25.02.2020 - 07:00 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
TEB Bireysel ve Özel Bankacılık Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Mendi, TEB’in 2015 yılında hayata geçirdiği dijital bankacılık platformu CEPTETEB’in müşteri sayısının dördüncü yılında 950 bini geçtiğini, mobil bankacılık kanalını kullanan TEB müşterilerinin ise 1.6 milyona ulaştığını söyledi. Mendi, “TEB müşterileri bankacılık işlemlerinin yüzde 87’sini dijital kanallardan gerçekleştiriyor. Özellikle 18-34 yaş arası müşteriler dijital kanalı daha fazla kullanıyor. TEB olarak inovatif ürünler geliştirmeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Açık bankacılık
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla dijital ve mobil bankacılık yaygınlaşırken bankacılık sektörünün sıradaki dönüşümü, ‘açık bankacılık’ olacak. Bu yeni dönemde finansal ürün ve hizmetler sadece bankalar üzerinden değil aynı zamanda fintech’ler üzerinden de müşterilerle buluşacak. Aynı şekilde bankalar da finansal olmayan ürün ve servislerin müşterilere sunulmasında bir platform olabilecek. Avrupa Birliği ve İngiltere’de çıkan ‘PSD2’ ve ‘open banking’ yasal düzenlemeleri bankaların müşterilerine ait dataları ve sunmuş oldukları servisleri yine müşterilerin bilgisi ve onayıyla güvenilir üçüncü partilerle paylaşmalarına olanak veriyor. Bu düzenlemenin asıl amacı rekabeti artırmak ve müşterilerin daha inovatif ürün, servis ve çözümlere ulaşmalarını mümkün kılmak. Bu beraberinde fintech ekosisteminin de hızlı bir şekilde gelişmesine zemin oluşturuyor. Bankaların güvenli, esnek ve verimli bir şekilde servislerini dış dünyaya açmasının yolu ise API teknolojisinden geçiyor.
Türkiye’de benzer yasal düzenlemeler henüz çıkmamış olsa da bankacılık sektörünün bu konuda hazırlıklarını sürdürdüğünü dile getiren Gökhan Mendi, “Biz de TEB olarak geçen yıl API programımızı başlattık. Bu sayede fintech partnerlerimizle birlikte müşterilerimize daha iyi deneyim yaşatacak uygulamaları, ürünleri ve hizmetleri sunabileceğiz. Bu dönüşüm projelerinin önemli bir bölümünde start up partner’lerimiz yer alıyor. Uzaktan müşteri edinimi, dijital imza, video bankacılığı ve kişiselleştirilmiş ürün ve servisler üzerinde çalıştığımız en sıcak konular” dedi.
Dijital bütçe yönetimi
CEPTETEB mobil uygulaması ve internet bankacılığı hizmetlerinin başında ise ‘Finans Koçu’, ‘TEB FX’ ve ‘Hızlı Çözümler’ geliyor.
Finans Koçu ile kullanıcılar, bütçelerini dijital ortamda yönetebiliyor, analizlerini yapabiliyor. ‘Benim Gibiler’ alanı ile kullanıcılar harcama ve gelir detaylarını kendilerine benzer diğer kişiler ile karşılaştırabiliyor, analiz bölümünden farklı tarihlerdeki gelir ve gider hesapları, detaylı olarak kontrol edilebiliyor.
TEB FX platformu ise kullanıcılara, döviz işlemini anlık olarak yapabilmelerinin yanı sıra, piyasayı anlık takip ederek özel rekabetçi döviz kurları ile kolayca döviz alım satımı gerçekleştirebilme imkânı sunuyor.
Kullanıcılar, CEPTETEB Cüzdan ile İstanbul Havalimanı, TAV Passport ve Flash Pass ile Sabiha Gökçen havalimanlarında hızlı geçiş hakkından yararlanabiliyor.