Ekonomi Vestel, IFA’da 500 ürünle gövde gösterisi yapıyor

Vestel, IFA’da 500 ürünle gövde gösterisi yapıyor

05.09.2009 - 01:53 | Son Güncellenme:

Vestel Grubu İcra Kurulu Başkanı Erdoğan, “Liderler liginde ilk üçe girmeyi hedefliyoruz” dedi

Vestel, IFA’da 500 ürünle gövde gösterisi yapıyor

Vestel, IFA 2009 Fuarı’nda, 2 bin 600 metrekarelik iki standında LED TV, Widget TV, iPod/iPhone LCD TV, 3D LCD TV, ‘Fashion TV by Vestel’, Ekolojik LCD TV gibi 500’e yakın yeni ürünü sergiliyor. Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Vekili ve Dış Ticaret Başkanı Turan Erdoğan, Avrupa LCD pazarında liderliğe oynayan Vestel’in bu yıl 2.2 milyar dolar ihracat hedeflediğini belirtti.
4-9 Eylül tarihleri arasında Almanya’nın başkenti Berlin’de düzenlenen dünyanın en büyük tüketici elektroniği fuarı IFA’ya bu yıl 15. kez katılan Vestel, beyaz eşya ve elektronik olmak üzere iki ayrı stantla temsil edildiği fuarda, Fashion TV’ye özel olarak tasarlanan cam çerçeveli, kadife kaplı ve kristal taşlarla süslü LCD TV’den iPod ve iPhone’a uyumlu LCD’ye, normal LCD TV’ye oranla yüzde 60 enerji tasarrufu sağlayan LED TV’den internete kolay erişim sağlayan Widget TV’ye 500 ürünüyle gövde gösterisi yapıyor.

Pazar payımız 14’e çıktı
Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Vekili ve Dış Ticaret Başkanı Turan Erdoğan, “2009 yılında Avrupa LCD TV pazar payımızı yüzde 11’den yüzde 14’e çıkardık. LCD satış adedimizi, bu yılın ocak-temmuz arasında bir önceki yıla göre yüzde 61 artırdık. Bu yıl 2.2 milyar dolar ihracat hedefliyoruz” dedi.

‘Hedef dünyada ilk üç’
Vestel’in 2009’da Avrupa LCD TV pazarındaki payını yüzde 14’e çıkardığını, Avrupa’da kahverengi eşya sektöründe beşinci, dünyada ise sekizinci sırada bulunduğunu kaydeden Turan Erdoğan, markanın beyaz eşyadaki pazar payının da yüzde 2’ye ulaştığını, Avrupa’da ilk 10, dünya pazarında ise ilk 25’in içinde yer aldıklarını söyledi. Erdoğan, şöyle konuştu:
“2008’de 1.1 milyar euro’luk elektronik, 442 bin euro’luk da beyaz eşya ihracatı gerçekleştirdik. 2009’da 2.2 milyar dolar ihracat hedefliyoruz. Avrupa’da LCD TV ve dijital ürünlerde en geniş ürün ağına sahibiz. İhracatımızın yüzde 60’ını dijital ürünler oluşturuyor.
LCD TV satışlarımız, ocak - temmuz 2009 arasında adetsel olarak bir önceki yıla göre yüzde 61 arttı. Teknoloji ürünlerine odağımızı ve yatırımlarımızı artırarak devam ettirmeyi, böylelikle de dünya liderler ligindeki sıralamada daha da yükselerek ilk 3’e girmeyi hedefliyoruz.”

Haberin Devamı

Vestel fuarda neler sergiliyor?
Vestel, IFA 2009’da en yeni LCD modellerinin yanı sıra birçok yeni ürün sergiliyor. Bu ürünler teknolojik özellikleri kadar tasarruf ve çevreci özellikleriyle de dikkat çekiyor. LED LCD TV’ler normal LCD TV’lere oranla yaklaşık yüzde 60 enerji tasarrufu sağlıyor. Stand-by modundayken 1 vatın altında, tamamen kapalıyken de hiç enerji harcamayan, çevreye duyarlı Ekolojik LCD TV’ler, çalışırken yüzde 50’ye yakın enerji tasarrufu sağlıyor. Fuarda toplam 16 Türk şirketinin standı var.

Beyaz eşyada global hedef 10 yılda ilk 5
Vestel’in 1999 yılında başladığı beyaz eşya üretimiyle 10 yıl içinde önemli atılımlar yaptığını anlatan Erdoğan, şöyle dedi:
“Sektörün devleriyle yaptığımız işbirlikleri sonucunda beyaz eşya alanındaki yükselişimizi hızla sürdürmeyi hedefliyoruz. Katma değeri yüksek ürünlere yoğunlaşıyor, küçük buzdolaplarının ihracatından daha yüksek katma değerli, büyük hacimli dolaplara geçiş yapıyoruz. Bu strateji hem üretim tesislerinin verimliliklerini artırıyor, hem de kârlılığa pozitif etki yapıyor. Beyaz eşya sektöründe global hedefimiz, 10 yıl içinde dünyanın ilk 5’i arasına girmek.”

Yazarlar