15.05.2026 - 08:34 | Son Güncellenme:
Ajanslar
Yönetimsel başkent La Paz şehir merkezinde Bolivya İşçi Merkezine (COB) bağlı madencilerin Hükümet Sarayı’na yürümek istemesi üzerine olaylar yaşandı.
YARALANANLAR OLDU
Göstericilere güvenlik güçleri göz yaşartıcı gazla müdahale etti, bazı madenciler molotofkokteyli attı, çıkan arbedede bazı göstericiler yaralandı.
DEVLET BAŞKANINA İSTİFA ÇAĞRISI
Polis ekipleri, Hükümet Sarayı’na çıkan yolları bariyerlerle kapattı. Barikat kuran göstericiler, Bolivya Devlet Başkanı Rodrigo Paz hükümetinin istifasını talep etti.
Bolivya İşçi Merkezi, taleplerinin karşılanmaması halinde daha geniş çaplı protestolar düzenleyeceklerini duyurdu.
NE OLMUŞTU?
Madenciler, sendikalar ve sosyal örgütler, ülkede uzun süredir yaşanan yakıt tedarik sorunlarını, yüksek enflasyonu, dolar kıtlığını ve ekonomik zorlukları protesto ediyor.











