17.04.2021 - 07:01 | Son Güncellenme:
Hanife Baş
Hanife Baş
Pandemi nedeniyle evlerde temizlik ihtiyacı ön plana çıkarken, robot süpürge satışı rekor kırdı. Türkiye’de 2020 yılında evlerde robot süpürge satışının yüzde 500 oranında arttığı açıklandı. Aynı ivme 2021 yılının ilk çeyreğinde de devam ediyor.
Anker Türkiye, İsrail ve Orta Asya Ülke Müdürü Cem Bodur hijyen ve temizliğin pandemide öne çıktığını anımsattı. Bodur, “Bu dönemde temizliğe ve hijyene önem verip hem de evden çalışırken temizliğe zaman ayırmak istemeyen kullanıcılar, robot süpürgelere yöneldi. Bu durum robot süpürge satışını patlattı” dedi.
Evde büyük yardımcı
Çoğu insanın bu zorlu dönemde robot süpürgeleri büyük yardımcı olarak gördüğünü belirten Bodur, “Yıl içerisinde kampanya dönemlerinde süpürge satışlarında ciddi artışlar oldu. Kampanya dönemlerinde bize gelen taleplerde yüzde binlere varan artış gördük. Robot süpürgeler artık bir lüks değil ihtiyaç haline geldi. Pek çok kişi bu dönemde salgın nedeniyle evden çalışıyor. Hızla yayılan virüsten kendilerini koruyabilmek için ev temizliği hizmeti almamayı tercih etti. Yoğunluk dolayısıyla temizliğe de zaman ayırmak istemeyen kişiler, evcil hayvan sahipleri ve alerjik reaksiyonları olanlar robot süpürgeleri kurtarıcıları olarak gördüler” diye konuştu.
Bodur’un verdiği bilgilere göre, dünyada robot süpürge pazarının büyüklüğü 2.9 milyar dolar. Bu rakamın 2027 yılında 9.4 milyar dolara çıkması bekleniyor. Robot süpürgenin pratiklik sağlamasının tercih edilmesindeki en önemli neden olduğuna işaret eden Cem Bodur, şunları söyledi: “İnsanlar günlük rutin işleri daha hızlı ve kolay çözmek istiyorlar. Bu da robot süpürge talebini artıran en önemli nedenlerden biri. Evlerde hiç olmadığı kadar vakit geçirmeye başlayan insanlar evlerinde çalışırken ev temizliğini de robot süpürgeler sayesinde aradan çıkarabildiği için kendilerine daha fazla zaman ayırabiliyor. Anker Eufy Robovac’ın 1.699-4.499 TL arasında fiyatlı var. Robot süpürgeler, Wi-Fi ile uzaktan kontrol edilebiliyor. Paspaslama özelliği, akıllı haritalama özelliği var.”
Erkeklere temizliği sevdirdi
Pandemi sonrasında patlama yapan bu alana yeni markalar da girdi. Karaca, bu gelişen alana Homend Alex Robot Süpürge’yle girdi. Karaca Grup Marka Direktörü Dilek Terliksiz, robot süpürge pazarının bir yıl içinde pandemi nedeniyle beş kat büyüdüğünü dile getirdi. Terliksiz, sözlerini şöyle sürdürdü: “Biz Alex’le robot süpürgeyi geniş kitlelere yaymak istedik. Robot süpürgeler teknolojik cihazlar olarak hayatımıza yeni girdikleri için kullanmasını bilmediğinizde istediğiniz performansı göstermez. Tüketicilerin kullanımda zorlandıkları noktalara yönelik bilgilendirmeler, kurulum videoları, dokümanlar hazırladık. ‘Robot dostu ortam’ oluşturulmasına yönelik çalışmalar yaptık.”
Alex, 20 metrekarelik bir alanı 10–15 dakika içerisinde temizlerken, aplikasyonu sayesinde ev dışından kontrol edilebilme özelliğine de sahip. Terliksiz, Alex ismi ile kişiselleştirdikleri cihazın Türkçe konuşabildiğini de aktararak, “Homend Alex temizlikte kadın ve erkek tüm tüketicilerin sağ kolu olacak. Teknolojik bir oyuncak olarak da erkekler için temizliği keyifli bir aktiviteye dönüştürecek” dedi.