Geri Dön

100 kalori kesmenin yolları

Kalori hesaplamak yerine iyi beslenmek ve dengeli seçimler yapmak çok önemli. Ancak bazen küçük ipuçları ve rakamlar akılda daha kalıcı olabiliyor.

100 kalori kesmenin yolları

Doğru içeceği seçmek ve pişirme yöntemlerini kullanmak, şeker miktarını azaltmak gibi bazı küçük hilelerle aldığımız kalorileri azaltabiliriz. Bir kere daha hatırlatmak isteriz ki, her gün fazladan 100 kalori, yılda beş kilo almanıza sebep olur. Şimdi kalori kesmenin basit yollarına bakalım. Aşağıdaki listeyi, Mezura kliniğimizin diyetisyeni sevgili Burcu Yıldız’la hazırladık.

Yağı azaltılmış ürünler

Günlük tercihlerde ürünleri yağsız tercih etmek, hem sağlık açısından hem de kalori tasarrufu sağlamak için önemli. Örneğin 1 su bardağı süt 120 kaloriyken yağsız olanı 70 kalori. Bu hesaba göre, tam yağlı yerine 2 su bardağı yağsız süt içildiğinde tam 100 kalori daha az almış oluyorsunuz.

Pişirme yöntemleri

Pişirme yöntemlerini değiştirerek de 100 ve daha fazla kalori tasarrufu yapabilirsiniz. Örneğin yemekler bol yağ veya tereyağı yerine tavuk suyuyla pişirilebilir. Böylece 2 yemek kaşığı yağ yani 100 kaloriden kurtulmuş olursunuz. Ya da yemek yaparken tavaya yapışmaması için sadece 1 tatlı kaşığı yağla tavayı incecik yağlamak yeterli.

Kalorisiz içecekler

Şekerin ağzımızda bıraktığı lezzet tatlı olsa da, aynı şey hücrelerimiz için geçerli değil. Şeker içeren ürünler hem sağlık hem de kalori açısından biraz acımasız. Şekerli içecekler yerine su, maden suyu, ayran ve kefir tercih edebilirsiniz.

Kahveler

Cazip olduğunu biliyoruz ama aromalı ve kremalı, şeker içeren kahvelere dikkat. Arkadaşınızla gittiğiniz bir kafede sütlü, kremalı kahve yerine az yağlı sütle yapılmış kremasız kahve seçmeniz, 100 kalori daha az almanızı sağlar.

Porsiyonlar

Porsiyonlar 20 yıl öncesine göre çok büyüdü, yediğimiz ekmekler, sinemalardaki patlamış mısırlar, pizza dilimleri hepsi daha kalorili. Mide hacmimiz hiç artmamasına rağmen göz, maalesef buna alışıyor ve yeme hacmimiz de buna paralel artabiliyor. Mönülerde büyük yerine küçük seçimleri tercih ederek ya da büyük porsiyonlu bir yemeği arakadaşınızla paylaşarak kaloriden tasarruf edebilirsiniz.

“Hayır” diyebilmek

Kültürümüzde yemek ikramları ve ısrarları sevginin göstergesi gibi algılanıyor. Şu tabirler hepimiz için tanıdık değil mi? “Allah aşkına ye”, “Bir lokmadan bir şey olmaz”, “Şimdi ye sonra diyetine devam edersin.” Belki de bu durumu tersine çevirme zamanı geldi. Çünkü reddettiğimiz, karşımızdaki sevdiğimiz insan değil, bize yararı dokunmayacak bir yiyecek. Teşekkür ederek “Hayır” diyebilmekle 100 değil daha fazla kalori tasarrufunuz olabilir.

Soslar

Soslar hayatımıza o kadar çok girdi ki, yemeklerimizde ve salatalarımızda bol miktarda kullanılıyor. Miktarlar az olsa da soslar, göründükleri kadar masum değil. Salatalar gözümüze sağlıklı ve az kalorili görünebilir. Bir öğünü salatayla geçirince kendimizi iyi hissederiz. Aslında salatalar bazen gizli kalorilerle dolu olabiliyor. Makarnalar da hep suçlanır oysa suçlu olan makarna değil eklenen soslar. 2 kaşık mayonez, 290 kaloriyken 2 kaşık hardal sos sadece 18 kalori, salatalarınıza 1 tatlı kaşığı yağ, limon ve sirke eklemek de sizi fazla kalorilerden kurtarır.

Kendimizi nasıl geliştirebiliriz?Gelişim lideri, eğitmen ve yazar Yasemin Sungur; gelişim hakkında bilgi verdi. Sungur, kişilerin kendini nasıl geliştirebileceği hakkında püf noktalar paylaştı.

Astroloji

KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Bugün Ay burcunuzda ilerlerken kendinizi daha hareketli ve biraz kararsız hissedebilirsiniz. Kişisel konular, hassasiyetler var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Geçmişle ilgili bir konuya duygusal açıdan fazla takılmanız mümkün. Endişelerinizi dengeye getirmelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün arkadaşlıklar ve iletişim açısından güzel olanaklar var. Gelecek yönünde daha çok şey düşünebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün dikkat çekici olabileceğiniz imkanlar var. Kişisel isteklerinizi daha güçlü şekilde ortaya koyabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Kendinizi daha istekli ve yenilikçi hissedebileceğiniz bir gündesiniz. Uzaklarla ilgili konular, eğitsel uğraşlar dikkatinizi çekebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Parasal konularda ve ortaklı işler içinde sizi duygusal açıdan meşgul eden daha çok şey yapabilir. Bugün seçim yapmak durumunda zorlanabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün karşılıklı konular ve ilişkiler öne çıkıyor. Biraz daha dengeli ve sakin düşünmeye dikkat etmelisiniz. Karşıt görüşler olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün iş ve çalışma gerektiren koşullar öne çıkabilir. Verimli olabileceğiniz bir gündesiniz. Daha planlı olmaya bakmalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yaratıcı konulara zaman ayırabileceğiniz, daha iyimser olabileceğiniz bir gündesiniz. Çocuklarla ilgili konular, keyifler gündeme gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün evde ve yakın çevrede hareketlilik daha fazla olabilir. Aynı zamanda evde meşgul olabilecek konular bulabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Konuşmalar, görüşmeler ve hareket açısından canlı bir gündesiniz. Çok şey öğrenebilir ve görüşmeler içinde olabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Parasal konularda yapabileceğiniz çok şey var. Bütçeniz üzerinde yeniden düşünmek de faydalı olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet