GündemAntalya'da sağlıkta büyük vurgun! 4 özel hastaneye yenidoğan cezası

Antalya'da sağlıkta büyük vurgun! 4 özel hastaneye yenidoğan cezası

05.05.2026 - 15:58 | Son Güncellenme:

Antalya’da İl Sağlık Müdürlüğü ve Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen sağlık denetimlerinden çıkan bulgular dikkat çekti. Yenidoğan ünitelerine yönelik usulsüzlük iddiaları üzerine 4 özel hastane hakkında hem suç duyurusunda bulunuldu hem de milyonluk ceza kesildi.

Antalyada sağlıkta büyük vurgun 4 özel hastaneye yenidoğan cezası

Antalya’da yenidoğan ünitelerinde yanlış teşhis, yanlış tedavi ve SGK’yı zarara uğrattıkları gerekçesiyle 4 özel hastaneye yaklaşık 64 milyon TL idari para cezası kesildi.

Haberin Devamı
Haberin Devamı

Denetimlerde, hastanelerin yenidoğan ünitelerinde hastalara uygulanmayan epikrizler, KTN (Klinik Takip Numarası/Sistemi) ve Total Parenteral Nütrisyon (TPN) işlemlerini SGK’nın MEDULA sistemi üzerinden faturalandırdığı tespit edildi. Bu yöntemle kamunun zarara uğratıldığı ve haksız kazanç sağlandığı belirlendi.

Ayrıca, söz konusu hastanelerin yenidoğan beslenme ve solunum sıkıntısı rehberlerinde belirtilen usul ve esaslara uymadığı da ortaya çıktı.

Haberlerimizi Google’da Takip Edin
En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.
Google’da tercih edilen
kaynak olarak ekleyin

4 özel hastane hakkında idari para cezalarının yanı sıra, Antalya Cumhuriyet Başsavcılığı’na ‘Nitelikli dolandırıcılık’ suçlamasıyla suç duyurusunda bulunuldu.

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler