Ekonomi Üretici ile market fiyatı farkı yüzde 331’e çıktı

Üretici ile market fiyatı farkı yüzde 331’e çıktı

02.08.2010 - 01:00 | Son Güncellenme:

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB), temmuz ayında marketlerde fiyatı en çok artan ürünün “şeftali”, fiyatı en çok düşen ürünün “sivri biber” olduğunu açıkladı.

Üretici ile market fiyatı farkı yüzde 331’e çıktı

Haziran ayında yüzde 300’leri bulan üretici-market fiyatları arasındaki farkın da yüzde 331’e çıktığını bildirdi.
TZOB’un, temmuz ayı fiyatlarıyla ilgili yaptığı araştırmaya göre; üretici ve market fiyatları arasındaki fiyat farkının yaş sebze ve meyvede yüzde 331’lere, hayvansal ürünlerde ise yüzde 203’lere çıktığı görüldü. Market fiyatlarına bakıldığında kuru fasulye, nohut, kuru üzüm, süt ve toz şeker fiyatlarında değişim görülmezken, havuç, kuru kayısı, karpuz, domates, salatalık, kavun, patates, patlıcan, armut ve sivri biberde fiyat düşüşleri görüldü.
Buna karşılık, şeftali, yeşil mercimek, dana eti, limon, yeşil fasulye, soğan, kuru incir, yumurta, kuzu eti, tavuk eti, kırmızı mercimek, pirinç, fındık ve elmada fiyat artışları oldu.
En çok patates düştü
Üretici fiyatlarına bakıldığında, kuru fasulye, pirinç, kuru üzüm, kuru incir, fındık, yumurta ve sütte fiyat değişimi görülmezken; şeftali, nohut, yeşil mercimek, limon, elma, kuzu eti ve dana etinde fiyat artışı oldu. Buna karşılık, domates, soğan, kırmızı mercimek, kuru kayısı, havuç, salatalık, kavun, armut, yeşil fasulye, karpuz, sivri biber, patlıcan ve patateste fiyat düşüşleri görüldü.
Üretici ve market fiyatlarını birlikte değerlendirildiğinde, yeşil fasulye, soğan ve kırmızı mercimekte üretici fiyatları düşerken, market fiyatları artış gösterdi. Fiyatı artan ürünlerden dana etinde marketlerdeki fiyat artışı, üreticilerdeki fiyat artışından daha fazla oldu. Pirinç, kuru incir, fındık ve yumurtada üretici fiyatı değişmezken market fiyatları artış gösterdi. Patlıcan, havuç, patates, karpuz, kuru kayısıda market fiyatındaki düşüş, üreticilerdeki fiyat düşüşünden daha az oldu. Üretici fiyatlarındaki düşüş marketlere yeterince yansımadı.