Geri Dön

Verso’yu BMW ile evlendiren Türk

BMW’den aldığı dizel motoru ilk kez Adapazarı fabrikasında üretilen Verso’da kullanan Toyota, bu motorun uyarlanması sorumluluğunu da bir Türk mühendise verdi

Verso’yu BMW ile evlendiren Türk

Japon otomotiv devi Toyota ile BMW arasında yaklaşık iki yıl önce imzalanan dizel motorlara ilişkin işbirliğinin ilk meyvesi olan 1.6 lt BMW dizel motorlu Verso, Türkiye’de satışa sunuldu. Toyota’nın Adapazarı fabrikasında üretilen Verso’nun BMW dizel motoruyla evliliği, Brüksel’deki Toyota Araştırma Geliştirme Merkezi’nde merkezinde, Mehmet Kılıç’ın sorumluluğunda gerçekleşti.
Avrupa pazarında Japon üreticinin iddiasını artırmak amacıyla gerçekleştirilen BMW-Toyota işbirliğinin ilk ürünü olan Alman imzalı 1.6 lt dizel motorun Verso’ya uygun hale getirilmesi sorumluluğunun kendisinde olduğunu belirten Mehmet Kılıç, “Motor bağlantılarından elektronik işletim sistemi ve vites kutusuna kadar pek çok parçayı değiştirdik. Bunun için de ciddi bir mühendislik çalışması yapıldı” dedi. Aracın Adapazarı fabrikasında üretilmesinin kendisi için de bir sürpriz olduğunu belirten Kılıç, “Ailem Sakaryalı. Dolayısıyla aracın üretim yerinin Adapazarı olması benim için sürprizdi. Sıkça gidip-geldim” diye konuştu.

Toyota için de yeni
1978 yılında Belçika’da doğan ve elektronik mühendisliği eğitiminden sonra otomotiv sektöründe çalışmaya başlayan Kılıç, ilk etapta şu sıralar kapanması gündemde olan Genk’teki Ford fabrikasında işe başlamış. Son 12 yıldır Brüksel’de Toyota’nın Ar-Ge Merkezi’nde çalışan Kılıç, Verso projesinde Baş Mühendis Yardımcısı olarak görevlendirilmiş. Kılıç, aynı zamanda Toyota organizasyonu içerisinde bu göreve tayin edilen “Japon olmayan, Avrupalı ve Türk” ilk kişi olmuş.
BMW imzalı motorun Avrupa’da satılan diğer Toyota modellerine uygulanmasından da sorumlu olan Kılıç, bu modeller hakkında şimdilik kesin bir bilgi vermekten kaçınırken, bir sonraki hedefin Auris olması bekleniyor. Adapazarı’nda üretilen Corolla içinse 1.6 lt dizel motor biraz uzak gibi görünüyor. Kılıç, Verso’daki yeni 1.6 lt dizel motorun “otomatik versiyonu olmayacağını” söylerken, bu kombinasyonun özellikle Türkiye’de talep edildiğini, Avrupa’daysa ilgi görmediğini kaydetti. “1.6 lt otomatik” için yapılacak geliştirme maliyetinin yüksek olduğunu da hatırlatan Kılıç, “Bu maliyetin geri dönebilmesi için yılda 8 bin adedin üzerinde satılabilmesi gerekiyor” dedi.

‘Hedef kitlemiz genişleyecek’

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, ilk olarak 2002 yılında lansmanı yapılan ve bugüne kadar 700 bin satış adedine ulaşan Verso’nun Avrupa’da önemli bir paya sahip olduğunun altını çizerken, Türkiye’de üretilen Verso 1.6 lt dizelle birlikte Toyota’nın marka gücünün daha da artacağını belirtti. Bozkurt, Avrupa ve Türkiye’de MPV sınıfında satışların büyük oranda dizel motorlarla gerçekleştirildiğini hatırlatarak, bu yeni motorla birlikte Verso’nun satışlarında dizel ağırlığının yüzde 63’e çıkacağını, bunun da markanın satışları açısından itici güç olacağını kaydetti.
“Verso, yeni dizel motorla hedef müşteri grubumuzu genişletmeyi amaçlıyoruz” diyen Bozkurt, fiyatlandırma konusunda da bir miktar fedakarlık yaptıklarını, aracı 7 koltuklu olarak 5 koltuklu fiyatına satacaklarını söyledi.

