Bir dönem gerçekleşen hurda indirimiyle birlikte birçok yaşlı araç emekliye ayrılırken, biten teşvik ve destekler yeni bombaların yola çıkmasına neden oluyor.
Bunun önüne geçilmez ise alım gücü gün geçtikçe düşen tüketicinin sıfır otomobil hayali gerçek bir hayale dönüşecek. Sıfırı alamayan tüketici de bütçesinin yettiği nasıl toplandığı belli olmayan ağır hasarlı araçları tercih etmeye başlayacak hatta başladı bile. 50 bin lira bütçesi olan tüketici yine yaşlı ve hasarlı ikinci elleri favoriye almaya devam edecek.
Bütçeye göre düşük kilometreli araç bulmak artık hayal oldu. İkinci el sektörünün oldukça hızlanmasıyla birlikte her mahalleye araç ekspertizleri açılmaya başlandı.
İkinci el aracını satmak için elden geçiren tüketici ya da bazı galericiler yaptığı masrafa göre kilometre düşürüyor. 10-15 yaşındaki aracına yeniden motor yapan tüketici de aracını bu sefer sıfır ile bir tutuyor. Sonra da kilometre düşürme yöntemini seçiyor. Bazı araç ekspertizleri de anlaşmalı hareket ediyor. Değişen parçaya orijinal, komple boyalı parçalara da lokal boya teşhisi koyabiliyor.
Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Şahsuvaroğlu, piyasada sıfır araç bulunurluğunun eylülde artmasını beklediklerini ifade ederek, "Çünkü fabrikalar, yan sanayi ve tedarik zinciri ancak eski hızına eylül ayı ile birlikte ulaşabilir. Bu 1-2 aylık bir zaman. Bu zaman diliminden sonra istenilen aracın 1-2 ay beklenmeden bulunabileceğini öngörüyorum.
Dolayısıyla sıfır araç bulunurluğu yeteri seviyeye geldikten sonra ikinci elde de bir fiyat dengelenmesi olur" dedi.