Ekonomi ‘Türkiye’deki ilk Skechers mağazasını açacak’

‘Türkiye’deki ilk Skechers mağazasını açacak’

10.08.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Yaklaşık bir yıl önce Türkiye pazarına giren Skechers’ın Türkiye Genel Müdürü Yasin Kavşak, Türk tüketicisinin Skechers’ı çok sevdiğini söyleyerek önümüzdeki dönemde Türkiye’deki ilk Skechers mağazasını açmayı planladıklarını belirtti

‘Türkiye’deki ilk Skechers mağazasını açacak’

‘Shape-ups' ve 'Tone-ups' modellerinin tüketiciden yoğun ilgi gördüğünü kaydeden Kavşak, "Öyle ki, talepleri karşılamak adına lojistik olarak maliyetli olmasına rağmen Amerika’dan uçakla ürün getirdik. 2012 ilkbahar/yaz sezonunda ise Skechers’ın 'Shape-ups LIV', 'GO Run' ve 'Skechers SRR Resistance Runner' adlı modellerini satışa sunduk. Bu üç model de akıllı tabanları ve tasarımlarındaki özel teknoloji sayesinde yeni bir deneyim sunuyor” dedi.

Türkiye pazarına 'fitness' kategorisiyle girdiklerini ifade eden Kavşak, şu bilgileri verdi: "En büyük perakende mağazalarında kendimize yer bularak, müşteriyle buluştuk. Kısa sürede tüketiciden yoğun ilgi gördük. 2012’nin ilk aylarında markanın diğer modelleri de mağazalardaki yerini aldı. Özellikle performans ayakkabıları segmentinde, koşu ve yürüyüş kategorilerinde tüketiciye sunduğumuz inovatif tasarımlarla ön plana çıktık."

Test istasyonları kurdu
Ürünlerinin tüm tüketicilere hitap ettiğini anlatan Kavşak, "Herkesin ihtiyacını karşılayabilecek kadar geniş bir ürün yelpazesine sahibiz. Ürünlerimizin tüketiciyle buluştuğu noktalarda etkinlikler yaparak fark yaratmaya çalıştık. Birçok mağaza içi ve alışveriş merkezleri aktiviteleri düzenledik. Kurduğumuz test istasyonlarında, tüketiciler ürünleri deneyerek farkı hissettiler" dedi.
2013 Sonbahar/Kış sezonuyla birlikte 230’un üzerinde satış noktasında tüketiciyle buluşacaklarını söyleyen Kavşak, "Önümüzdeki dönemde kendi mono brand mağazalarımızı açacağız. Yeni sezonda ürün yelpazemiz genişleyecek. Özellikle Amerika’da 1 numara olan casual/günlük ayakkabı kategorisindeki ürünlerimiz tüketiciyle buluşacak" diye konuştu.

Haberin Devamı

Hediyeli alışverişle 100 bin üye hedefliyor

Türkiye’de internet kullanımı ve e-ticaretin günden güne artmasıyla online alışveriş sektörü gittikçe büyüyor. Artık kurumsal ve bireysel firmaların standart kendi siteleri yanında sanal ticaret mağazaları da bulunuyor. İlerleyen dönemlerde dünya üzerindeki tüm ticaretin 3’te biri internet üzerinden olacak.

Tüm bu gelişmelerle birlikte e-ticarette de yeni konseptler uygulanmaya başladı. Bunlardan birisi de internetten 'hediyeli alışveriş konsepti…’

Nisan 2012’de tüketicisiyle buluşan Vivikea da bu konsepti uygulayanlardan birisi oldu. 2012 sonunda kullanıcı ve üye sayısını artırmayı planlayan sitenin Satış Pazarlama Direktörü Billur Ceyhan Erdoğan, “Henüz çok yeni bir siteyiz. Şirketimiz nisan başında açıldı. Bu yıl sonuna kadar 500 bin tekil kullanıcı, 100 bin üye sayısına ulaşmayı ve kendimizi değişik mecralarda tüketicilere anlatmayı hedefliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Farklı ve özgün tarzlar
Türkiye’de internet kullanımının son 10 yılda yüzde 1750 arttığını kaydeden Erdoğan şöyle devam etti: "Son verilere göre nüfusun yaklaşık yüzde 45’i yani yaklaşık 35 milyon kişi internette. Mobil cihaz teknolojilerinin gelişmesi de gözden kaçırılmaması gereken bir nokta. Son rakamlara göre Türkiye’de 3G kullanan mobil cihaz sayısı 28 milyon civarında. E-ticaret’in günden güne büyüdüğü bu ortamda pastadan herkese dilim düşüyor. Ülkemizde her sanal alışveriş sepeti ortalama 100 dolar değerlerinde. Online alışveriş alışkanlığı yaygınlaşıyor. Talep çok ancak burada kaliteli, farklı ve özgün arzlar ayakta kalacak, Vivikea olarak bu pastadan iyi bir dilim almaya kararlıyız.”

