Ekonomi Motokuryelere teorik ve pratik özel eğitim

Motokuryelere teorik ve pratik özel eğitim

23.07.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

İstanbul’da 24 saat kurye hizmeti ile 700’ün üzerinde ürün dağıtan Getir.com, motosiklet sürücülerinin eğitimi için İngiltere’de uygulanan bir sistemi Türkiye’de uyguluyor.55 dağıtım noktasında çalışan 600 motokuryenin ve diğer sürücülerin güvenliği için uzman eğitmenlerle çalışan Getir.com kurucusu Nazım Salur hızlarının; kolay ulaşılabilir ve şehrin merkezi yerlerinde konumlandırılan ofislerinden kaynaklandığını söyledi.

Motokuryelere teorik ve pratik özel eğitim

Türkiye’de ilk kez uygulanan bir yöntem ile tüketicilere 700’ün üzerinde market ürününü telefon uygulaması ile ulaştıran Getir.com, motosikletli kuryelerinin eğitimi için özel bir sistem geliştirdi. Motokuryelerin trafikte kural tanımayan davranışlarının önüne geçmek ve motosikletin bir kültür olduğunu vurgulamak isteyen firma, İngiltere’de yüzde 100 başarı oranı yakalayan DIAmond sertifikasını alıyor. İngiliz Sürüş Standartları Ajansı (DWSA) onaylanan DİAmond Sertifikası, Türkiye’de Motto Akademi tarafından veriliyor. Sertifikanın Türkiye temsilcisi Halit Kılıç yönetiminde uzman eğitmenler motosikletli kuryelere güvenli sürüş eğitimleri veriyor. 8 kişilik gruplar halinde 2 saat teorik 5 saat trafikte uygulamalı olarak verilen dersler, motokuryeler kadar diğer sürücülerin ve yayalarında trafik haklarını hatırlatıyor. Motokuryelerin trafikte karşılaşabilecekleri her türlü olumsuz durum karşısında nasıl davranacaklarını öneren sistem ile çalışanlar kendilerini daha güvende hissediyor. Kuryelerin can güvenliğini ön planda tutan DİAmond Sertifikasını almak için güvenli sürüşleri başarıyla geçmek ve trafik kurallarına uymak gerekiyor. Eğitmen Halit Kılınç, “Motokuryelere kendi güvenlikleri kadar diğer sürücü ve yayaların da güvenliğini anlatıyoruz. Herkesin kendini güvende hissedeceği bir sürüş yöntemi ile eğitim veriyoruz” dedi.

Önce can güvenliği

Getir kurucusu Nazım Salur motokuryelerin can güvenliğinin ticari kaygılardan çok daha önemli olduğunu vurguladı. Salur, “Getir’in İstanbul’da 55 dağıtım merkezi bulunuyor. Kuryeler bu merkezlerden normal hızda ve güvenli gitmek şartıyla ortalama 10 dakika uzaklıktaki müşterilere ürünleri götürüyorlar. Bu 10 dakikalık ortalamayı kuryelerimizin hızlı gitmesiyle değil, kullanılan teknoloji ve sistemimizin doğru planlaması sayesinde başarıyoruz. Motokuryelerimize 10 dakikada götürme ile ilgili hiçbir teşvik uygulamıyoruz. Önceliğimiz güvenlik. Kuryelerimiz değil, sistemimiz hızlı” dedi.