Fitre bayram namazı öncesinde verilmeli
Fitre bir çaresizi doyuracak bir şeyler vermektir. Nebimizin “hurmadan bir sa’ veya arpadan bir sa’” demesi bundandır.
Bir sa’ yaklaşık üç kilo gelir ve çaresiz kalmış bir kişiye bir gün yeter. Onu bir gün doyuracak başka bir şey de verilebilir
NAMAZ VE ÖZEN
Ergenlik çağına girmiş her Müslüman günde beş vakit namaz kılmak zorundadır. Bir Müslüman’ın namaz kılmaması düşünülemez. Namaz vaktinden önce de sonra da kılınamaz. Sadece uyuyakalan uyanınca, unutan da hatırladığı zaman namazını kılar
Nebi olanlar bile masum değildirler
Müslümanlar Bedir’de düşmana ilk darbeyi indirdikten sonra onları takip etmeden ve tamamen etkisiz hale getirmeden esirler
alındı. Böyle olunca Kuran’da, hiçbir nebinin savaşta düşmanı etkisiz kılmadan esir alma hakkına sahip olamayacağı vurgulandı
Evrensel doğrulara seslenen bir din!
Din anlayışımızı Allah’ın tarif ettiği şekilde değiştirirsek dinle bilim arasında ayrılık kalmaz. O zaman tüm insanlığı kucaklayan, evrensel doğrulara çağıran ve bozulan dengeleri düzelten bir din anlayışı ortaya çıkar
Kadir gecesinde özel ibadet yoktur
Kuran’ı Kerim bin aydan hayırlı olan Kadir gecesinde indirilmiştir. Bu gecede Allah katındaki melekler rablerinin izniyle her bir iş için yeryüzüne iner. Kadir gecesi yapılacak özel bir ibadet yoktur. İnsanlar dua etmeye devam etmelidir...
‘Nebîlik’ makamdır resullük ise görev
Her resûl, nebîdir ama her nebî resûl değildir. Kuran’a göre her nebî resûldür ve onların hepsine kitap verilmiştir. Nebîlik makam, resûllük görevdir. Resûl, kendinden bir şey katmadan sözü ulaştırmakla görevli kişidir
Kuran’ı dikkatle okumak gerekir
Asırlardır Kurânsız bir Müslümanlık yaşanıyor. Birçok kelimenin anlamı kaydırılmış. Birçok terimin
içi boşaltılmış ama Kurân mealini dikkatle okuyanlar yine de onun Allah’ın kitabı olduğunu anlarlar
KAFİR: KENDİNDEKİ İMANI ÖRTEN İNSAN
Bir insanın inandıktan sonra kafî olması, kendindeki doğru inancı gizlemesidir. Kafir Allah’a inanmayan onu yok sayan değil, Allah’a gereği gibi güvenmeyen kişidir. Kafir kişi Allah’a tam teslim olmayan insandır
İSLAM ÇOCUK YAŞTA EVLİLİĞİ YASAKLAR
İslam’a göre çiftlerin evlenme çağına gelmesi evlenmek için yeterli değildir. Reşit olmaları şarttır. Reşit, işlerini düzgün yürüten, malını iyi koruyan, gereksiz harcama ve israftan sakınan kişidir
BÜTÜN SIKINTILARIN KAYNAĞI BENCİLLİKTİR
Kendini ve çevresini okuyan her insan, her şeyini Allah’a borçlu olduğunu anlar. Allah’ı kavramakla Allah’ın emrine girmek aynı şey değildir. İnsanların çoğu, kendini merkeze alarak kendi doğrularını, evrensel doğrulara tercih edip dengeleri bozar
HER İNSAN ALLAH’IN TEK OLDUĞUNU BİLİR
İnsan, çocuk yaşta Allah’ı aramaya başlar. Sonunda Allah’ın var ve bir olduğunu kavrar. Karşısına çıkan her şeyde sanki Allah ona, “Ben senin rabbin değil miyim?” diye sorar. Bu sebeple her insan, her şeyi Allah’ın yarattığını kabul eder...
KURÂN’I ANLAYARAK OKUMAK ÖNEMLİDİR
Kurân’ın Arapça olmasının sebebi, Nebimizin gönderildiği toplumun o dili konuşmasıdır. Onun elçiliği sırf Araplara değil, tüm insanlığadır. Her Müslüman’ın Kurân’ı anlaması ve anlatması için kendi dilinde Kurân mealinin olması gerekir...
KURÂN-I İNSANLIĞA YAYMA GÖREVİ BİZİM
Kurân, insanların anlayacağı dille tebliğ edilmiştir. Hz. Muhammed, Allah’ın Elçisi’ydi. Elçi, kendinden bir şey katmaz. O görevini yaptı ve Kur’ân’ı bize ulaştırdı. O kitabı insanlığa ulaştırma görevi bizdedir
BEDİR SAVAŞI VE KADER
Bedir’de Müslümanlar Mekke ordusuna ağır bir darbe indirdi. Allah, Rum Suresi’nde verdiği sözü tutup Müslümanları galip getirmişti ama onlar imtihanı kaybetmişlerdi. Allah’ın kurallarına uysalardı Mekke’ye girecekler ve oradaki müşrik hâkimiyetine son vereceklerdi...
