros her hafta 2 süpermarket açacak’

Migros Ticaret AŞ, 2012’de ‘Sadece Migros’ta’ kavramının desteğiyle çift haneli büyümeyi artırmayı ve yılı 6.4 milyar lira ciroyla kapatmayı hedefliyor. Migros Genel Müdürü Özgür Tort, 2011’de içinde bulundukları sektör yüzde 10 büyürken, Migros’un yüzde 11 büyüdüğünü kaydetti.
Geçen yıl 150 milyon lirayı aşkın yatırım gerçekleştirdiklerini belirten Tort, 2012 yılında da benzer yatırım hacminin devam edeceğini kaydetti.
2012 yılında her hafta iki süpermarket açacaklarını ifade eden Özgür Tort, “Haftada iki süpermarket açmak, 2012’de 100’ün üzerinde mağaza açmak anlamına geliyor” dedi.

Yeni tema AnadoluM
‘Sadece Migros’ta’ kavramının tüketicilerin Migros ile özdeşleştirdiği, Migros’a layık gördüğü bir kavram olduğunun altını çizen Tort, yapılan araştırmalarda her zaman ‘bir tek Migros’un ayrışmış bir yerde durduğunu’ ve bazı özellikleriyle ‘gruplardan farklılaştığını’ söyledi.
Migros Genel Müdürü Özgür Tort, tedarikçilerle birlikte temalı dönemlere dair ‘Sadece Migros’ için üretim yapıldığını, ‘Nostalji’nin çok başarılı sonuçlar verdiğini belirtti.
Tort, “2012’ye Türkiye’nin özünden yola çıkan, ortak değerimiz olan çok kuvvetli bir yaşam iziyle, çok kuvvetli bir temayla, AnadoluM ile iddialı başlıyoruz” şeklinde konuştu.
AnadoluM döneminin değerler, lezzetler, tasarruf özellikleri, Anadolu sembolleri, desenleri, yöresel tatları ile bugün başladığını bildiren Tort, özel AnadoluM sembollü ve hediyeli markalar ile Niğde’nin ahududulu gazozu, İzmir’in Kırıtaklar tulumu, Şemdinli’nin balı, Afyon’un kaymağı, Osmanlı şırası gibi yerel lezzetlerin bu kapsamda tüm Türkiye ile buluşacağını vurguladı.

Haberin Devamı

Rakamlarla Migros
- 68 ilde 720 mağazası bulunuyor.
- Şirket geçen yıl yüzde 11 büyüdü.
- Türkiye’de toplam 19 milyon hanenin 12 milyonuna ulaşıyor.
- Geçen yıl 11 bin yeni ürünü raflarına ekledi.
- 2011’de işleme alınan tedarikçi faturası sayısı 6 milyon.
- Müşteriye verilen fiş sayısı 224 milyon.
- 2011’de ödediği net KDV tutarı 222 milyon lira.
- Halen bin 500 KOBİ ile çalışılıyor.
- 16 bin çalışanı bulunuyor.
- Bu yıl 4 bin 500 yeni istihdam sağlanacak.


‘Satın alma peşinde koşmuyoruz’
Özgür Tort, yurtdışındaki satın alma fırsatlarına ilişkin olarak da, şöyle konuştu:
“Migros, bu konuda geçmişte sürekli aktif olmuş bir şirket. Büyüklü, küçüklü birçok satın alma gerçekleştirdi. Çok özel bir çabayla satın alma peşinde koşmuyoruz. Ama nihayetinde oluşabilecek her türlü fırsatta bir numaralı takipçi olacağımız da kesin. Fırsatlara bakıyoruz. Olabilecek her türlü fırsatla ilgileniriz.”
Özgür Tort, başka bir soruya da “Ana hissedarımızın yapısı belli. Belli bir dönemde Migros’tan çıkma mutlaka gerçekleşecektir. Ama bugün buna dair paylaşabileceğim herhangi bir gelişme yok” karşılığını verdi.

Haberin Devamı


‘Karlı günlerde satışlar arttı’
Karlı günlerde normal günlere oranla satışlardaki artışa değinen Özgür Tort, “Özellikle yoğun kar yağışının olduğu dönemlerde tedarik zinciri gücümüzle yok satmadık. Bütün mesele bu... Standartın ötesinde bir taleple karşılaştığımız kesin. Bu da bugünün rakamlarına baktığımız zaman, normal büyüme ortamının en az yüzde 4-5 daha fazlasını realize ettiğimiz günler anlamına geliyor” dedi.
Organik ve doğal ürün satışlarına dair ise Tort, “Geçen yıl şirketimiz yüzde 11 büyüdü. Bu büyümenin en az 7-8 puan ötesinde bu ürün gamında büyümeden bahsediyoruz” dedi.

‘Düşük büyüme yatırım kararlarını etkilemez’
Ekonomik dalgalanmalarda hedefleri hiçbir zaman revize etmediklerini ifade eden Özgür Tort, dolayısıyla ülke ekonomisinde görülecek büyümedeki azalmaların yatırım kararlarını etkilemeyeceğini söyledi. Özgün marka alanında 2012’de 3 ayrı seri yarattıklarını anlatan Tort, “Bu serilerin sağlıklı yaşam odaklı ürünleri kapsayan ‘M Life’, ileri beklentilere hitap eden ‘M Selection’ ve temel gıdaları içeren ‘Migros’ olduğunu ifade etti.