50’den fazla ülkede 700’ü aşkın mağaza

1992 yılında ABD'de kurulan ve bu yıl 20. yılını kutlayan Skechers, ilk perakende mağazasını 1995’te Kaliforniya’da açtı. Amerika haricinde, Avrupa, Güney Amerika ve Uzak Doğu pazarlarında faaliyet gösteren Skechers'ın, bugün dünyada 50'den fazla ülkede 700’ün üzerinde mağazası bulunuyor. Marka, 1999 yılından itibaren New York Borsası’nda işlem görüyor.
Fitness, yürüyüş, çocuk, günlük giyim gibi farklı kategorilere sahip olan Skechers, 2005 yılından bu yana markaya yapılan yatırımlar ve değişimlerle cirosunu beş yıl içinde yüzde 100 artırdı. Şirketin 2010 cirosu ise 2 milyar dolar.

Haberin Devamı

ERKEK SAATİ

Jet-set saat tasarımı

Michael Kors’un jet-set olarak nitelendirdiği sınırlı sayıda üretilen 'New York Runaway' saati, 2.5 milimetrelik pırlanta detayıyla süslenmiş. Kors bu ikonik saati yaşadığı New York şehrinden ilham alarak tasarlamış.

Yüz boyama sanatı

Seiko'nun yeni Ananta Kronograf modeli geleneksel Japon yüz boyama sanatı 'Kumadori'den ilham alınarak tasarlandı. Kılıç şeklindeki Katana profili ve pürüzsüz Zaratsu cilalaması ile Ananta lüks saat pazarında yerini aldı.

Denizcilikten ilham aldı

Gant, moda, tasarım ve kalite deneyimlerini özel saat koleksiyonunu aktardı. Denizci temasından yola çıkılarak tasarlanan Milford koleksiyonu, çelik bilezikli modellerine, siyah, beyaz, yeşil, pembe, lacivert ve kırmızı gibi renklerde kayış alternatifleri sunuyor.

Haberin Devamı

Teknoloji ve estetik

Versace’nin en popüler tarihsel koleksiyonlarından biri olan Reve koleksiyonu, 6 yeni 'kronograf' modelle genişletildi. Yapımında modern materyal olarak, 'seramik'in tercih edildiği Versace Reve koleksiyonu, Acarsoy Saat tarafından Türkiye’ye sunuluyor.

Ayaktan kola transfer

120 yıllık tecrübesini saat tasarımına yansıtan Timberland'ın saat koleksiyonu yeni distribütörü Mey Saat'le Türkiye'de. Timberland'ın doğayı seven, maceracı ve sporsever ruhu saat koleksiyonundaki modellere de yansımış.

KOTON’A TAKI YAPARAK BAŞLADI KENDİ MARKASINI YARATTI

Koton, Park Bravo, YKM, Boyner, Gencallar gibi firmalar için aksesuar üreten Yelda Birlik, 2007 yılında kendi adından yola çıkarak yarattığı 'Yelss' markasıyla Türkiye’de mağazalaşma çalışmalarına başladı. Bugün sekiz mağazaya ulaşan markanın hedefi Türkiye ile birlikte yurtdışında da büyümek.

Sakaryalı Yelda Birlik’in hikayesi ise oldukça renkli. Birlik'in rengarenk boncuklar, taşlar ve zincirlerle yaptığı takı tasarımları bir gün aile dostları olan Koton’un sahipleri Gülden ve Yılmaz Yılmaz çiftinin dikkatini çekmiş. Yılmazlar’dan o dönem 6 – 7 mağazası olan Koton’a takı yapması için teklif almış. Bunun üzerine Birlik’in hobisi işe dönüşmüş.

Evde tek başına ürettiği takıları Koton müşterileri tarafından çok beğenilmiş ve yüksek satış rakamlarına ulaşmış. Bunun üzerine Koton bir yıl kadar sonra, mağazalardaki takı standların yönetimini ona devretmiş.

Zamanla başka firmalardan da teklifler alan Birlik, Park Bravo, YKM, Boyner, Gencallar gibi firmalara da fason üretim yapmaya başlamış.

2007 yılında kendi markasını kurmaya karar veren Birlik bugün fason üretim yapmıyor ancak birçok markaya Yelss markasıyla ürün veriyor. Yıllık 500 bin adetlik üretimlerinin yüzde 30’unun toptan olarak, yüzde 70’inin ise mağazalarda satışa sunulduğunu söyleyen Birlik, 2013 yılı sonuna kadar Türkiye’de 20 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini belirtiyor.

Yurtdışında da beş Yelss mağazası açmayı planladıklarını belirten Birlik, “Amerika Burlington, Kuveyt ve İran ile sıcak temas halindeyiz. Fransa ve Hollanda’da mağaza açmayı planlıyoruz” diyor.

Tasarım ekibinin başında
Her ne kadar 6 kişilik bir tasarım ekibi olsa da koleksiyonlar tamamen Birlik tarafından hazırlanıyormuş. Bunun kendileri için bir avantaj olduğunu düşünen Birlik, şöyle devam ediyor: “Her mağazamızda 8 bin ürün var. Haftada iki kez mağazalara yeni ürün giriyoruz. Bu da bizim tasarım ve imalat gücümüzden geliyor. İthalatçılar bunu başaramıyor. Çünkü gümrük süreleri nedeniyle malını çekemediği için bu hızı yakalayamıyor.”

Haberin Devamı

Mahalle fabrikası kurdu
Yelss’in kapısını ‘bize de üretim yapın’ diye çalan pek çok firmanın bulunduğunu kaydeden Birlik, hem tasarlayıp hem üretim yapmanın markanın büyümesini desteklediğini belirtiyor. Sakarya’da el emeği üretim yapan kadınlardan oluşan bir ‘mahalle fabrikası’ yarattıklarını anlatan Birlik, şöyle devam ediyor: “20 kadınla başladığımız üretim yolculuğumuzu bugün 40 kadınla sürdürüyoruz. Bünyemizdeki kadınlardan ‘Eşim bile bu kadar kazanmıyor’ diyen var, bu çok hoşumuza gidiyor. Bütün çalışanlarımız nasıl daha güzel ve sağlam takı yapacakları konusunda eğitimliler.”

Hisar’dan kazalara son veren çaydanlık

Hisar'ın yeni tasarımı Milano Çaydanlık kilitli kapak özelliğine sahip. Şirket yetkilileri, şu bilgileri verdi: "Milano Çaydanlık ile güvenli bir çay keyfi vaat ediyoruz. Kapağın düşmesini ve sıcak suyun dökülmesini engelleyen özel kilitli demliğe sahip yeni çaydanlık modelimiz görünmez kazaların da önüne geçiyor.
Aynı zamanda ara kapak özelliğine sahip olan Milano Çaydanlık, bu özelliğiyle de demlik altında buhar oluşmasını ve suyun damlamasını önlüyor. Çaydanlık beş farklı renk seçeneğine sahip."

Yüksek ısı devrine son

Rowenta, yepyeni ürünü Respectissim Liss ile saç düzleştirme alanında yüksek ısı devrine son verdi. Saçın doğal gücünü yüzde 100 koruyan bu ürün, 170 derecede bile 230 derecelik saç düzleştirme performansı sunuyor. Şirket yetkilileri, "Sadece Rowenta Respectissim Liss’te bulunan patentli teknoloji sayesinde saçın doğal gücü sanki hiç düzleştirilme işlemi uygulanmamış gibi dayanıklılığını koruyor" dedi. Yetkililer, "Fransa’da bağımsız laboratuarlarda gerçekleşen araştırmada, haftada 3 defa Rowenta Respecttisim Liss ile düzleştirilen saçın dayanıklılık süresinin hiç ısı işlemi görmemiş saçlarla aynı olduğu tespit edildi" diye konuştu.

Tukaş bakliyatları cam ambalaja taşıdı

'Bakliyat haşlamalar' grubunda kuru fasulye, nohut ve barbunya üreten Tukaş, bu ürünleri 830 gramlık teneke ambalajlardan sonra şimdi de 450 gramlık cam kavanozlarda üretmeye başladı. Şirket yetkilileri, "Bakliyat haşlama ürünleriyle sofralarda besleyici yemeklere yer vermeye özen gösterenlere ve ev yapımı lezzet arayışında olanlara pratik bir çözüm sunuyor. Tukaş, pişirilmeden önce saatlerce suda bekletilmesi gereken kuru fasulye, nohut ve barbunyayı açıldıktan sonra yalnızca on dakika pişirilerek tüketilebilecek yapıda üretiyor. Bakliyatlar, cam ambalajda iç pazarda ilk kez Tukaş tarafından tüketicilere sunuluyor" dedi.

Yaz yemekleri kış sofrasında

Koroplast ile yaz mevsimine özel sebze ve meyveleri kış sofralarına taşınıyor. Şirket yetkilileri, "Tamamen hijyenik ortamda ve el değmeden üretilen Koroplast Streç Film ve Buzdolabı Poşeti buzdolabında saklanan yiyecekleri ilk günkü tazelikleriyle muhafaza ediyor. Ayrıca gıda kokularının birbirlerine karışması da engellenmiş oluyor" dedi. Yetkililer, "Yazın vazgeçilmezi ve kışın en çok özlenen lezzetlerinden olan enginar, fasulye, barbunya, bakla, bezelye ve mısırı kışın da sofralarda bulabilmenin yolu, Koroplast Buzdolabı Poşeti ile dondurarak saklamaktan geçiyor" diye konuştu.

Haftanın perakendeci tweet'leri

‘Türkiye’deki ilk Skechers mağazasını açacak’