30.09.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:
Bu adımlardan biri de, emisyon krizinden etkilenen dizel motorlu 11 milyon aracı geri çağırmak olacak. Volkswagen tarafından dün yapılan açıklamada, egzoz gazı emisyon testlerinde manipülasyon yapan yazılımlara sahip 11 milyon aracın geri çağırılarak onarılacağı bildirildi. Ancak Volkswagen, söz konusu açıklamada araçlara standartlara uygun yazılımı nasıl yükleyeceğini, bu yeni yazılımın araçların yakıt tüketimi ve performansını ne şekilde etkileyeceğini belirtmedi.
‘Zorlu geçecek’
VW, yaklaşık 11 milyon aracın egzoz emisyon testlerinde hile yapan bir yazılım içerdiğini belirtmiş, bu araçların 5 milyonunun VW, 2.1 milyon adedinin Audi, 1.2 milyonunun Skoda, 700 bin adedinin Seat markaları altında satıldığını, 1.8 milyon adedinin ise hafif ticari araç olduğunu belirtmişti.
Volkswagen’in 1.000 üst düzey yöneticisiyle Wolfsburg’da kapalı kapılar ardında bir toplantı gerçekleştiren CEO Matthias Müller, burada yaptığı konuşmada “Uzun ve zorlu bir yolculuk, çok sıkı bir çalışma bizi bekliyor” ifadesini de kullandı.
Bakanlık da devrede
Çevre Bakanlığı da, ABD ve Avrupa’daki süreci izlemeye aldı. Bakanlığın bir yetkilisi, Reuters’a “Biz de süreci izlemeye aldık” derken, olağanüstü toplantı yapılarak, iki önemli karar alındığını dile getirdi.
Aynı yetkili, “İlk kararımız ABD Çevre Ajansı’nın VW firmasıyla ilgili raporunu temin etmek. Bunun için Dışişleri Bakanlığı kanalıyla bu yazıyı istetiyoruz. İkinci kararımızsa, Gümrük Bakanlığı’na yazı yazarak, ‘Türkiye’ye ne kadar VW marka araç girdi, bunların egzozla ilgili Türkiye’ye verdiği taahhütler var mı?’ sorularının yanıtını bulmak. Bu raporlar geldikten sonra önce bakanlık içerisinde değerlendirme yapacağız. Sonra Sanayi ve Gümrük Bakanlığı yetkilileri ile oturup yasal süreci nasıl çalıştıracağımızı değerlendireceğiz ve yol haritamızı ortaya koyacağız” dedi.