Ekonomi ‘Perakende 2015’te 421 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacak’

‘Perakende 2015’te 421 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacak’

28.11.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Perakende sektörünün 2011’de 300 milyar dolarlık hacme sahip olduğunu söyleyen Soysal Genel Müdürü Suat Soysal, “Sektör 2015 yılında 421 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacak” dedi

‘Perakende 2015’te 421 milyar  dolarlık büyüklüğe ulaşacak’

Soysal Genel Müdürü Suat Soysal, 2011’de 300 milyar dolarlık hacme sahip olan perakende sektörünün 2015 yılında 421 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacağını söyledi. Soysal, “Türkiye’de 1990’larda AVM sayısı 30’u bulmazken, 2012 itibariyle faaliyet halinde 313, inşaat ve proje halindeyse 80 olmak üzere 393’e ulaştı. Toplam kiralanabilir alan ise 7 milyon 752 bin 604 metrekare oldu” dedi.
Suat Soysal, bugün başlayan Perakende Günleri’nden, e-ticarete, sektörün geleceğinden yeni alışveriş formatlarına kadar sorularımızı yanıtladı...

Türk perakende sektörünün geldiği noktayı nasıl değerlendiriyorsunuz?

Perakende sektörü, dünya genelinde zorlu bir süreçten geçmesine rağmen Türkiye’de sektör, temkinli iyimserliğe devam ediyor. Deloitte’in Türkiye perakende sektörü araştırmasına göre 2011 yılında 300 milyar doları aşan sektörün büyüklüğü 2015 yılında 421 milyara ulaşacak. Çok uzağa gitmemize gerek yok. Türkiye’de 1990’larda AVM sayısı 30’u bulmazken, 2012 itibariyle faaliyet halinde 313, inşaat ve proje halindeyse 80 olmak üzere 393’e ulaştı. Toplam kiralanabilir alan ise 7 milyon 752 bin 604 metrekare oldu.

Haberin Devamı

Peki sektörde markalaşma yolunda atılan adımlar yeterli mi?

Türkiye’de perakende, yeniliklere açık, dünyayı yakından takip eden çok dinamik bir sektör. Markalaşma konusunda çok ciddi adımlar atılıyor. Sadece Türkiye’de değil, Rusya, Ortadoğu, Türk cumhuriyetleri başta olmak üzere yurtdışında da markalaşmak adına önemli fırsatlar kovalıyorlar. Şu an 99 ülkede 4 binin üzerinde satış noktasında Türk markalarını görebiliyoruz. İstanbul Shopping Fest, Ankara Shopping Fest gibi organizasyonlar sektörün hareketlenmesini sağlamakla kalmıyor, Türkiye’nin de marka değerine önemli katma değer sağlıyor.

Perakende Günleri’nin 12.yılı... Buna göre 12 yıllık süreçte sektör nereden nereye geldi?

Perakende Günleri’nin ilkini zorlu bir kriz yılı olan 2001 yılında gerçekleştirmiştik. Yıllar geçtikçe Perakende Günleri de sektörle beraber büyüdü, gelişti ve yenilendi. Sektörde bilginin paylaşıldığı ve üretildiği en önemli platform haline geldi... Perakende çok dinamik ve geniş bir yelpazeye sahip olan bir sektör. Bir çok yabancı piyasaya örnek olacak nitelikte olduğumuza inanıyorum. Altyapı konusunda gidilecek yolumuz çok. Dinamizmi ve büyümeyi doğru şekillendirebilmemiz için insan kaynakları, tedarik zinciri, teknoloji, bilgi sistemleri gibi altyapı kalemlerine çok ciddi yatırımlar yapmamız gerekiyor. Perakende çalışılması kolay bir sektör değil. Ancak buna rağmen işine sıkı sıkı sarılan, tutkuyla işine sahip çıkan binlerce çalışanı var. Özellikle gençleri perakendede kariyer olanakları konusunda iyi yönlendirmemiz ve bilgilendirmemiz gerekiyor.

