Geri Dön

Enerjinizi geri kazandıracak besinler ve gıda takviyeleri

Uzayan toplantılar, iş seyahatleri veya yetiştirilmesi gereken işlerden dolayı öğünleri zamanında yiyememek ve bir şeyler atıştırarak geçiştirmek en sık rastlanan problemlerdendir.

Enerjinizi geri kazandıracak besinler ve gıda takviyeleri

Sonbaharın gelmesiyle beraber yazın eğlenceli ve rahat temposunun yerini yoğun iş temposuna bırakacağını istemesek de kabul etmek zorundayız…

Peki, bu rehavetten kurtulmak ve tekrar enerji toplamak için beslenmemizi nasıl düzenlemeliyiz.

Özellikle yoğun çalışan insanların en büyük sorunu zamansızlıktır. Uzayan toplantılar, iş seyahatleri veya yetiştirilmesi gereken işlerden dolayı öğünleri zamanında yiyememek ve bir şeyler atıştırarak geçiştirmek en sık rastlanan problemlerdendir. Özellikle uzun süreli açlığın sebep olduğu hipoglisemi tablosu kişide sebebini bilmediği bir yorgunluk, bezginlik ve bıkkınlık duygusu ve hatta beraberinde depresyonu bile getirebilmektedir. bu sebeple zamanında ve dengeli yenmiş bir ana öğün gün boyunca hem mental hem de fiziksel olarak üst seviyede kalmanın ana şartıdır. Öğün atlamak ayrıca diyabet, obezite, hipertansiyon ve kalp-damar yağlanması gibi bir dizi hastalığa da zemin hazırlar.

Yazın boyunca hastalıkların çok görülmemesinden dolayı biraz ihmal ettiğimiz bağışıklık sistemini vitamin ve minerallerden zengin bir beslenme programıyla desteklediğimiz takdirde hastalıkların yoğun yaşandığı bir mevsim olan sonbahar sorunsuz atlatılacaktır. Vitaminlerden A,C ve E, minerallerden ise selenyum, çinko, magnezyum ve demirin bağışıklık sistemini desteklediği bilinmekte. Bu vitamin ve mineraller aynı zamanda yüksek antioksidan özellik taşırlar. Antioksidanlar serbest radikal denen kansere sebep olma potansiyeli taşıyan ajanların hücreleri oksitlemesini önlerler. Ayrıca yorgunluğu geciktirmeye ve yorgunluğun çabuk atlatılmasına da yardımcıdırlar.

Aksi önerilmedikçe vitamin ve minerallerin doğal yollarla yani besinlerle alınmasına gayret edilmelidir. Bunun için ağırlık verilmesi gereken besinler şunlardır:

A vitamini: Karaciğer, havuç, kayısı, kavun, yumurta, ıspanak, kabak, domates, karaciğer, brokoli, marul

C vitamini: Limon, portakal, greyfurt, kivi, roka, maydanoz, yeşil sivri biber, kuşburnu, domates

E vitamini: Tüm bitkisel yağlar ve yağlı tohumlar

Selenyum: Deniz ürünleri, böbrek, yürek, etler

Çinko: Bulgur, badem içi, ceviz, balık, et, karaciğer süt, yumurta, kuru baklagiller

Magnezyum: Yağlı tohumlar, kuru baklagiller, yeşil yapraklı sebzeler, muz, tahıllar.

Sigara içenlerde C vitamini başta olmak üzere birçok vitaminin ve mineralin emilimi olumsuz etkilenmektedir. Bu sebeple sigara içenlerin içmeyenlere oranla vitamin ve mineral ihtiyaçları daha fazladır.

YORGUNLUĞA İLAÇ GİBİ GELECEK GIDA TAKVİYELERİ

Gingko Biloba: Çok iyi bilinen bir yorgunluk gidericidir. Gingko bitkisinin ekstresinden elde edilen bu ilaç, Avrupa’da büyük ilgi görmeye ve yorgunluk tedavisinde yaygın olarak kullanılmaya başladı

Arı poleni: Arı poleni arıların erkek çiçek tohumlarından topladığı ekstra enerji verici bir maddedir. Kronik yorgunlukta, enerji ihtiyacının arttığı durumlarda ve bağışıklık sisteminin güçlenmesin de etkilidir.

Garcinia Cambogia: Vücutta depolanmış yağların yakılmasına ve enerjiye dönüştürerek vücudun enerjisini artırmaya yardım ettiği bilinmektedir.

Ginseng: Ginseng kökünün fiziksel ve zihinsel aktiviteyi artırdığı bilinmektedir. Vücuttaki yağ asitlerini enerjiye dönüştürerek kaslardaki şeker kullanımını dengeler. Yorgunluğun giderilmesine, konsantrasyonun artmasına, dokuları yenileyerek yaşlanma etkilerinin azalmasında yardımcıdır.

Piknogenol: Akdeniz kıyılarında yetişen bir çam türü olan Pinus Maritima'nın kabuklarından elde edilen bir maddedir. Dolaşım sisteminden kansere kadar birçok alanda olumlu etkisi olduğuna yönelik çalışmalar yapılmaktadır. bu maddenin etkili olduğu bir alanda fiziksel yorgunluğu geciktirmesi ve azaltmasıdır. Vinciguerra ve arkadaşlarının; J Sports Med Phys Fitness dergisinde 2013 yılında yayınlanan çalışmasına göre; doğru beslenme ve egzersiz eşliğinde kullanılan Pycnogenol takviyesinin sporcuların yorgunluğunun daha geç gelişmesine ve performansın artmasına olumlu etki etmektedir. Yine Bentley ve arkadaşlarının 2012 yılında bisikletçilerle yaptıkları ve Research in Sports Medicine dergisinde yayınlanan çalışmalarında Pycnogenol takviyesi alanlarda kayda değer şekilde yorgunluğun geciktiği sonucuna varılmıştır.

Eda İle Ne Konuştuk? - Sibil ÇetinkayaSempatik tavırları ve giyim tarzı ile birçok kişinin beğenisini kazanan Sibil Çetinkaya, Eda Özdemir'in bu haftaki konuğu oldu.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Kafanız oldukça karışık olabilir. Düşüncelerinizde ve inançlarınızla ilgili konularda bazı ikilemler yaşayabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün düşüncelerinizi toparlamak biraz zor olabilir. kesin yargılarda bulunmamalı, olayları kendi akışında ele almalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün pek çok düşünceniz olabilir ancak düşüncelerinizde yeteri kadar gerçekçi olamayabilirsiniz. Çift durumlara, iletişime dikkat edin.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Duygusal alanda bir karmaşa dikkat çekiyor. Böyle zamanlarda olayları kontrol etmeniz pek kolay olmayabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Duygusal alanda bir karmaşa dikkat çekiyor. Böyle zamanlarda olayları kontrol etmeniz pek kolay olmayabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Eşinizle ya da karşılıklı konular içinde daha hassas davranabilirsiniz. Ancak sizi kurban yerine koyabilecek durumlara karşı da dikkatli olmalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bazı işleri yeniden gözden geçirmek ve bazı fedakarlıklar da bulunmak gerekebilir. Bu arada kendi sağlığınız yönünde de gerçekçi olmaya bakın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün Ay Balık burcunda iken yaratıcı konulara ve sevdiklerinize yönelmek isteyebilirsiniz. Kimi zaman oldukça gözü kapalı da davranabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün evde sizi meşgul eden ya da duygusal açıdan bağlı kılan durumlar, bazı fedakarlıklar gündeme gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Düşüncelerinizi daha pozitif kılmalısınız. Bugün zihinsel açıdan daha yumuşak ve verimli olabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Parasal konular söz konusu olduğunda belirsizlikler ya da çok gerçekçi olmayan koşullar var. Bu nedenle birikimlerinizi daha dikkatli değerlendirmelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Ay burcunuzda ilerlerken fikirlerinizde, duygularınızda çokça dalgalanma olabilir. Duygularınıza bir yön vermeye gayret edin. Yeni adımlar atmak isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet