En Dijital Oyuncaklar

Dijital Oyuncaklar

14.12.2003 - 00:00 | Son Güncellenme:

Dijital Oyuncaklar

Dijital Oyuncaklar





Alman teknoloji devi Siemens, 157 yıllık geçmişe sahip. Enerjiden kabloya, beyaz eşyadan telekoma, ulaşım sistemlerinden bina çözümlerine kadar, onlarca farklı sektöre teknolojik çözümler geliştiriyor. Son yılların gözde sektörü cep piyasasında da Siemens Mobile ile var. Siemens Mobile, Türkiye'de mobil telefon kullanımının başladığı 1993 yılından bu yana pazarda.
Ancak şirket, Türkiye'de 'Siemens' denilince akla ilk olarak beyaz eşya gelmesi, mobil sistemlerinin bir türlü öne çıkamaması gibi bir handikapla epeyce uğraşmış. Şimdi bu sorun aşılmış görünüyor.
Şirket yönetiminin verdiği bilgiye göre 'cep telefonu üreticisi Siemens Mobile'ın, 'beyaz eşya üreticisi Siemens'in yanında bilinen bir marka olarak var oluşu ve bilinirliği sorunu yaklaşık birbuçuk yıl önce aşılmış. Bunda iki yıl önce göreve başlayan Siemens Mobile Türkiye Direktörü Ali Yılmaz ve kurduğu ekibin izlediği 'agresif' pazarlama stratejisi etkili olmuş.
Yılmaz'la sohbetimizi, ekibiyle birlikte gerçekleştiriyoruz. Pazarlama müdürü, satış müdürleri ve lojistik müdürüyle birlikte.

'Bilinirliğimiz iki kat arttı'
Ali Yılmaz, piyasada agresif hareket etmelerini ve pazar paylarını artırmalarını Almanya'daki merkezin desteğini arkalarına almalarına bağlıyor. Ancak Yılmaz ve ekibinin konuya bakışı biraz farklı. Pazar payından çok, marka bilinirliğine önem veriyorlar. Özellikle de Türkiye'de. Pazar payı artışı için marka bilinirliğinin oldukça yüksek olması gerektiğini söyleyen Yılmaz, bağımsız pazar araştırma kuruluşu GFK'nın ölçümlerine göre, marka bilinirliğini yüzde 35'lerden yüzde 64'e çıkardıklarını anlatıyor.
"Marka bilinirliği sürdürülebilir büyümeyi yakalamaktaki en önemli faktör. Bizim de firma olarak hedefimiz düzgün bir kârlılıkla sürdürülebilir büyümeyi sağlamak. Bu yüzden de bilinirliğimizi yükseltmek için ne gerekiyorsa yaptık" diyen Ali Yılmaz, pazar paylarının da ölçüm yapılan aynı dönemde yüzde 5.60'dan yüzde 18.80'e çıktığını söylüyor.

Yeni hedef liderlik
Cep piyasasında pazar payını yukarı çekmenin oldukça kolay olduğunu söyleyen Yılmaz, bunu şöyle açıklıyor:
"Türkiye'de pazarın yüzde 70'i, 100 Euro civarındaki ürünlerden oluşuyor. Burayı penetre etmek için pazar payı satın almak zor değil. Daha ucuz ürün getirip, fiyat savaşına girip düzgün dağıtım ağıyla pazar payınızı çok yükseklere çekebilirsiniz. Ama bu durumda pazara hak etmediği teknolojiyi sunarsınız ve pek çok ülkenin gerisinde yer alırsınız. Biz kesinlikle bu yönde bir strateji izlemiyoruz."
Satış Müdürü Levent Kocatürk de "Pazarda ikinciyiz. Bizden sonraki dört firmanın pazar payının toplamından daha yüksekte bir rakamla. Artık hedef liderlik" diyor.

Elmas yüklü fotoğraf makinesi
Minox firması tarafından geçtiğimiz hafta tanıtılan dijital fotoğraf makinesi sahip olduğu teknolojinin yanı sıra, tasarımı ve tasarımda kullanılan elmas ile dikkat çekiyor. Minox DD1 adı verilen yeni model fotoğraf makinesi, firmanın moda serisi olarak adlandırdığı segmentte yer alıyor. 120 gram ağırlığındaki makine, 3 milyon piksel çözünürlüğe sahip. Bilgisayarlar ile USB girişi aracılığıyla veri transferi yapabilen dijital makinede fotoğraf kalitesini artırmak için özel bir lens kullanılmış. Bugüne kadar geliştirdiği minik boyutlu cihazlarla tanınan Minox'un moda serisinin diğer modelleri de yakın zamanda tanıtılacak. Yeni model cihaz yıl sonunda piyasaya çıkarılıyor. www.minox.com

Yeni nesil kulaklık
Motorola firması yeni model Bluetooth (10 metre çapında cihazların kablosuz olarak veri transferi yapabilmesi) kulaklığını tanıttı. Motorola HS810 adı verilen yeni model ürün, küçük ve farklı tasarımının yanı sıra 20 gramlık ağırlığa sahip. Firmanın üçüncü nesil kablosuz kulaklık olarak adlandırdığı ürün, kullanıcıyı çağrı geldiği anda ışıkla uyarıyor. üzerinde ses kontrol tuşu da bulunan kablosuz kulaklık, firmanın yaptığı testlere göre 5 saat süreye konuşma, 100 saat süreyle de bekleme süresini destekliyor. ABD'de 120 dolar fiyatla satışa çıkarılan kablosuz kulaklık, Motorola ve Bluetooth teknolojisini destekleyen diğer cep telefonlarıyla uyumlu çalışmakta. www.motorola.com



BUSINESS


Gürültüsü geçti, şimdi uğultusu baş ağrısı yapıyor
Senden ayrılırken şaşkınım...
Çalışanların 2003 yılı vergi iadesi, eskisi gibi hesaplanacak
Bir benzinin, bir de Ayşe'nin kokusuna âşık
Kastamonu'da üryani eriği seferberliği var
'Türkiye markası'nın değerini artırıyor
Fransız Bertrand getirdi ilk kez Osmanlı sarayı izledi
"Lap - top" etiği
Türk girişimci dünya sahnesine çıkacak
Roman, köyüne dönüyor
Hayyam Garipoğlu arabada ne yapıyor?
Kötülüğün banalliği...
Fransız timsahı, Türk taklitçinin ahı tuttu
ABD, pornoya bir milyar dolar harcıyor
Ekip ve strateji değişti Sıemens cep'te büyüdü