Gündem Kadına çalışma izni ‘anne’ olana kadar

Kadına çalışma izni ‘anne’ olana kadar

03.03.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

Kadının iş ve toplumsal hayatıyla ilgili yapılan bir araştırma, toplumdaki bakış açısını ortaya koydu. Toplumun büyük kısmı, kadınların anne olduktan sonra çalışmaması, çocuğuna bakması gerektiğine inanıyor...

Kadına çalışma izni ‘anne’ olana kadar

Meltem Günay / İSTANBUL - Kadınların iş ve toplumsal hayattaki konumuyla ilgili yapılan 'Kadın ve İstihdam Araştırması'nın sonuçları açıklandı. Araştırmaya göre, toplumun büyük bir kesimi "kadın çalışma hayatında anne olana kadar var olsun" derken, her iki kişiden biri, kadının çalışması durumunda çocuğun anne sevgisinden mahrum kalacağını düşünüyor. Küresel bir kadın topluluğu olan ve değişim için kadınlara ilham veren TurkishWIN, Xsights Araştırma Şirketi ve TED Üniversitesi'nin ortaklaşa yaptığı araştırmaya Türkiye'yi temsil eden bin kişi katıldı. Araştırmanın sonuçları şöyle;

Haberin Devamı

Bakış hemen değişiyor

Toplum için üniversite eğitimi erkek çocuklar için daha önemli görülüyor. 'Kadın evlendikten sonra çalışmamalıdır' ifadesi, her iki kişiden birinde karşılık bulmamakta. Kadınların eğitim ve istihdamına yönelik yarı yarıya olumlu algı, çocuk bakımı söz konusu olduğunda farklılaşıyor. Toplumun yarısından fazlası, çocuğa en iyi annesinin bakacağını düşünürken, toplumdaki her 2 kişiden 1'i, annenin çalışması durumunda çocuğun anne sevgisinden mahrum kalacağını düşünüyor. Bakıcıyla büyüyen çocukların mutsuz olacağına inananların oranı yüzde 40 iken, çalışan annenin çocuğuna iyi bakamayacağına inananların oranı ise yüzde 39. Erkekler, ailelerinin ekonomik ihtiyaçlarını gidermek zorundadır ifadesine katılanların oranı yüzde 58.6 iken, kadın çalışarak ailesinin ekonomik ihtiyaçlarını karşılamak zorundadır diyenlerin oranı yüzde 32.5. 'Kadın, kocasından daha fazla para kazanıyorsa, bu durum evlilikte sorunlara yol açar' görüşüne katılım ise yüzde 41.4 oranında.

Haberin Devamı

Z kuşağı her şeye karşı

Araştırmada, genel mitler ve yaygın değerler konu başlıkları altındaki soruların hemen hemen hepsine, 18-24 yaş grubunun diğer yaş gruplarına göre en tepkili grup olduğu görülüyor. Z kuşağının toplumsal rollere ve kadın istihdamına yaklaşımı tamamen farklı.