Haberin Devamı

Yabancı markaların ve fonların Türkiye’deki markalara olan ilgisini ve yapılan ortaklıkları nasıl değerlendiriyorsunuz?

Güçlü büyüme hızı ve istikrarıyla Türkiye, yabancı yatırımcılar için çekici bir a dres. Doğru kurulmuş ortaklıklar; hem büyümede hızın devam etmesini sağlar, hem de yurtdışı maratonuna hazırlanan markalar için önemli bir avantaj getirir. Önümüzdeki yıllarda markalarımıza doğrudan yatırımlar artarak devam edecektir.

Haberin Devamı

‘e-ticaret mağazaları etkilemeyecek’

e - ticaret son dönemde önemli bir ilerleme kaydetti. Bu gelişme mağazaları ve satışlarını nasıl etkileyecek?

e-ticareti göz ardı ederseniz mağazalarınızda başarılı olamazsınız. e-ticaret mağazaları etkilemeyecek, aksine onları geliştirecek. Burada önemli olan geleneksel perakendeyle e-ticaret ilişkisini doğru kurabilmek. Her ikisinin birbirini besleyerek büyüyeceğini düşünüyorum.

Yeni alışveriş formatları

10 yıl sonra perakende sektörünü nerede görüyorsunuz?

Sektörde kontrollü büyüme devam edecek. 2014’ten sonra yüzde 10’un üzerinde büyümelere şahit olabiliriz. Şu an yurtdışına açılım stratejilerini oluşturan, sistemini ve organizasyonunu planlayan bir çok marka var. Bu planların doğru yürütülmesi halinde Türkiye dışındaki pazarlarda markalarımızı oldukça sık göreceğiz. Değişen tüketici alışkanlıklarına paralel olarak yeni alışveriş formatlarını tartışıyor ve uyguluyor olacağız.

‘Perakende 2015’te 421 milyar  dolarlık büyüklüğe ulaşacak’

PERAKENDE GÜNLERİ BUGÜN BAŞLIYOR

Arsenal, Kingfisher, Waitrose, Orange gibi pek çok firmanın danışmanlığını üstlenen 20.20 firmasının Ortağı Mariann Wenckheim, Perakende Günleri’nin ikinci gününde deneyimlerini anlatacak

Haberin Devamı

Arsenal’de değişimin yolunu açtı

İngiltere’nin en önemli stratejik tasarım danışmanlık firmalarından 20.20; Arsenal, Ann Summers, Kingfisher, Waitrose, Liberty, Orange gibi pek çok firmada değişimin yolunu açtı. Firmanın ortaklarından Mariann Wenckheim, zorlu bir rekabetin hakim olduğu yeni marka dünyasında, firmalar için müşterilerin aklından çıkmayacak ve fark yaratan deneyimler tasarlıyor.

16 farklı oturum var
Avrupa ve Uzak Doğu’da çok sayıda büyük markaya strateji ve marka danışmanlığı yapan marka uzmanı Wenckheim, deneyimlerini, bugün başlayan Perakende Günleri’nin ikinci gününde paylaşacak.
Soysal tarafından gerçekleştirilen ve bugün başlayan Perakende Günleri, 16 farklı oturum ve yerli, yabancı 25 ayrı konuşmacısıyla iki gün boyunca sektör temsilcilerini ağırlamaya hazırlanıyor.
Dünya perakendesine yön veren isimler, perakendeye yeni bakış açısı kazandıran profesyoneller, başarı öyküleri ve yeni fikirlerle sektörün gelişimine destek olan uzmanlar Perakende Günleri 12’de buluşuyor. Türkiye perakende sektörüne çalışmalarıyla yön veren Soysal tarafından 2001 yılından beri düzenlenen Perakende Günleri bu yıl da pazarlama, marka, tasarım, iletişim ve ekonomi gibi geniş bir yelpazeyi içeren konularıyla sektörün nabzını tutacak.

Haberin Devamı

KONFERANSTA ÜNLÜ KONUŞMACILAR VAR

Yeni trendleri anlatacak
Tüm dünyadan 3.5 milyonu aşan üyeye sahip olan perakende kuruluşu NRF’in (National Retail Federation) başkan ve CEO’su Matthew Shay Perakende Günleri’nde olacak.
Amerika dışında 50’ye yakın ülkeden üyesi bulunan bu organizasyonun başkanı olan Shay global bir perspektiften sektörün geleceğini, yakın gelecekte bekleyen fırsatları, tehditleri ve trendleri anlatacak.

Başarı ve başarısızlık arasındaki ince çizgi
Perakende Günleri’nin bir diğer konuşmacısı Dr. Rob Yeung. İnsan davranışlarını analiz eden Dr. Rob Yeung, müşterileri etkilerken, başarı ve başarısızlık arasındaki ince çizgiyi somut örnekleriyle anlatacak. Bristol Üniversitesi’nde psikoloji eğitimi aldıktan sonra University of London’da aynı dalda doktora yapan Dr. Yeung’ın görüşleri CNN, BBC, Wall Street Journal ve Financial Times gibi uluslararası basında sıkça yer alıyor. Çok sayıda bestselling kitabı olan Dr.Yeung, Fortune 500 firmalarına danışmanlık ve üst düzey yöneticilere koçluk yapıyor.

Dev markalardan hayvanat bahçelerİne deneyim tasarımı
Günümüzde müşteriler için marka deneyimi tasarlamak, başarılı bir marka yaratmak kadar zor. Tüm stratejiler müşterilerin zihninde ve kalbinde markalar için “kalıcı” bir etki alanı yaratmak üzerine kuruluyor.
Perakende Günleri’nin bir diğer konuşmacısı da Dan Pearlman’ın Kurucu Ortağı ve CEO’su Nicole Srock Stanley olacak.
Dan Pearlman BMW, Mercedes, MTV, Karstadt, Lufthansa gibi dünya devi firmaların yanı sıra pek çok hayvanat bahçesi, park ve yaşam alanının marka ve deneyim tasarımını yapan sıra dışı bir firma.
Firmanın kurucu ortağı ve CEO’su Stanley yenilikçi bakış açısıyla gerçekleştirdiği projelerden derlediği üç örnek çalışmayı Perakende Günleri’nde paylaşacak.

PERAKENDE GÜNEŞİ ÖDÜLLERİ YARIN SAHİPLERİNİ BULACAK

Perakende Günleri kapsamında verilecek olan ‘Perakende Güneşi Ödülleri’nin 2012 adayları belli oldu. Bu yıl 10 kategoriden oluşan perakende ödüllerinin sahipleri etkinliğin ikinci günü yani yarın belli olacak.
15 kişilik özel jürinin değerlendirmesi sonucunda belirlenen Perakende Güneşi Ödülleri için düzenlenecek törene, perakende sektörünün ve iş dünyasının önde gelen isimleri katılacak.
Perakende Güneşi Ödülleri kapsamında bu yıl ilk defa ‘Genç Liderler Ödülü’ de verilecek.
Perakende Güneşi Ödülleri için jüri değerlendirmesinden önce aday önerileri sektör tarafından AMPD, AYD, BMD, MOSDER, MTD, TMD derneklerine iletildi. Dernekler, üyelerinden ve sektörden aldıkları görüş ve önerileri değerlendirerek her bir kategori için adaylarını jüriye sundu ve jüri kısa listeyi oluşturdu.
Ödül kategorileri arasında; ‘Yaşam Boyu Başarı Ödülü’, ‘Perakende Güneşi Özel Ödülü’, ‘Perakendeye Katkı Ödülü’, ‘En Başarılı Profesyonel Yönetici Ödülü- Mağazalar’, ‘En Başarılı Profesyonel Yönetici Ödülü- Marketler’, ‘En Başarılı Profesyonel Yönetici Ödülü- Alışveriş Merkezleri’, ‘Genç Liderler Ödülü’, ‘Yılın Alışveriş Merkezi Müdürü Ödülü’, ‘En Beğenilen Perakende Kuruluşu Ödülü’ ve ‘En Başarılı İnsan Kaynakları Uygulaması Ödülü’ yer alıyor.

‘Perakende Güneşi Ödülleri’nin 2012 adayları

PERAKENDE GÜNEŞİ ÖZEL ÖDÜLÜ
* Armaggan - Yalçın Ayaslı
* Derishow - Fatoş Ahunbay
* İntemaLive Projesi - Eczacıbaşı İntema Mağaza
* Turkcell’in Parmakları Konuşuyor
EN BAŞARILI PROFESYONEL YÖNETİCİ ÖDÜLÜ-MAĞAZALAR
* Ahmet Yanıkoğlu, Watsons Genel Müdürü
* Cüneyt Yağcı, Groupe Seb Genel Müdürü
* Cüneyt Yavuz, Mavi Genel Müdürü
* Eren Çamurdan, AY Marka Genel Müdürü
EN BAŞARILI PROFESYONEL YÖNETİCİ ÖDÜLÜ-MARKETLER
* Erhan Bostan, A101 CEO
* Sertaç Ünal, Özdilek Perakende Operasyonları Genel Müdürü
EN BAŞARILI PROFESYONEL YÖNETİCİ ÖDÜLÜ-ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ
* İlham İnan Dündar, Torunlar Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı AŞ. Genel Müdür Yardımcısı
* Zafer Baysal, Rönesans Holding A.Ş. Stratejik Yatırım ve Dış İlişkiler Grup Başkanı

GENÇ LİDERLER ÖDÜLÜ
* Ömer Taviloğlu, Mudo Yönetim Kurulu Üyesi
* Ahmet Said Kavurmacı, Aydınlı Grup Yürütme Kurulu Başkanı
* Burak Çelet, Desa Genel Müdürü
* Coşkun Bayraktar, VIA Development& Management Co. Yönetim Kurulu Başkanı
YILIN ALIŞVERİŞ MERKEZİ MÜDÜRÜ ÖDÜLÜ
* Cem Eriç, Kanyon Genel Müdürü
* Hakan Şahin, A Plus Ataköy AVM Genel Müdürü
* Mehmet Akalın, Kentpark AVM Genel Müdürü
* Nezihi Kayıboğlu, Optimum Outlet İstanbul Genel Müdürü
EN BAŞARILI İNSAN KAYNAKLARI UYGULAMASI ÖDÜLÜ
* Bizim Toptan Satış Mağazaları - Mağazalar Yetenek Yönetimi Projesi
* Koçtaş - Yetenek Yönetimi Döngüsü
* LC Waikiki - Eğitim Her Çalışanın Hakkı, İşitme Engelli Çalışanların Eğitimi Projesi
* Migros Ticaret A.Ş. - “Hayallerimin Alışverişindeyim, Geleceğim Bu Sepetin İçinde”

Kiralanabilir alanını 525 bin metrekareye çıkaracak

Rönesans Gayrimenkul Yatırım A.Ş. kiralanabilir alanını önümüzdeki yıl 525 bin metrekareye ulaştırmayı hedefliyor.
Bünyesindeki Optimum Outlet’lerle faaliyet gösteren Rönesans Gayrimenkul Yatırım A.Ş. Samsun, Kahramanmaraş ve Şanlıurfa’daki AVM yatırımlarına devam ediyor. Şirket, bu 3 yeni yatırımıyla şu anda 345 bin metrekareyi bulan kiralanabilir alana ulaştı.
Rönesans Gayrimenkul Yatırım, İstanbul, Ankara, İzmir ve Adana’da bulunan Optimum Outlet’lerde 644 mağaza ile yılda 40 milyonun üstündeki ziyaretçilerine alışveriş deneyimi sunuyor.

4.yaşını kutladı
Bu arada Optimum Outlet, 4.yılını çeşitli etkinliklerle kutladı. 24 Kasım’da 60,70 ve 80lerin hit parçalarını seslendiren Retrobüs grubunu ağırlayan Optimum, 4.yaşını Kolpa’nın mini konseri ile kutladı.Konserden sonra Kolpa hayranları imza gününde, grup üyeleriyle birebir tanışma fırsatını da elde ettiler.