Gündem Eğitim-Sen’den MEB’e müfredat raporu

Eğitim-Sen’den MEB’e müfredat raporu

04.02.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) hazırladığı tartışma yaratan yeni eğitim müfredatı ile ilgili kurumsal eleştiriler için süre dün doldu.

Eğitim-Sen’den MEB’e müfredat raporu

Eğitim-Sen, bakanlığa son gün gönderdiği 90 sayfalık kapsamlı raporunda ilginç başlıklara yer verdi. Rapora göre, Evrim teorisini müfredattan çıkaran bakanlık, tarih ders programında da M.Ö 7500 tarihini “başlangıç” kabul etti. Raporda öne çıkan başlıklar özetle şöyle:
İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde kazanımlardan “Milli Mücadelenin kazanılmasında ve Cumhuriyetin ilanında Atatürk’ün rolünü fark etme” ve “Atatürk inkılaplarının öncesi ve sonrasında kanıt kullanarak günlük yaşamı karşılaştırır” kazanımları çıkarıldı.
7. sınıf sosyal bilgiler programında gaza ve cihad anlayışı üzerinde durulması istendi.
8. sınıf inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinden “Atatürkçülük” ünitesi kaldırıldı. Mevcut programda Atatürkçülük ve Atatürk inkılapları 42 kazanım, 16 ders saati olarak işleniyorken, taslakta kazanım sayısı 17’ye düşürüldü. “Atatürkçülük ve Çağdaşlaşan Türkiye” ünitesinde verilmesi gereken değerler arasında “laiklik” değer olarak yer almadı.
Lise Türk dili ve edebiyatı taslak programında “inanç ve ibadet” de eğitimi verilmesi gereken kavramlar olarak yer aldı.
Felsefe taslak programında “felsefenin problem alanlarında” ciddi bir sadeleştirmeye gidildi.
9. sınıf tarih programında “insanın yeryüzü serüveni ve tarih” ünitesinde, tarihi olguları “takdiri ilahi” olarak niteleyen İbn-i Haldun, Leopold von Ranke ve Ahmet Cevdet Paşa referans olarak alındı.
Aynı derste, “İnsanın yeryüzündeki varoluşunu anlamlandırmada inanç sistemlerinin etkisini değerlendirme” kazanım olarak belirlendi. Programda, “Tek tanrı inancının ortaya çıkışı Hz. Adem ve Hz. İbrahim örneklerinden hareketle ele alınır” denildi.
10. sınıf tarih programında ise Cumhurbaşkanlığı forsunda yer alan 16 devletin çoğuna yer verilmedi.
Türk kültür ve medeniyet tarihi dersi programında “tekke, türbe ve zaviyelerin sosyal dayanışma ve iskan siyasetinin uygulanmasındaki rolleri vurgulanır” denildi. Bir başka bölümde ise mescid, ribat, tekke ve zaviyelerin eğitimdeki rolüne değinilir” hükmü müfredata sokuldu.
Ortaöğretim İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük taslak programında ise 62 olan kazanım sayısı 42’ye düşürüldü.
Taslak programda Atatürk’ün 5 ilkesi sayılırken “devletçilik” ilkesine yer verilmedi. Programda ekonomik gelişmelerin de anlatılması, ünitede koalisyonlar döneminin kötü olduğuna vurgu yapılması istendi.