Geri Dön

Yeni eğilimler Cenevre’de buluştu

17 Mart’a kadar kapılarını açık tutacak olan Cenevre Otomobil Fuarı, otomotiv dünyasında yeni eğilimlerin neler olduğuna ışık tutuyor. Fuarda sergilenen yenilikler, bir anlamda bilinen doğruları da değiştirdi

Yeni eğilimler Cenevre’de buluştu

Kapılarını 83. kez açan ve Avrupa’daki durgunluğun pençesinde gerçekleştirilen Cenevre Otomobil Fuarı, bir yandan üreticilerin tünelin sonundaki ışığı görebilme çabalarını ortaya koyarken, diğer yandan da bazı bilinen doğruların da piyasa koşulları nedeniyle değişmeye başladığını gösterdi.
Otomotiv dünyasında hızla değişen ve gelişen yeni eğilimlerin biraraya geldiği fuarda neler aklımda kaldı ve neler öğrendim, işte onları sıralayacağım birazdan...

Elektriğe alternatİfler artıyor

Yeni çağın yakıtı olarak görülen elektrik, beklentilerin gerisinde kalan satışlarıyla üreticileri de yeni arayışlara yöneltmiş. Cenevre’de ilk kez tanıtılan VW’nin 100 km’de 0.9 lt yakan yeni hibrit XL-1’i, PSA Peugeot Citroen grubunun “havalı hibrit” teknolojisi, işte bu arayışlardan bazıları.
Nitekim PSA’nın General Motors’la da paylaşmayı istediği teknoloji, benzinli motorun yanı sıra sıkıştırılmış havayı da kullanıyor. Hidrojenli otomobiller için de çalışmalar eskisinden daha yoğun.

Yeni eğilimler Cenevre’de buluştu

Büyük motorlara devam

Lüks otomobil üreticilerinin, gerek “çevre” baskısı, gerekse de kriz nedeniyle artık büyük motorlardan vazgeçeceği konuşulurken, Cenevre’de neredeyse tam tersine bir durum vardı.
Hibrit benzeri teknolojiler sayesinde yakıt tüketimleri ve karbondioksit salımları bir miktar düşürülse de, daha fazla güç elde edildiği bir gerçek. Ancak üreticiler, hız rekorlarından vazgeçmiş değil.
Nitekim 12 silindirli motorla donatılan LaFerrari, KERS teknolojisiyle kısa süre de olsa aracın gücünü 963 HP’ye çıkartabiliyor. Bu sayede araç, 200 km/s’ye 8 sn civarında çıkabiliyor.
Süper lüksün yükselişi
Ferrari’nin Formula 1’deki rakibi McLaren ise, yollarda da rekabete hazır. Onun hibrit motorlu P1’i 916 HP’ye ulaşıyor. Üç adet üretilecek Lamborghini ise, 750 HP’ye rağmen 100 km/s’ye 2.8 sn’de çıkıyor.
Bununla birlikte süper lüks ve süper spor otomobiller, tüm dünyada üreticilerin yüzünü güldürüyor. Az önce sözünü ettiğimiz LaFerrari, 1 milyon euro’nun üzerindeki fiyatı ve 499 adetlik sınırlı üretim adedine rağmen neredeyse bitti. Lamborghini Veneno gibi üç adet üretilecek ve 4 milyon dolar etiketli bir otomobil, tanıtılmadan yok sattı.
375 adet üretilecek P1 için de bir hayli ilgi var. Rolls Royce, en hızlı coupesi Wraith ile yeni müşteriler aramaya çıkarken, Bentley yenilediği Flying Spur’dan bir hayli ümitli.
Spyker, Pagani, Bugatti gibi bilinenlerin yanında, az bilinen markalar da bu pazardan pay kapmak için Cenevre’deydi. Her ne kadar İtalya gibi krizdeki ülkelerde satışları düşse de, özellikle ABD ve Asya pazarları, süper lüks otomobilleri cesaretlendiriyor.

Yeni eğilimler Cenevre’de buluştu

Küçük SUV’un yıldızı parlıyor

Nissan Juke ile parlayan küçük SUV yenilikler, bu yıl adeta Cenevre’yi istila etti.
Firmaların Avrupa’daki en önemli kozları olacak yeni minik SUV’lar, özellikle geleneksel otomobillerden sıkılanları hedefliyor.
Kısa süre önce çıkan Opel Mokka’ya bu yıl Peugeot 2008, Citroen Aircross, Renault Captur, Ford EcoSport, Fiat 500X gibi yenileri eklendi. Örneklerin daha da artması bekleniyor.
Bu yıl Avrupa’da söz konusu B-SUV’lardan 290 bin adet satılması, gelecek yıl 400 bin seviyelerine ulaşması öngörülüyor. Üstelik bunlar, üreticilere ek yük getirmiyor. Çünkü bu araçlarda, mevcut modellerin temellerini kullanıyor.

Yeni eğilimler Cenevre’de buluştu

Yeni marka da çıkabiliyor

Ve Türkiye’de en çok tartışılan konuya benzer bir öykü vardı Cenevre’de. Avrupa’da kriz varken “yeni marka çıkar mı, mantıklı mı?” sorusuna Çin-İsrail ortaklığından yanıt geldi. Avrupa ve Çin’de üretilecek, her iki bölgede de satılacak yeni Qoros, bu yılın ikinci yarısında Doğu Avrupa’da satışına başlanacak yeni sedanını tanıttı.
Hatchback ve stationwagon ise “konsept” olarak sıradaydı. Bu melez marka, bir yandan Çin otomobillerine bakışı değiştirmeyi denerken, diğer yandan ucuz ve aşırı donanımlı otomobil isteyenleri hedefleyecek.
Yani Dacia’nın yanında sırada bekleyen Datsun ve ismi belli olmayan ancak Fiat’ın planlarında olan markalarla yarışacak. Başarılı olup olmayacağını zaman gösterecek, ancak şimdiden 1.5 milyar dolar harcandığı gerçek.

Kars'ta tilkilerin yiyecek arayışıKars’ta aç kalan tilkilerin, yiyecek araması objektiflere yansıdı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber