Diyelimki para sorununuz yok. Siz, yıllık harcaması 1 milyon doları geçebilen binlerce şanslıdan birisiniz. Kesenin ağzını açmakta tereddütlü değilseniz sizin için üretilmiş onlarca lüks ürün var. Üstelik bu ünlü markaların ürünlerini satın almak için uzaklara gitmeye de gerek yok. Hepsi Türkiye'de de var. Belki mesele nerede olduklarını bilmekte.
Örneğin 'lüks markalar' listelerine giren, iri ve canlı siyah taneli Beluga havyarı, anavatanı Rusya'da yaşayan mersin balığından elde ediliyor. Türkiye'de Çırağan Sarayı'nda yer alan Cavier Bar'da bulunan Beluga havyarının gramı 2 milyon 500 bin, kilosu ise 2.5 milyar lira.
Bir pırlanta takının fiyatı 200 bin dolara kadar çıkan Tiffany'nin Çırağan Sarayı, Nişantaşı ve Movenpick Otel'deki şubelerinde daha çok işadamlarına yönelik masaüstü ürünler satılıyor. Bir kalemin veya bir kol düğmesinin fiyatı 100 dolardan başlıyor. Türkiye'de Hülya Avşar, Siren Ertan Tiffany kullandığı bilinen ünlülerden...
Elmas taçlı kurşun kalem
Elmas taçlı kurşun kalem! Faber Castell'in üretimi. Kapak ve silgiyi koruyan arka parça 18 karat som beyaz altından yapılmış, kapakta Kont Faber - Castell'in ambleminin altında ise üçüncü binyılı temsilen üç adet elmas yerleştirilmiş. Fiyatı 9 bin
euro (14.5 milyar lira) Bu fiyata kim alır demeyin. Dünyada sadece 99 adet üretilen bu kalemden Türkiye'ye de iki tane getirildi. Birisi hemen satıldı. Diğeri zaten şimdilik satılık değil. Önümüzdeki aylarda sergi için ayrıldı. Kalem traşı ve kapakları çıkabiliyor. El işçiliği ile yapılmış iki yedek kurşun kalem ile birlikte veriliyor. Daha fazla yedek istiyorsanız dört çıplak kurşun kalemin fiyatı 40 euro. Faber Castell'in som
gümüş ve gümüş kaplama kalemleri de var. Bunlarda elmas taş yok. Som gümüş kaplamanın fiyatı 215, gümüş kaplamanın fiyatı ise 145 euro. Daha çok koleksiyonerlere yönelik bir ürün.
Kanebo kozmetik
Japon kozmetik markası Kanebo, dünyanın en lüks kozmetik ürünü olarak kabul ediliyor. Madonna'nın ve Cameron Diaz'ın vazgeçemediği marka, Türkiye'ye yaşlanmayı geciktirici Sensai Ex La Creme'yle girdi. Bu ürünün Altuğ Parfümerilerdeki satış fiyatı 975 milyon lira.
Yeni açılan Notting Hill Pub & Restaurant 18. yüzyıldan kalma lüks antika avizeler ve objelerle dolu. İtalyan ve Meksika mutfağının örneklerini sunan Notting Hill'de, Opus One r. Momdavi (Merlod/Cabarnet) 1999 yapımı bir kırmızı şarabın şişesi 1 milyar 800 milyon lira. Aynı mekanda Hennessiy konyağının bir dublesi ise 85 milyon lira.
Dünyanın en pahalı markalarından biri olan Louis Vuitton'da bu sezon sarapol desen el yapımı bir erkek cüzdanı alabilmek için 250 euro'yu gözden çıkarmak gerekiyor. Düz renkte tasarlanan erkek iş çantalarından birine sahip olmak için de yaklaşık olarak 1000 euro ödemek gerekiyor.
Kennedy keşfetti
Dünyanın en lüks ürünlerinin yer aldığı listeye kaliteleri ve fiyatlarıyla yeni ürünler de eklenmeye aday. Petrus Şarabı dünyanın en pahalı şarabı olarak kabul ediliyor. 1830'dan beri Bordo'da sadece 1500 dönümlük bir arazi üzerindeki bir bağda merlot üzümlerinden elde ediliyor. Toprağın ısısının kışın havadaki helikopterlerle ayarlandığı bu özel bağdan yapılan Petrus Şarabı'nı ilk olarak ABD Başkanı Kennedy keşfetti. Dünyada sınırlı sayıda üretilen Petrus Şarabı'nın şişesi 4 milyar civarında.
Listeleri yapılıyor
Lüks markaları, medyadaki etkinliklerine, pazar paylarına ve satış potansiyallerine göre sıralayan Forbes Dergisi'ne göre, dünyanın en lüks ürünü Absolut Votka. İkinci sırada 'bir yaşam tarzı' da olan Harley Davidson, üçüncü sırada 'sihirli mavi kutu'yla bir pazarlama dehası ortaya koyan Tiffany mücevher, dördüncü sırada Ritz Carlton, beşinci sırada BMW var. Listedeki diğer ürünler de şöyle:
Chanel
Rolex
Gucci
Mercedes
Bacardi
American Express
Louis Vuitton
J. Walker
Prada
Diesel
Starbucks
Estee Lauder
Lancome
Four Seasons
Bose
Armani
Moet&Chandon
Shiseido
C. Klein
Jaguar
BUSINESS