Gündem ‘Yangın değil yanlış araç parkı zorluyor’

‘Yangın değil yanlış araç parkı zorluyor’

01.01.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

Yangın, kaza, doğal afet gibi olaylara müdahale ederek hayat kurtaran itfaiye erleriyle bir gece geçirdik. “Biz geç kalmayız. Bizi geç bırakıyorlar” diyen itfaiyeciler, araçların yanlış park edilmesi, yol vermeyen bilinçsiz şoförler ile elektrik tellerinin işleri güçleştirdiğini söylüyor

‘Yangın değil yanlış araç parkı zorluyor’

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı toplam 121 itfaiye istasyonu bulunuyor. 849 araç sayısı olan itfaiye teşkilatında toplam 3 bin 861 personel de görev yapıyor. Bağcılar itfaiyesi 1 milyon nüfüslü 3 ilçeye bakıyor...

Haberin Devamı

‘Yangın değil yanlış araç parkı zorluyor’
Megakent İstanbul’da 2018 yılında kensel dönüşüm yüzünden şantiye alanına dönen mahalleler, yangınlar, kazalar, sel ve su baskınları konuşuldu. Bu olaylarda baş kurtarıcı ise İstanbul itfaiye ekipleri oldu. Milliyet gazetesi olarak yılın son gününde İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne (İBB) bağlı Bağcılar İtfaiye İstasyonu’nda bir gece geçirdik, itfaiye erlerinin mesai sürecinde izledik, en çok hangi sorunlarla karşılaştıklarına tanık olduk.

SPOR ŞART

Ekip Amiri Abdullah Pala beni karşılayıp itfaiye erleriyle tanıştırıyor. Vardiya değişimine denk gelip o seremoniyi izlerken fotoğraflıyorum. Görevi devralan itfaiye erleri, itfaiyeci duasını okuduktan sonra yangına müdahaledeki kullandıkları araçları kontrol edip hazırlığını sağlıyor. Rutin kontroller bittikten sonra itafiyeciler, spor salonuna geçip günlük spor faaliyetlerini gerçekleştiriyorlar. Her gün düzenli spor yaparak zinde kalmaya çalışıyorlar.

Haberin Devamı

‘Yangın değil yanlış araç parkı zorluyor’
İHBAR ALARMI

Spor bittikten sonra serbest zamanda dizi izleyip, satranç oynayarak boş zamanlarını değerlendiren itfaiyecilerin bu sakinliğini santrale ulaşan bir ihbar değiştiriyor. Bir anda oturdukları odadan koşarak ekipmanlarını kuşanan itfaiyeciler araçlarına binerek mümkün olduğu en hızlı biçimde olay yerine yetişmeye çalışıyorlar. Yapılan ihbarda asansörde mahsur kalan insanlar olduğu belirtilmiş. Yolda hızlı bir şekilde ilerlerken santraldeki meslektaşlarından, ‘insanlar asansörden kendi imkanlarıyla çıktı geri dönebilirsiniz’ anonsu yapıyor ve istasyona geri dönüyoruz. İstasyona varınca Ekip Amiri Abdullah Pala ile itfaiyeciliği konuşmaya başlıyoruz.

KAPI KAPI ARANIYOR

Bizleri yangın yada olaylar değil yanlış park etmiş araçların zorladığını belirten Ekip Amiri Abdullah Pala şunları söylüyor: “Sokaklara caddelere vatandaşlarımız gelişigüzel bir şekilde araçlarını park ediyorlar. Yaşanan olaya müdahaleye gittiğimizde araç sahibini kapı kapı arıyoruz. Bazen de araç sahibi camdan bakıp itfaiye aracının geçip geçemediğini izliyor. Bu durum bizi oldukça zorlayıp olaya müdahalemizi zorlaştırıyor.”

Haberin Devamı

'TEPKİ GÖSTERİYORLAR'

İhbar yapılmadığı halde olay yerine gittiğimizde geç kaldığımızı söyleyip bize tepki gösteriyorlar diyen Pala, “Bu durum bizi oldukça üzüyor. Biz her zaman her türlü olaya hazırız hazırlıklıyız. Kesinlikle geç kalmak gibi bir durumumuz olamaz sadece bahsettiğimiz bu faktörler bizi oldukça zorluyor. Müdahale yaparken sokaktaki elektrik telleri merdiveni uzatmamızı engelliyor. Kurulan semt pazarları olaylara müdahalemizi oldukça geciktiriyor. Bu faktörleri insanlarımız bilmeli ve ona göre davranmalı” diye konuşuyor.

‘Yangın değil yanlış araç parkı zorluyor’

ADRES YOKSUNU

Eskisi gibi bizi arayıp gereksiz ve yanlış ihbarlar pek olmadığını söyleyen Pala, adresini bilmeyen vatandaşların oldukça fazla olduğunu, olaya müdahaleye gittiklerinde 3 farklı adrese baktıkları olduğunu söyledi. Pala, ”Bazen de değişen adresler oluyor bu da bizi yanlış bir yere gitmemize neden oluyor. Bir de olaya müdahale ederken vatandaşlarımız da olaya müdahaleye kalkıyor hatta yanan binaya girmek isteyenler bile oluyor onları engellerken olaya müdahalede zorlanıyoruz” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

'KENDİ AİLEM GİBİ'

Vatandaşların olay yerinde kendilerini tepkiyle karşılayıp duayla uğurladıklarını söyleyen Pala, “vatandaşlar olaya geç geldiğimizi müdahaleye geciktiğimizi söyleyerek bize tepki gösteriyorlar. Biz bir yerdeki olaya giderken kendi evimizde olmuş gibi çocuklarımızı ailemizi kurtarmaya gider gibi gidiyoruz. Bu sorumlulukla vatandaşlarımıza hizmet etmekten gurur duyuyoruz bu gururu ve mutluluğu arkadaşlarım gözlerinde de görebiliyorum. İnsanların hayatlarına dokunmak bizi çok mutlu ediyor. Onlarca saat çalışıyoruz ama yorgunluk yokmuş gibi canla başla çalışıyoruz hiçbir şeyi düşünmeden’ dedi.

‘Yangın değil yanlış araç parkı zorluyor’

'TECRÜBELER KORUYOR'

Riskli durumda kendilerini tecrübeleri koruduğunu söyleyen Pala “mahsur kalan birini kurtarırken gözlerindeki ifadeyle kurtardıktan sonraki ifade farklı oluyor gözlerindeki mutluluğu görünce çok mutlu oluyoruz. Unutamadığımız binlerce anılarımız var hepsi bizi mutlu edip motive ediyor” dedi. Bu amirliğe bağlı 2 istasyon olduğunu söyleyen Pala, “34 mahalle 3 ilçeye bakıyoruz. Bağcılar, Esenler ve Güngören ilçelerindeki bazı sınırlara kadar bizim bölgemiz. Baktığımız bölgede 1 milyon kişi yaşıyor. 3 vardiyada 103 personelimiz var ve 24 saat esasına göre çalışıyoruz. Bağcılar genelinde yıllık 2 bin 888 olaya baktık” diye konuştu.

Haberin Devamı

'SANİYELER BİLE ÖNEMLİ'

24 yıllık itfaiyeci olan ve şu anda baş şoför olarak görev yapan Salih Zeki Turan, “araçların yangına hazırlanması, malzeme kontrolü gibi görevlerim var. Asıl görevim ise arkadaşlarımı olay yerine hızlı ve sorun bir şekilde götürmek. Son zamanlarda trafikteki araç sayısının artması nüfusun da yükselmesiyle sıkıntı yaşıyoruz. Halkımızdan beklentimiz bize yardımcı olmaları. İsteğimiz geçiş önceliği olan aralara duyarlı olması. Çünkü bizler can kurtarmaya gidiyoruz. Bizim için dakikalar değil saniyeler önemli. Saniyelerle yetiştiğimiz olaylarda çok insanımızı kurtardık” açıklamasında bulundu.

EN ÜCRA NOKTA 5.5 DAKİKA

Mıntıkacı Hızır İncetel 14 yıldır itfaiyeci. Elindeki haritayla ekibi olay yerine gitmesini sağlayan İncetel, “Caddeleri çok iyi biliyoruz haritada sadece sokak isimlerine bakıyoruz” dedi. Navigasyonu sadece dış göreve gittiklerinde kullandığını belirten İncetel şunları söyledi: “Navigasyon dar sokaklara yönlendiriyor. Hatta navigasyonda adresi girene kadar yolu yarılamış oluyoruz. Santraldeki arkadaşımız olayın olduğu adresi verdiğinde Bağcılar sınırlarının en ücra köşesini 5 buçuk dakikada varıyoruz. Bu bana göre İstanbul trafiğinde çok iyi bir süre.”

‘Yangın değil yanlış araç parkı zorluyor’

‘Yangın değil yanlış araç parkı zorluyor’

‘Yangın değil yanlış araç parkı zorluyor’

'TELSİZ BENDEN SORULUR'

Santral operatörü olan ve 14 yıldır bu görevi yapan Fatih Güvenkaya telefon telsiz beden sorulur. İlk ihbar bana düşer. Olayı hızlıca değerlendirip uygun ekibi anonsla arkadaşlarıma iletiyorum onlarda araçtaki kılavuz arkadaşla adrese intikal ederler. Ekibi olay yerine sevk ettikten sonra ihbar eden kişiyi arayıp ekibin yolda olduğunu söylerim ve olayla ilgili gelişmeleri alıp ekip arkadaşlarıma iletirim” diye konuştu.

‘Yangın değil yanlış araç parkı zorluyor’