Aranan kan bulundu!..

Toyota’nın MPV sınıfındaki temsilcisi Verso, makyaj operasyonunun ardından bu yeni motorla birlikte daha iddialı hale geldi. BMW imzalı 112 HP’lik 1.6 lt dizel motor, Verso’nun uzun zamandır “özellikle de Türkiye’de” aradığı “kan” gibi. Nitekim daha önce 2.2 lt dizelle yüksek vergi dilimine giriyordu.
Verso için yeterli gücü ve performansı sunan motor, sessizliğinin yanı sıra 6 ileri manuel şanzımanla “cimri” de. Fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 4.5 lt tüketiyor. 79 bin 800 TL’den başlayan fiyatlarla satışa çıkan 1.6 lt dizel Verso, yeni model yılıyla birlikte farklı döşeme, jant ve eğlence sistemine de kavuşmuş. “Her yeni model yılında, farklı yenilik” Toyota’nın yeni uygulamaya başladığı bir kuralmış ve bu da, yine ilk kez Verso’da uygulanmış.
Aracın değişmeyen özellikleri arasındaysa 7 koltuklu Easy Flat sistemi, 2 ve 3. sıra koltukların yatırılmasıyla oluşan 1.696 lt bagaj hacmi var. Araçta 7 hava yastığı, Yokuş Kalkış Desteği (HAC), Araç Denge Kontrol Sistemi (VSC+), Elektronik Çekiş Kontrolü (TRC) gibi donanımlar da mevcut.

Logan MCV: O artık sadece stationwagon

Renault kanatları altındaki Dacia’nın yenilenen ürün yelpazesine, yeni nesil Logan MCV de katıldı. Daha önce Türkiye’de binek ve ticari versiyonları bulunan Logan MCV, yeni neslinde sadece “stationwagon” olarak yaşamını sürdürecek.
Dacia’nın yeni marka yüzüne uygun tasarımı, sessizleşen iç mekanı, modern gösterge paneli ve orta konsolu, geliştirilmiş donanım seçenekleri ve en önemlisi de geniş iç mekanıyla iddialı olan yeni Logan MCV, 33 bin 800 TL’den başlayan uygun fiyatıyla da bunu tamamlıyor.
Türkiye’de 2007-2013yılları arasında 32 bin adet satılan Logan MCV, bu başarıyı sürdürecek gibi görünüyor. 573 lt bagaj hacmine sahip araç, çift hava yastığı, ABS, AFU, ESP, ASR gibi donanımlarının yanında 7 inçlik dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi, yeni radyo CD/MP3 çalar ve “Eco Mode” fonksiyonuyla da dikkat çekiyor.
1.2 lt (75 HP) benzinli ve 1.5 dCi (75 HP) dizel motor seçenekleriyle bu hafta satışa çıkacak yeni Logan MCV, tek donanım paketiyle (Ambiance) pazarda olacak.

‘En azından önümüzü görürüz’

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, 2014 model yılı araçlarla birlikte piyasada yeni fiyatlandırmanın etkin olmaya başlayacağını, ay sonuna kadar hala 2013 model yılı araçlarda fırsatlar olduğunu vurguladı.
Araç fiyatlarında, ortalama yüzde 10-15 düzeyinde farklılıklar bulunduğunu hatırlatan Aybar, özellikle 2014 model araçlarda kurlardan kaynaklanan bu farkın kaçınılmaz olduğunu ifade etti. Aybar, kurlarda istikrarın önemine dikkat çekerek, “Şu anda belli bir istikrar gözüküyor. Bu şekilde giderse, en azından önümüzü görmemizi sağlar” dedi.

