Ekonomi Türkiye’de e-ticaret yüzde 38 büyüdü

Türkiye’de e-ticaret yüzde 38 büyüdü

01.07.2019 - 01:30 | Son Güncellenme:

Nielsen, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği’nin ‘Değişen Tüketici, Dönüşen Perakende’ teması ile düzenlediği e-ticaret etkinliğine katıldı. ‘Türkiye’de FMCG Trendleri ve E-ticaret’ konulu bir sunum gerçekleştiren Nielsen, FMCG E-ticaret Paneli’ni de tanıttı.

Türkiye’de e-ticaret yüzde 38 büyüdü

Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, Nielsen 2018 Küresel E-Ticaret Raporu’na göre, Türkiye’de e-ticaretin 2018’deki payının yüzde 5.3 olduğunu belirtirken büyüme oranının da yüzde 38 olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

Erdoğan Türkiye’de hızlı tüketim ürünleri kategorilerindeki online alışveriş payının da yüzde 2’ye ulaştığını ve bu alanda büyüme potansiyeli olduğunu ifade etti.

Dünya genelinde e-ticaretin, 2018 yılında bir önceki yıla göre yüzde 18 büyüme kaydederek 2.9 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaştığını açıklayan Erdoğan, “Bu rakam, tüm küresel perakende satışların yüzde 12’sine karşılık geliyor” dedi.