26.02.2012 - 23:36 | Son Güncellenme:
LEVENT KÖPRÜLÜ
Geçen yıl dünya çapındaki satışlarını 2010’a göre yüzde 20.3 artarak 449 bin 255 adede ulaşan Volvo, Türkiye’deyse son 10 yılın satış rekorunu kırdı. Satışlarını bir önceki yıla göre yüzde 42.3 artıran Volvo Car Türkiye, 2011’i 4 bin 662 adetle kapattı. Volvo’nun lüks sınıftaki payı da yüzde 1.6’lık artışla yüzde 9.7’ye ulaştı.
Satışların artmasında yeni S60 ve V60 modelleri önemli rol oynarken, iki modelin toplam satışı 1800 adedi aştı. XC60 modelinin de buna eklenmesiyle 60 serisinin toplamı da 2 bin 366 adedi buldu.
Beklenen ikili
Volvo Car Türkiye, bu yıl yeni modelleriyle birlikte satışlarını yüzde 20 artırmayı ve 5 bin 600 adet civarına bir rakama ulaşmayı planlarken, lüks sınıftaki pazar payını da yüzde 11’e çıkarmayı hedefliyor.
Markaya bu gelişmeyi getirecek iki silah ise, mayıs ayında satışa sunulacak 6 ileri Powershift otomatik şanzıman ve 1.6 lt dizel motorla donatılmış S60/V60 modelleri olacak. Bu motor ve şanzıman seçeneği, S80’de de olacak. Cenevre Fuarı’nda tanıtılması planlanan 5 kapılı hatchback kasa tipindeki yeni V40 da Volvo’nun Türkiye’deki bir başka yeniliği olacak.