08.01.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
Hanife Baş
Vestel CEO’su Turan Erdoğan, pandemi döneminde ev elektroniğinde satışların çok iyi gittiğini belirterek, “Ciddi talep oldu. İyi bir yıl geçirdik. Her şeye talep yüksek oldu. Türkiye’deki satışları ciddi artırdık. Televizyon başta olmak üzere buzdolabı ve fırın çok sattı. Yatırımlarımızı sürdüreceğiz” dedi.
Çift haneli büyüme
Televizyon satışlarının çift haneli rakamlarda arttığını aktaran Erdoğan, “Hem Türkiye’de hem dünyada ciddi artış gördük. Bu alanda açık da yaşandı. Ürettiğimizden daha fazlasını satacak durumdaydık. Tüm televizyonlar satıldı. Her yıl aralıktan ocak ayına belirli stoklarla girerdik. Son çeyrekte en yüksek televizyon üretimini yaparız. 900 bin, 1 milyon adet üretilir. Genelde de 300 bin adetlik stoğu ocak ayına devrederdik. Bu yıl devirde sadece 20 bin adet stok gördük. TV’ye ciddi talep patlaması var. Hem TV hem de diğer tüketici elektroniğinde talep patlaması yaşadık” diye konuştu.
Erdoğan, bu dönemde mutfakta geçirilen sürenin de arttığını anımsatarak, “Daha az ses çıkaran buzdolabı, daha az su harcayan bulaşık makinesi, ısı perdesi olan fırın gibi yenilikçi ürünlerimizi de test etme şansı yakaladık. Vakitlerinin çoğunu evde geçiren insanlara daha fazla konfor sunalım dedik. Bunu da bir reklam kampanyasıyla duyurmak istedik. Beyazıt Öztürk’le devam etme kararı verdik. Markamızın gülen yüzü olacak. İnsanlara rahatlık, konfor yaratmak için mesajlarımızı onun vasıtasıyla ileteceğiz” açıklamasını yaptı.
Yeni reklam yüzü Beyazıt Öztürk
Yeni dönem iletişiminde Beyazıt Öztürk’ün temsil edeceği Vestel, tüketicilerin taleplerine, ‘Vestel’le Olur, Neden Olmasın?’ diyerek cevap verecek. Vestel’in yeni reklam yüzü olmaktan mutluluk duyduğunu dile getiren Beyazıt Öztürk, “Vestel, Türkiye’nin adını dünyanın dört bir yanına ulaştıran küresel bir marka. Manisa’da yer alan dünyanın en büyük fabrikalarından biri Vestel City’yi ziyaret ettiğimde bunu çok iyi anladım. Üretim teknolojilerinden, geliştirdikleri ürünlere kadar hepsinden çok etkilendim. Vestel ile 2021’de birçok sürprizle karşınızda olacağız” dedi.
Hijyen önemseniyor
Vestel CMO’su Duygu Badem Uylukçuoğlu, pandemi döneminde talep ve ihtiyacı odaklarına aldıklarını ifade ederek, şunları söyledi:
“Teknolojiyi insanların hayallerini gerçekleştirmek için kullanıyoruz. Bunun en somut örneklerini pandemide deneyimleme imkanı bulduk. İnsanlar, ‘hijyen bizim için çok önemli’ dedi. Nisan sonunda Türkiye’yi gün ışığı teknolojisiyle buluşturduk. Çamaşırdan bulaşığa hijyen sağlayan marka olduk. Maya yapan buzdolabı çıkardık. Hızlı aksiyon alıp hayata geçiriyoruz. ‘Vestel’le Olur, Neden Olmasın?’ dedik.”