İslam'a göre kader nasıl açıklanıyor?
Dini geleneğe göre kader, Allah’ın ezelden ebede kadar olacak her şeyin zaman ve yerini, özellik ve niteliklerini, ezeli ilmiyle bilip sınırlaması değil, hem hayra hem de şerre koyduğu ölçüdür. İslam alimleri bu ölçülere göre yaşayanların başarılı olacağını belirtir
İSLAM’A GÖRE KADER NASIL AÇIKLANIYOR?
Dini geleneğe göre kader, Allah’ın ezelden ebede kadar olacak her şeyin zaman ve yerini, özellik ve niteliklerini, ezeli ilmiyle bilip sınırlaması değil, hem hayra hem de şerre koyduğu ölçüdür. İslam alimleri bu ölçülere göre yaşayanların başarılı olacağını belirtir
Tanrı tanımazlar din ve Kuran-ı Kerim
Tanrı tanımazlar, Allah’ın emrine uymak istemeyenler ve kendine anlatılan dini kabul etmeyenler olarak ikiye ayrılır. Allah’ın emrine uymak istemeyenler kafir ve müşriktir ancak, kendilerine anlatılan dini samimi olarak yanlış buldukları için kabul etmeyenler için bunu söyleyemeyiz
İSLAM’A GÖRE MİRASTA KADIN ERKEK DENGESİ
İslam dini, miras konusunda çok detaylı bir denge gözetmiştir. Erkeğe yüklenen sorumluluklar, kadının evlilik sırasında alacağı ‘mehir’, boşanma halinde gözetilecek paylaşım oranları ve ölüm halinde gözetilecek paylaşım oranları ile kutsal kitabımız Kuran, çok detaylı bir yapı ortaya koyar
SEHER VAKTİNDEN ÖNCE YEMEK YENİLMEMELİDİR
Seher vaktinden önce yemek yenmesi, alınan gıdaların metabolik süreçlerini olumsuz etkiler
ve vücudun bu gıdalardan yeteri kadar istifade etmesini engeller. Bu nedenle, en uygun
yemek zamanı sabah 04.00 ila 06.00 arasıdır. Bu da seher ile imsak vakti aralığına denk gelir
Yatsı namazının vakti sabaha kadar uzamaz
Diyanet İşleri Başkanlığı, 17 Temmuz 2013 tarihinde yayımladığı bildirisinde yatsı namazı vaktinin sabah namazına kadar uzadığını ve dört mezhebin bu konuda görüş birliği içinde olduğunu iddia ediyor ama bu iddia gerçeği yansıtmamaktadır
Sabah namazı vakitlerinde astronomik tan esas alınmaz
Diyanet İşleri Başkanlığı’nın 17 Temmuz 2013 günü yayınladığı Basın Açıklaması, Diyanet Takvimi’nin ve onunla aynı sınıfa giren takvimlerin, yatsı ve sabah namazı vakitleri konusunda ne kadar yanlış ölçütler kullandıklarının itirafı niteliğindedir. Bugünkü yazımızda ise sadece sabah namazı ve imsak vaktini ele alacağız
Kadınlar kocalarına değil Allah’a boyun eğenlerdir
Kur’ân’daki ayetlere uyulmaması kadının dövülmesi konusunda da önemli yanlışlıklara neden olmuştur. Konuların özet olarak verildiği muhkem ayetler ile başka ayetlere başvurularak açıklanan müteşâbih ayetler, eşlerin Allah’ın koyduğu kurallara uymaları gerektiğini gösterir
KADINLA ERKEĞİN ŞAHİTLİĞİ EŞİTTİR
Âyetlerde kadının şahitliğinin erkeğin şahitliğine denk tutulduğu açık olarak belirtiliyor. Ancak buna rağmen dört mezhep ve Caferiler, zina davasında kadınların şahitliğini kabul etmezler. Öyle olunca da Kurân ile yaşanan Müslümanlık arasında uçurumlar oluşur
Kadına aklı ve dini noksan denemez
Kimseye ‘aklı ve dini’ eksik diye hitap edilemez. Zannedildiği gibi kadının şahitliği erkeğin şahitliğinin yarısı kadar değildir. Bunu böyle görenler Kuran’a ‘parçacı’ yaklaşanlardır
Kadın erkeğin kölesi değildir
Peygamberimiz Hz. Muhammed’in kadınlar hakkında söylediği bir söz ‘Kuran-Sünnet’ dengesini bozucu bir anlama çekildiği için yanlış anlaşılmıştır. Böylece kadınlar erkeklerin kölesi gibi görülmüştür