UFO’sunda çalışıyordu
Her ne kadar bugün müze olarak kullanılan Münsterland’daki “Harkotten Kasrı”nda otursa ve çalışmalarına ilham alsa da, asıl çalışma ofisi “yumurta” şeklinde tasarlanmış, eski bir kömür madeninde bulunan kuleydi. Colani, buraya “UFO” adını vermişti. Çevresi tamamen camla çevrili bu yer, şimdilerde çeşitli etkinlikler için kullanılıyor. Gelelim Colani’nin önemli “tekerlekli” çalışmalarına... McDonnell Douglas uçak firmasının yanı sıra Fiat, BMW, General Motors, Volkswagen, Alfa Romeo gibi markalar için de çalışan, Henschel şirketi için tren tasarlayan Colani, ilk tasarım fırsatını da Simca markasında yakalamış. Sonrasında bir ara mobilya da tasarlayan Colani, ardından dünyanın en ünlü dayanıklılık yarışı olan “Le Mans” için araçlar geliştirilmesinde çalışmış ve Citroen 2CV’nin farklı bir versiyonunu yaratmış. 1960’ta Avrupa’nın ilk kit car (parçalar halinde alınıp garajda imal edilebilen araçlar) markasını, “Colani GT”yi yaratan ünlü tasarımcı, bu aracı VW Beetle’dan türetmişti. Kendi tasarımı olan Ferrari, Corvette, BMW, Mazda’lar tasarlayıp konseptler üreten Colani, ABD’de hız rekoru kırmak için geliştirilen iki tekerlekli Utah adlı aracı tasarladı. Filmler için de bazı otomobiller tasarlayan Colani’nin adı, şimdilerde fotoğrafçılık ve filmler için özel efektler yapan oğlu Solon Luigi Colani ile yaşıyor.