‘i10’a daha çevreci seçenek

Hyundai Assan İzmit fabrikasında üretilen yeni i10 (okunuşu Ay-Ten), artık daha çevreci bir seçenekle daha Türkiye pazarına sunuldu. Yeni i10, 1.0 lt hacimli üç silindirli motorla birlikte istenirse LPG’li olarak da satın alınabilecek. İzmit fabrikasındaki bantlardan LPG’li olarak çıkan araç, düşük yakıt tüketimiyle dikkat çekerken, 37 bin 200 TL’lik fiyatıyla da hayli iddialı.
Depo kapağının olduğu bölümden hem benzin hem de LPG dolumu yapılabilen aracın gösterge panelinde de benzin ve LPG seviyeleri iki ayrı göstergeden okunabiliyor. 27 lt’lik LPG tankıysa, bagajın alt bölümündeki stepne alanında yer alıyor. 1.0 lt motor ve 5 ileri manuel şanzıman seçeneğiyle alınabilen i10 LPG, 5 yıl / 100.000 km üretici firma mekanik garantisine sahip. Donanımları da zengin.

Volvo yeni motorlarla ‘bağımlılık’ yaratacak

Markanın tamamen kendi geliştirdiği yeni nesil “Drive-E” motor seçeneklerini pazara sunmaya başlayacak Volvo Car Türkiye, 2014 yılında müşteri memnuniyetini artırıp “bağımlılık” yaratmayı hedefliyor.
Geçen yıl şirket tarihinin en kapsamlı geliştirme çalışmasına imza atan ve tamamen kendi geliştirdiği motor yelpazesini modellerinde kullanmaya başlayan Volvo, bu aydan itibaren yeniliklerini Türkiye pazarına da sunmaya başlıyor. Mevcut D4 ve T5 motorların yerlerini “aynı adla” ancak tamamen yeni ve 8 ileri otomatik şanzımana sahip motorlarla doldurmaya başlayacak Volvo, böylece daha ekonomik ve gelişmiş sürüş dinamiklerine sahip modellerle iddialı olmayı amaçlıyor.
Volvo’nun S60, V60, XC60, S80 ve XC70 modellerinde olacak yeni D4 dizel motor 2.0 lt ve 181 HP gücünde. 8 ileri otomatik şanzımanla donatılmış bu motora sahip S60, 131 bin 860 TL’dan başlayan fiyatla satılacak. 2.0 lt benzinli T5 motorsa 245 HP güç üretiyor ve yine 8 ileri otomatik şanzımanla donatılmış. S60’ın bu motor seçeneği de 171 bin TL civarında olacak.
Ayrıca 2014 model S60, V60 ve XC60’ta internete de bağlanılabilen yeni araç içi ses ve iletişim sistemi Sensus Connect seçeneği de bulunacak.

Yeni strateji geliştirdi
Geçen yıl markanın pazarda konumunu sağlamlaştırdıklarını, müşteri memnuniyeti projeleri ürettiklerini belirten Volvo Car Türkiye Pazarlama ve İletişim Direktörü Ebru Ekşi Akınoğlu, “2014 için öncelikli hedefimiz hizmet kalitesi ve koşulsuz memnuniyet. Markaya karşı aidiyet duygusu yaratmak. Volvo kullanıcılarının ikinci, hatta üçüncü kez Volvo almalarını sağlamayı amaçlıyoruz” dedi.
Akınoğlu, bu yıl lüks sınıfta pazarın 55 bin adet olmasını öngördüklerini, kendi hedeflerinin de yüzde 10’luk artışla 5 bin 500 adet civarında olduğunu kaydetti.

'Bu katliamın hesabını hukuk önünde soracağız'Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, Hocalı katliamının hesabını hukuk önünde soracaklarını belirterek, "Hocalı katliamını kınıyor, hayatını kaybedenlere Allah'tan rahmet diliyorum." ifadesini kullandı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber