24.09.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
Apaydın, TCDD’nin 160. Yılı kokteylindeki konuşmasında, Türkiye’de demiryollarının 23 Eylül 1856’da İzmir-Aydın hattının yapımı için ilk kazmanın vurulmasıyla başladığını anımsattı.
Milli tren ve vagon
1950-2003 arasında sadece 945 km yeni demiryolu yapılabildiğini belirten Apaydın, 2003 yılından sonra bugüne kadar 50.3 milyar liralık demiryolu yatırımı yapıldığını vurguladı.
Apaydın, bu yatırımlarla yüksek hızlı tren projelerinin hayata geçirildiğini, lojistik merkezleriyle Türk lojistik sektörüne hizmet sunulduğunu bildirdi. Milli trenin, milli elektrikli ve dizel tren setleriyle milli yük vagonlarının üretimi için hızla çalıştıklarını söyleyen Apaydın, demiryolu endüstrisinin Türkiye’de gelişmesi için çalışmalarının sürdüğünü dile getirdi.
Yerli ve yabancı yatırımlarla traversler, hızlı tren setleri, Marmaray setleri, hızlı tren makasları ve hızlı tren raylarının artık Türkiye’de üretildiğine dikkati çeken Apaydın, “2023’e kadar 3 bin 50 kilometre yüksek hızlı demiryolu, 8 bin 500 kilometre hızlı demiryolu ve bin kilometre konvansiyonel olmak üzere 13 bin kilometre demiryolu yaparak toplam 25 bin kilometre demiryolu ağına sahip olmayı hedefliyoruz” dedi.