Geri Dön

Diyet Değiştirme

Çok az çaba sağlığınızı diyetinizi değiştirmekten daha fazla iyileştirebilir. Hepimiz besinin yakıtla kıyaslamasını duymuşuzdur ama diyetin günlük yaşamlarımızı gerçekten nasıl etkilediği hakkında düşünüyor muyuz?

Diyet Değiştirme

Çok az çaba sağlığınızı diyetinizi değiştirmekten daha fazla iyileştirebilir. Hepimiz besinin yakıtla kıyaslamasını duymuşuzdur ama diyetin günlük yaşamlarımızı gerçekten nasıl etkilediği hakkında düşünüyor muyuz? Sağlıklı bir diyet canlılık üretir.

Besleyici gıda tercihleri gün boyu tutarlı, düzenli enerji sağlayıp dengeli bir ruh hali ve dikkat sağlar. Sağlıklı bir diyet kanser ve kalp hastalıkları gibi hastalıkların yanı sıra yüksek tansiyon, şeker hastalığı ve divertiküloz gibi kronik rahatsızlık risklerimizi de azaltır. Diyetimizi değiştirdiğimizde tam anlamıyla yaşamlarımızı değiştiririz. Günlük yaşamımızda kuvvet kazanırız ve sonunda uzun dönem sağlığımızın yörüngesini yeniden çizeriz.

Ama bu değişimi yapmak sözde yapmaktan daha kolaydır. Diyetinizi değiştirmeye gelince başarı şansınızı en üst düzeye nasıl çıkarırsınız?

  • Amacınızı görselleştirin. Rasyonel zihinlerimiz sağlıklı beslenmeye neden öncelik tanımamız gerektiğine dair bilimsel gerçekleri bilseler de günlük stres, daha az rasyonel kararlar vermemize yol açar. Amaç hissinizi teoriden öteye taşıyın. Kişiselleştirin. Bu değişikliği yakın zamanlı bir sağlık endişesinden veya ailedeki kalp hastalığı geçmişinden dolayı mı uyguluyorsunuz? Çocuklarınız ve torunlarınız bu kararınızın merkezinde mi? Nedensel manifestonuzu gerçek bir görsel sunumla yapıp buzdolabının üstüne yapıştırın. Sizin için en dramatik veya anlamlı hatırlatıcı ne olurdu? Bir fotoğraf mı yoksa laboratuar test sonucu mu?
  • Yolunuzu ve hedeflerinizi belirleyin. Neyi başarmayı umduğunuzu düşünün ve yapmak istediğiniz sağlıklı diyet değişikliklerini tanımlayın. İşlenmiş yiyecekleri kesip daha çok meyve sebze mi eklemek istiyorsunuz? Şeker alımınızı azaltmanız mı gerekiyor? Doktorunuzla diyet değişiklerinizin mevcut herhangi bir sağlık durumunuzu etkileyip etkilemeyeceğini konuşun. Her seferinde 1-2 tane, kesin, ölçülebilir ve gerçekçi hedef koyun ve onları yazdıklarınızla karşılamaya doğru ilerleyin. Kendinizi sorumlu tutmanın daha zor olduğu sonuçlar (örneğin haftada 2 kilo vermek) yerine Kontrol edebileceğiniz ve görüntüleyebileceğiniz davranış değişikliklerine odaklanın (örneğin günde 2 tane meyve yemek veya haftada 30-50 dakika egzersiz yapmak). Küçük başlayın ve önceki hedefleri rahat bir şekilde alışkanlıklara dönüştürmeden yeni hedefler belirlemeyin.
  • Yiyecekle ilişkinizi gözden geçirin. Yeme alışkanlıklarımız genelde basit tat tercihlerinden daha derin yönelimleri yansıtır. Yiyecek duygusal ilişkilerle ve kültürel değerlerle yüklenir. Bu tabakaları kaldırmak için duygusal çalışma yapmaya hazır olun. Yararlı olacağını hissediyorsanız bir profesyonelle konuşun.
  • Ayrıntıları düzenleyin. Öngördüğünüz değişiklikler yeterince dosdoğru görünebilir ama en iyi amaçlar günlük yaşamın meşgul gerçekliğinde kazazedeler haline gelebilir. Hedeflerinize ulaşmaktaki potansiyel engelleri düşünün, bu meseleleri tahmin etmek için ilerisini planlayın ve kendinizi onların üstesinden gelmeye hazırlayın. Örneğin, hedefiniz daha az yemek yemekse bunu eyleme geçirmenin bir yolu her Pazar kendinize haftalık bir menü planı oluşturmanız ve kullanmanız gereken yiyecekleri dolaplarınıza koymanın düzenli bir planını yapmanızdır. (Ne de olsa, elinizde sağlıklı yiyecekleriniz yoksa onları nasıl yiyebilirsiniz?) Özel menüler hedeflerinize o günde tam olarak nasıl ulaşacağınızı sağlarlar (örneğin, daha fazla sebze ve meyve katmak).
  • Potansiyel engelleriniz için strateji oluşturun. Evde öğünlerinizi az çok kontrol edersiniz ama iş yemekleri, geniş aileyle akşam yemekleri veya arkadaşlarla Cuma gecesi içkileri ne olacak? Beslenmenizi yeniden yapılandırmak sosyal yaşamınızın çeşitli yönlerini de didiklemek demektir. Geleneksel toplantıları kaldırmak zorunda değilsiniz ama başka restoranlar seçerek, öncesinde yemek yiyerek veya kendi yemeğinizi getirerek onlara farklı yaklaşabilirsiniz. Dışarıda yemeden önce restoranın mönüsünü internetten kontrol edip ne sipariş edeceğinize karar verin. Partiden önce kaç içki içeceğinize önceden karar verin ve sınırı aşar aşmaz limonlu bir sodaya geçin. Akşam yemeği veya partiye karnınız aç gitmeyin, yoksa aşırı yersiniz. Aksine, bir saat öncesinde kurt gibi iştahınızı köreltecek bir elma veya bir avuç kuruyemiş yiyin ve yemek tercihlerinizi daha iyi kontrol etmenize yardımcı olacaktır.
  • Destek isteyin. Yaptığınız bütün değişikliklerin sahibi olsanız da birkaç destekleyici arkadai ve aile ferdini çağırmak motivasyonunuzu korumanıza yardım edebilir. Günlük tutmak da saülıklı beslenme yolculuğunuzda ne kadar mesafe kat ettiğinize dair size yüreklendirici hatırlatmalar sunabilir.
Hedefleriniz ne olursa olsun bilinçli planlamanın her adımına ve her sağlıklı besin tercihine değer verin.
Her salata kilo aldırmaz mı?

Kendimizi nasıl geliştirebiliriz?Gelişim lideri, eğitmen ve yazar Yasemin Sungur; gelişim hakkında bilgi verdi. Sungur, kişilerin kendini nasıl geliştirebileceği hakkında püf noktalar paylaştı.

Astroloji

KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Ev hayatınız ile ilgili değişiklikler gündeminizi etkileyebilir. Evde olası kazalara karşı temkinli olmanızda fayda var. Sabah saatlerinde ilişkiler daha akıcı. Keyifli olaylar yaşayabilirsiniz. Güven aradığınız durumlar oluşabilir, iç sesinizi dinleyerek doğru sonuçlara ulaşabilirsiniz. Babanızla ilgili konular gündeme gelebilir, ihmal etmemeye çalışın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yakın çevrenizle ilgili dalgalanmalar gündeminizi etkileyebilir. İş hayatınızda iletişim içinde olacağınız hareketli bir gündesiniz. Kulağınıza dedikodular gelebilir. Ticari konularla ilgileneceğiniz zamanlar var. Sabah saatlerinde size keyif veren şeyler için harcama yapabilirsiniz. Akşama doğru biraz gerginlik artabilir, dikkatli olun.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Maddi kaynaklarınızla ilgili gelişmeler olabilir. Hesaplarınızı gözden geçirip, yeni bir parasal yapılanma içine girebilirsiniz. Sabah saatlerinde akıcı temalar söz konusu. İlişkiler içinde rahat zamanlar var. İş hayatınızda başkalarından alacağınız destekler sizi rahatlatacaktır. Akşam saatlerinde ise kendinizi tedirgin hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yeni başlangıçlar yapmak için yaratıcılığınızı kullanmak isteyeceğiniz bir gündesiniz. Kişisel açıdan önem verdiğiniz şeyler gündeminizi etkileyebilir. Beslenmenize özen göstermeniz gereken zamanlar olabilir. Sabah saatlerinde güzel şeyler için harcama yapabilirsiniz. Ailenizle keyifli zamanlar geçirmek isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Elinizde olmayan nedenlerle başınıza gelecek olaylar gündeminizi etkileyebilir. Yaşayacağınız kayıpların ardından, içsel süreçlerin içine girebilirsiniz. Kontrolünüzü kaybetmemeye özen göstermelisiniz. Sabah saatlerinde ilişkilerinizle ilgili konular daha fazla gündeminizi etkileyebilir. Harcamalarınıza özen göstermenizde fayda var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sosyal gruplarınızdaki konularınız gündeminizi etkileyebilir. Geleceğinizle ile ilgili beklentileriniz hakkında farklı konular gündeme gelebilir. İş hayatınızda başkalarından destek alabileceğiniz zamanlar var. Sabah saatlerinde kendinizi keyifli ve şanslı hissedebilirsiniz.  Akşama doğru yapacağınız planlarda değişiklikler olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İş hayatınızdaki değişiklikler gündeminizi etkileyebilir. Sabah saatlerinde işleriniz daha akıcı şekilde ilerleyebilir. Hedeflediğiniz konular hakkında işlerinizi tamamlayabilirsiniz. Üstlerinizle ilgili konuları gündeme gelebilir. Akşam saatlerinde kendinizi tedirgin hissedebilirsiniz. İlgilendiğiniz konular yorucu hale gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Akademik konularla ilgilenmeniz gereken zamanlar olabilir. Sabah saatlerinde ailenizle keyifli vakit geçirebilirsiniz. Akıcı enerjiler sayesinde tüm gün işlerinizin kolayca ilerleyebilir. Sevdikleriniz için alışveriş yapmak isteyebilirsiniz. Akşam saatlerinde kendinizi yorgun hissedebilirsiniz. Yaptığınız planlarda erteleme olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Duygusal yönden bağlayıcı koşullar gündeminizi oluşturabilir. Ortaklı para konularına karşı daha hassas olmanız gereken zamanlar olabilir. Bugün ertelediğiniz banka işlerinizle ilgilenebilirsiniz. Gün içinde işlerinizi bitirmeye çalışmalısınız. Akşam saatlerinde ilişkilerde sıkışmalar yaşanabilir. Kendinizi tedirgin ve yorgun hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Eşinizle ilgili konular gündeminizi etkileyebilir. Sabah saatlerinde ilişkiler açısından daha rahat temalar söz konusu. Genel olarak şanslı bir gündesiniz. İlişkilerde denge ve uyum arayışında olabilirsiniz. Anlaşmalar içinde olabilirsiniz. Akşama doğru gerginlikler artabilir. Baskı altında karar vermeye çalıştığınızı hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Çalışma hayatında birlikte çalıştığınız arkadaşlarınızla ilgili konular gündeminizi etkileyebilir. İşinizle ilgili sorumluluklarınızda değişiklikler yaşayabilirsiniz. Başkalarından destek alacağınız zamanlarda olabilir. Sağlığınıza özen göstermenizde fayda var. Akşam saatlerin de yaptığınız planlarda değişikliler olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Kendinizi ifade ederken yaratıcılığınızı kullanabileceğiniz bir gündesiniz. Sabah saatlerinde ilişkiler konusunda şanslısınız. Keyif aldığınız konular için harcama yapabilirsiniz. İçsel uyumunuzun tam olduğunu hissedeceksiniz. Risk almaya açık zamanlar var. Keyif aldığınız yerlerde olmak isteyeceksiniz. Akşam saatleri daha yorucu geçebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet