Ekonomi Yeni müşteri rekoru fiberde hızlı atak

Yeni müşteri rekoru fiberde hızlı atak

19.02.2022 - 07:01 | Son Güncellenme:

Turkcell, 2021 yılında 2.7 milyon yeni müşteri kazanarak son 14 yılın rekoruna ulaştığını duyurdu. Turkcell’in 2021’de net kârı ise 5 milyar lira oldu

Yeni müşteri rekoru fiberde hızlı atak

Turkcell Grubu, 2021’i tüm alanlarda hedeflerini aşarak kapattığını açıkladı. Buna göre, gelirlerini geçen yıla göre yüzde 23.4 artışla 35.9 milyar liraya çıkaran Turkcell’in, grup bazında şirketin faiz, amortisman ve vergi öncesi kârı (FAVÖK) yüzde 22.4 artarak 15 milyar liraya ulaştı. Şirketin net kârı ise bir önceki yıla göre yüzde 18.7 oranında artarak 5 milyar lira oldu. Müşteri sayısını geçen yıla göre 2.7 milyon yükselten Turkcell, bu alanda son 14 yılın en güçlü net müşteri kazanım performansını elde ettiğini duyurdu. 

Haberin Devamı

5 yeni şehirde fiber

Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, Turkcell’in geçen yıla göre 2.7 milyon müşteri kazandığına dikkat çekerken, “Değişen tüketici alışkanlıklarıyla mobil ve sabit tarafta ortaya çıkan kaliteli ve hızlı hizmet ihtiyacını; müşteriyi merkeze alan stratejimiz ve sunduğumuz yüksek kaliteli, hızlı ve kapsayıcı hizmetlerimiz ile karşıladık. Bu sayede 2021 yılında 2,7 milyon yeni müşteri kazanarak son 14 yılın rekoruna imza attık” dedi.

Murat Erkan, fiber ağ konusundaki ataklarına vurgu yaparken, “Türkiye’deki yetersiz fiber ağ, sabit internet hizmetlerinin ülke ihtiyaçlarını karşılamada yetersiz kalmasına yol açıyor. Bu farkındalık ile 2020 yılı sonunda fiber seferberliği hedeflediğimizi duyurmuştuk. 2021 boyunca 5 şehri daha hizmet alanımıza dahil ettik ve 653 bin yeni haneye ışık hızında fiber servisimizi ulaştırdık. Fiber müşterilerimiz 223 bin net kazanım ile 1.9 milyona ulaştı. Toplam sabit genişbant müşteri sayımız 258 bin artışla 2.7 milyon oldu” diye konuştu.

Haberin Devamı

Dijital servisler büyüyor

Turkcell ekosistemindeki dijital servislerin tekil gelirleri yüzde 31 artışla 1.7 milyar lira seviyesine ulaştı. Türkiye’nin yerli iletişim platformu BiP’in toplam indirilme sayısı, yıl sonu itibarıyla 90 milyonun üzerine çıktı. TV+’ın IPTV müşteri sayısı ise yıllık yüzde 24 artışla 1.1 milyona ulaştı. Bulut depolama servisi lifebox, yılı yüzde 45 artış ile 1.3 milyon tekil ücretli kullanıcıyla kapattı.

Turkcel aynı zamanda stratejik odak alanları olan techfin, dijital iş servisleri ve dijital servislerde büyümesine devam etti.

‘Veri’ye yatırım

Türkiye’nin en büyük veri merkezi işletmecisi olan Turkcell’in “milli servet” olarak değerlendirdikleri veriyi hem küresel tehditlere hem de doğal afetlere karşı korumak için yeni nesil veri merkezlerine 2.5 milyar liradan fazla yatırım yaptığını ifade eden Murat Erkan, son olarak Eylül 2021’de Tekirdağ’da hizmete açtıkları Turkcell Avrupa Veri Merkezi’nin aynı zamanda yüzde 75 yerlilik oranıyla Türkiye’de bir ilk olduğuna dikkat çekti.

Haberin Devamı

Erkan 2022 için hedefleriyle ilgili ise, “2022 yılı için yaklaşık yüzde 30 gelir büyümesi ve yaklaşık 19 milyar lira FAVÖK gerçekleştirmeyi hedefliyoruz” dedi.