Haberin Devamı


Hatice Gökçe, Çinli İlçi’nin tasarım koordinatörü oldu
Türkiye’de erkek modasının öncüsü olarak görülen ve avangard tasarımlarıyla bilinen Hatice Gökçe, Çin giyim markası İlçi ile üç yıllık bir anlaşma imzaladı. Gökçe, üç yıl boyunca markanın tasarım koordinatörü olacak.
Orta Asya pazarında büyümek amacıyla tasarımcı-firma işbirliğine giren İlçi markası, Şangay, Pekin ve Urumçi’de tasarım ve üretim faaliyetlerini sürdürüyor. 10 senelik bir geçmişe sahip olan şirketin Çin genelinde toplam 19 mağazası bulunuyor.
Hatice Gökçe, bu işbirliğinin Çin ve Türk tekstil sektörünü bir araya getirmesi açısından önem taşıdığının altını çizerek, “Erkek giyim markası olma yolunda attığımız adımlarla, 12 yıllık yolculuğumuzun sonunda edindiğimiz tecrübeleri paylaşmak için markamızı uluslararası bir alana taşıdık” dedi. Ayrıca, Türkiye’nin hedef pazarı olan Çin’in bu dönemde tasarım ve moda sektörü için yeni olanakları beraberinde getireceğine de belirtti.

Defile danışmanlığı
Çin ve Uygur basınının yoğun ilgi gösterdiği imza törenine yerel yöneticilerin yanı sıra kamu yöneticileri, İlçi Şirketi Yönetim Kurulu Üyeleri, Uygur sanatçıları, Türkiye’de de sergi açmış Kaşgarlı Mahmut resmi ile bilinen ünlü ressam Gazi Ahmet ve İlçi şirketi çalışanları katıldı.
Hatice Gökçe, İlçi için ağırlıklı olarak erkek giyim koleksiyonları ve kadın koleksiyonu hazırlayacak. Ayrıca markanın Çin’de yapacağı tüm defile ve benzeri etkinliklerde moda danışmanlığını görevini üstlenecek. Gökçe, hazırlayacağı ilk koleksiyon olan 2013 İlkbahar-Yaz’ın defilesini 2012 Ağustos ayında gerçekleştirecek.
Bu ortaklık, Türkiye ile Çin arasındaki tekstil ilişkileri farklı bir boyuta taşıyarak yeni ticaret olanaklarının doğmasını da sağlayacak.

Haberin Devamı

Haftanın perakendeci tweet’leri
Mark Lamberti Massmart

M.Scott Peck, (Amerikalı psikiyatrist) ‘disiplin olmadan hiçbir bir şeyi çözemeyiz. Toplam disiplinle tüm sorunlar çözülebilir’ demiş. Haydi arkadaşlar şimdi durma zamanı değil.

Haberin Devamı

Ayşen Zamanpur Silk&Cashmere
Yunanistan’a 300 bin Türk gitsek mesela, fark yaratırız ekonomide.

Serpil Berkan Mavi
Kalbimiz komşuyla..

Bülent Şencan Finspor
Aşkınız da vücudunuza benzer; iyi bakmazsanız yarı yolda bırakır. Fit kalmak için spor, aşkınız içinse Sevgililer Günü’nde bir gül yeterlidir.

KOZMETİK
Papatyanın özü

Doğal bitki ekstraktlarının yer aldığı Dermokil toniğin içeriğinde salyangoz kabuğu proteini, papatya özü ve provitamin B5 bulunuyor. Ürün maske sonrası ve günlük bakımlarda uygulanabiliyor.

Dünden farklı
DDF, ‘Dünden Daha Farklı’ kampanyası kapsamında bir adet yağlı ve akneli ciltlere özel ürün alışverişine, 95 TL satış fiyatı bulunan Blemish Foaming Cleanser hediye ediyor!

Çevresel hasarlar
Dermalogica olgun ya da çevresel hasarlardan dolayı yıpranmış ciltlerde cilt bariyerini yenilemek ve serbest radikal hasarlarını azaltmak için bir ürün geliştirdi: Antioxidant Hydramist.

Cildinizi yenileyin
Avon, yaşlanma karşıtı bakım ürünü ANEW’dan tüm yaşlar için kullanılabilecek ANEW Clinical Pürüzsüzleştirici Serum’u satışa sundu. Yeni ürün ince çizgi görünümünü azaltmaya yardımcı oluyor.

Özel kokular
Yves Rocher, Comme une Evidence, Vanille Noire, So Elixir, Tendre Jasmin ve Moment de Bonheur gibi pafümleriyle makyaj serisi Couleurs Nature markalı ürünlerini özel fiyatlarla sunuyor.

‘Ajandamızda ne şirket almak ne de satmak var’
Darty Genel Müdürü Nedim Esgin, “Şu an için ajandamızda ne şirket satın almak ne de satmak var” dedi. Rakip şirketlerinin formatı, mağaza büyüklüklerinin kendi stratejilerini hayata geçirmeye imkan tanımadığını belirten Esgin, “Pazardaki firmaların irili ufaklı mağazaları bulunuyor. Biz ise bin 500 metrekare büyüklükte mağazalar açıyoruz. Pazarda bu büyüklüğe sahip mağazaları olan firmalar var. Ama bu firmaların aynı zamanda daha büyük ve daha küçük mağazaları da var. Bu nedenle kendi işimizi yapmaya imkan tanımıyor” diye konuştu.

Hedef 60 mağaza
Darty’nin Türkiye’de 25 mağazaya ulaştığını kaydeden Esgin, “Halihazırda yılda 5 mağaza açıyoruz. Önümüzdeki iki - üç yıl içinde her yıl 8 mağaza açmayı düşünüyoruz” diye konuştu.
Esgin, hedeflerinin 5 yılda 60 mağazaya ulaşmak olduğunun altını çizdi.
Darty’nin dünya genelinde 7 ülkede faaliyet gösterdiğini anlatan Esgin, “Türkiye operasyonu olarak yılda 45-50 oranında büyüyoruz. Bu nedenle 7 ülke arasında Türkiye beşinci sıraya yükseldi” dedi.

‘TV ve mobil telefon önde’
Tüm pazarın ciro bazında yüzde 24.7 büyüdüğünü kaydeden Nedim Esgin, şu bilgileri verdi: “Pazar iki yıl üst üste bu oranlarda büyüme kaydetti. Adetsel anlamda da yüzde 14 büyüdü. Pazarda altı kategori bulunuyor. Bunlar arasında TV ve mobil telefonlar öne çıkıyor. Teknoloji süper marketleri pazarı ise yüzde 31.3 büyüdü.”
Türkiye’de pazar büyürken Avrupa’da ise küçüldüğünü söyleyen Esgin, “İspanya’da pazar yüzde 16.8, Portekiz’de yüzde 10.6 küçüldü. İtalya’da ise yüzde 8 küçülme var. Şu anda Türkiye, Avrupa’nın 6. büyük pazarı” dedi.

Loft ilhamını kurabiyeden aldı
Loft Jeans, farklı bir kampanyaya imza atıyor. 14. yüzyılda Çinliler tarafından haberleşmek ve yazılı notlarını içine saklamak amacıyla kullanılan kurabiyeler Loft’a ilham verdi. Marka, ‘Kurabiyeyi Kır, Hediyeni Kazan’ kampanyası için ‘Loft Şans Kurabiyelerini’ hazırladı.
Kampanyada, Loft mağazalarından 120 TL ve üstü alışverişlerde bir şans kurabiyesi kazanma hakkı veriliyor. Şans kurabiyesinin içinde özel bir dilek mesajı, sürpriz hediyeler ve alışveriş çekleri bulunuyor.

Bu yaz Afrika’ya yolculuk var
Kadın hazır giyim markası Batik’in 2012 ilkbahar yaz koleksiyonu farklı tarzlardaki tasarımlardan oluşuyor. Özellikle ‘Safari’, ‘Tropikal’, ‘Marin’ ve ‘İtalyan’ temalarıyla kendini gösteren yeni sezon koleksiyonunda, gold, zümrüt yeşili ve retro ön planda. Birbirinden farklı renkler ve renk tonlarıyla Batik, yaz sıcaklığını vitrinlere taşıyacak.
Safari teması özellikle hayvan desenleriyle kendini gösteren bir moda akımı. Kısacası bu yaz Afrika’ya yolculuk var.

Bonus, Facebook’ta kredi kazandırıyor
Garanti Bonus, müşterilerine Facebook Credits kazandırıyor. Bonus üye işyerlerinde 1-15 Şubat tarihleri arasında, tek seferde 50 TL ve üzeri harcama yapan Bonus sahipleri, işlem yapılan gün başına 10 Facebook Credits kazanıyor. Bu kampanyayla Bonus toplam 50 bin Facebook Credits hediye edecek. 41?29! tarafından tasarlanan ve online alışverişlerin de dahil olduğu bu kampanyaya katılmak için, Bonus’un Facebook sayfasını beğenmek ve FACEBOOK yazıp 3340’a kısa mesaj göndermek yeterli.

Siirt’in ilk AVM’si nisanda açılıyor
Siirt, alışveriş merkezi ile tanışıyor. İçinde 56 mağaza bulunan Grossmall AVM nisan ayında kapılarını açmaya hazırlanıyor. Kiralaması KDM Alışveriş Merkezleri Kiralama ve Yönetim Danışmanlık tarafından yapılan Grossmall’da yerli ve yabancı toplam 56 mağaza bulunuyor. 3 katlı alışveriş merkezi toplam 11 bin metrekarelik kiralanabilir alana sahip. Grossmall AVM’de mağaza açacak markalar arasında LCW, Sbarro, Kanz, Euromoda, Flo bulunuyor.
AVM’De ayrıca bowling salonu, sinema salonu ve çocuk eğlence merkezi bulunuyor.