Geri Dön

Formda bir beden için ipuçları

İstediğiniz formda girmek ve incelmek için hayatınızda bazı değişiklikler yapmalısınız.Bu değişiklikleri Uzman Diyetisyen Serkan Tutar anlatıyor.

Formda bir beden için ipuçları

Toplum olarak yanlışımız kilo problemlerini estetik sorun olarak görmemiz. Asıl doğru olan ise fazla kilolarımızın sağlığınızı tehdit eden bir problem olarak görmektir. Önemli olan bu dönemde uygulayacağınız sağlıklı beslenme programını yaşamınızın devamında da uygulamak. Peki, formda girmek ve istenilen vücuda sahip olabilmek için neler yapmalısınız veya yapmamalısınız?

Güne erken başlayın…

Daha hızlı ve sağlıklı kilo vermek istiyorsanız mümkün olduğunca uyuma ve uyanma saatlerinizin düzenli olması gerekmektedir. Geç saatlerde kalkmanız metabolizmanızın ciddi anlamda yavaşlamasına ve kilo verme hızınızın azalmasına neden olacaktır. Uyandıktan sonra kahvaltı yapıp tekrar uyumanızda tok mideye uyuduğunuz için daha çok kilo almanıza neden olacaktır.

Kahvaltı yapın…

Yapılan bilimsel çalışmalar uyandıktan sonra 30 dakika içerisinde besin tüketilmesi metabolizmanın ciddi anlamda hızlandığını göstermektedir diyor. Bunu yapmadığınızda güne daha yavaş çalışan bir metabolizma ile başlamış olacaksınız. Eğer kahvaltı alışkanlığım yok veya midem bulanıyor yiyemiyorum diyorsanız, kahvaltıda tost, kuru meyve veya süt gibi alternatifleri düşünebilirsiniz.

Proteinli besinleri tüketin…

Protein içeriği yüksek olan besinler genellikle hayvansal kaynaklı besinlerdir. Kırmızı et, tavuk, balık, köfte, yoğurt, süt, ayran, peynir, yumurta gibi besinlerin beslenme programınızda kesinlikle bulunması önerilir. Özellikle sebze ağırlıklı besleniyorsanız yanında kesinlikle yoğurt, ayran veya cacık eklemelisiniz. Et ağırlıklı beslenmeniz ise termojenik etkiyi (besinler vücutta sindirilirken yakılan enerji) arttıracağı için daha hızlı çalışan bir metabolizma anlamına gelmektedir.

Sağlıklı Atıştırmalar yapın…

Kimi zaman tartışılsa da ara öğünlerde besin tüketilmesi kan şekerinin dengeli kalmasını sağlar. Bu durum ise sizin hem daha tok bir gün geçirmenizi sağlamasının yanı sıra bir sonraki öğünde daha az besin tüketiminin nedeni olacaktır. Ara öğünler, kan şekeri seviyenizin daha dengeli kalmasını sağlar ve bu özelliği ile karın bölgesi yağlanmasını ciddi seviyede düşürür. Kuruyemiş, kuru meyve, protein içeriği olan peynir, ayran, yoğurt gibi besinlerden ara öğün yapmanız kilo verme sürecinizi hızlandıracaktır. Ara öğün yapmadan diyette başarılı sonuçlar almanız zorlaşacaktır.

Şok diyet uygulamayın…

Bu dönemde genelde şok diyet uygulanarak bir anda çok fazla kilo verilir. Bu durum o anlık psikolojinizi ve kendinize olan güveninizi arttırsa da yaz aylarının sonunda daha fazla kilo olarak size geri dönmektedir. Ayrıca bu diyetlerde kilo kaybının kaslardan olduğu bilinmektedir. Kas kayıpları ile tartı üstünde kilonuzun azalması gerçekleşse de görüntüde ve kıyafetlerinizde herhangi bir farklılık gözlenmez. Sağlığınızı tehdit edecek ve yaşamınızın ilerleyen yıllarında size zarar verecek bu tür diyetlerden uzak durmalısınız.

Antioksidan alımına özen gösterin…

Antioksidanlar, hücrelerimize zarar veren serbest radikalleri etkisiz bir hale getirerek yaşlanmayı ve daha genç ve sağlıklı bir bedene sahip olmamızı sağlar. Antioksidanlar özellikle koyu yeşil yapraklı sebzeler, meyveler ve yeşil çay içerisinde bulunmaktadır. Antioksidan alımı için özellikle A, C, E vitamini ve selenyum mineralinin fazla miktarda bulunduğu besinlerin tüketimi arttırılmalıdır. Daha dinç bir vücut ve genç bir görünüm için antioksidanları ihmal etmemelisiniz. Antioksidan besinlerin diğer bir özelliği de bağışıklık sistemini güçlendirerek sizi bazı kalp hastalıkları ve kanser gibi hastalıklara karşı daha dirençli bir bedene sahip olmanızı sağlar ve bu hastalıklara yakalanma riskinizi azaltır.

Yağ tüketiminizi azaltın…

Özellikle doymuş yağ olarak adlandırdığımız margarin, tereyağ tüketimi hemen hemen hiç olmamalıdır. Çünkü doymuş yağlar zaten hayvansal kaynaklı besinler olan et, süt ve yoğurt gibi besinlerden alınmaktadır. Yağ ihtiyacınızı hazırlamış olduğunuz yemekler içerisinde ekleyeceğiniz zeytinyağı ile yapmanız kalp sağlığınızın desteklenmesi açısından da önemlidir. Fakat unutulmaması gereken konuların birisi de fazla miktarda zeytinyağı tüketiminin de size kilo aldıracağıdır. Bu nedenle salatalarınıza bir tatlı kaşığı eklemeniz yeterli olur. Ayrıca fazla yağ alımından kaçınmak için yemeklerinizi susuz tüketmenizde günlük yağ tüketiminizi azaltacaktır.

Yaşamınızı fiziksel aktivite haline getirin…

Daha formda ve fit bedene sahip olmak istiyorsanız, fiziksel aktivite yapmalısınız. Eğer fiziksel aktivite yapıyorsanız bunun süresini arttırabilirsiniz. Yeni başlayanlar için ilk günler 15-20 dakika olarak başlanmalı ve 1 hafta içerisinde bu süre 30-45 dakikaya çıkarılmalıdır. Fiziksel aktivite yaparken unutulmaması gereken en önemli nokta sürenin 30 dakikanın üzerine çıkmasıdır. Çünkü bu süre içerisinde vücutta glikojen depolarının yıkımı gerçekleşirken, bu süreden sonra vücut yağ yakmaya başlamaktadır.

Bu dönemde başlamış olduğunuz sporun devamlılığı hem sağlığınız açısından hem de verilen kiloların tekrar alınmaması açısından önemlidir. Bu sebeple belirli bir dönem sonrasında yapmayacağınız sporlara başlamak yerine hem bedeninizin daha rahat yapabileceği hem de zevk alacağınız sporları tercih etmelisiniz…

Posa Alımını Arttırın…

Yapılan araştırmalar, zayıflamak ya da formda kalmak isteyen bireylere posanın yardımcı olduğunu göstermektedir. Posanın formda kalmaya yardımcı iki temel etkisi vardır. Birincisi yemek süresince daha çok çiğnemenizi sağlayarak, daha çabuk doymanızı sağlarlar. İkincisi, posalı besinler sizi daha uzun süre tok tutarlar. Ayrıca posalı besinler genelde az posa içeren besinlere göre daha az kalori içerirler. Yüksek posalı besinlerin kan şekerini dengeleyici ve kan kolesterolünü düşürücü etkisi de bulunmaktadır.

Su için…

Su tüm yaşamsal fonksiyonlarımız için gerekli olan başlıca içeceğimizdir. Eğer gün içerisinde yetersiz düzeyde su alımı gerçekleşiyorsa kilo verme hızınız kesinlikle sizi mutlu etmeyecektir. Suyun kilo verme açısından bakıldığında en önemli görevi, vücuttaki fazla ödemin dışarı atılmasını sağlar. Atılan bu ödem yaşam kalitenizin de artmasını sağlayacaktır. Suyun diğer bir önemli görevi ise lenf kanalının temizlenerek daha fazla miktarda yağ yakımına destek olmasıdır. Yani uygulamış olduğunuz diyeti yeterli düzeyde su ile desteklerseniz daha fazla miktarda yağ kaybı gerçekleştirebilirsiniz. Bu durumda sizin daha ince bir bedene sahip olmanızı sağlar. Bu nedenle gün içerisinde en az iki litre su içmelisiniz. Bu rakam terleme ile su kaybı fazla olan günlerde daha fazla arttırılabilir.

Uzmana başvurun…

Bu dönemde uzman yardımı almak hem kilolarınızdan kurtulmanızı hem de sağlıklı beslenmeyi bir yaşam biçimi haline getirmenizi sağlayacaktır. Kilo kaybetmede asıl önemli olan vücut yağ oranının düşürülmesidir. Kendi kendinize size uygun olmayan zayıflama diyetlerini uygulamanız su ve kas kaybına neden olacağı için geçici ve sağlıksız bir çözüm olacaktır. Uzman ile birlikte sağlıklı beslenme programlarını uygulamak ve vücut analizi sonuçlarının takibi başarıyı tetiklemesi açısından şarttır.

Aromaterapinin faydaları nelerdir?Aromaterapi ruh sağlığına iyi geliyor mu? Ofis ortamında hangi uçucu yağlar kullanılabilir? Alerji sorunu olanlar hangi uçucu yağları kullanabilir? Aromaterapist Aslı San Bilgin aromaterapinin faydaları hakkında bilgiler verdi.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Bugün sorumlu olduğunuz işlerinizde iletişime daha çok önem verebilirsiniz. Kendinizi ifade ederken daha ciddi ve sabırlı olacağınız zamanlar var. Üstlerinizle toplantılar yapabilirsiniz. Gün içinde görünür olmak isteyeceksiniz. Ani çıkışlar yapmamaya özen gösterin. Akşam saatlerinde kendinizi biraz kısıtlanmış hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün yeni şeyler öğrenmeniz gerekebilir. Kendinizden yaşça büyük kişilerle iletişimde olabilirsiniz. Gün içinde yolculuklar planlamak keyfinizi yerine getirecektir. Yabancılarla ilgili konular gündeminizi meşgul edebilir. Akşam saatlerinde planlarınızda değişiklikler meydana gelebilir. Yorucu koşulların altında olduğunuzu hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde sizi endişeye sokan konular daha fazla kafanızı kurcalayabilir. İletişiminizde kendinizi ciddi hissedebilirsiniz. Ticari konular gündeme gelebilir. Sizi krize sokan konulara karşı temkinli olmanızda fayda var. Banka işlerinizi tamamlamanız için uygun bir gün olabilir. Parasal konularda yenilenme içine girmek isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Eşinizle ilgili konularda yoğun bir gündem içinde olabilirsiniz. İkili ilişkilerinizdeki iletişiminize dikkatli olmanızda fayda var. Ciddi konular içinize kapanmanıza neden olabilir. Gün içinde sizi uğraştıran durumlar arasında kalabilirsiniz. Sorumlu olduğunuz işlerinizde ilerleme kaydedeceğiniz zamanlardasınız. Akşam saatlerinde daha kısıtlayıcı koşullar oluşabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün çalışma hayatınızla ilgili eğitimler alabilirsiniz. Sorumlu olduğunuz konularda ilerleme kaydetmek için çaba sarf edebilirsiniz. Kendinizi daha olgun bir şekilde ifade etmeniz gereken durumlar oluşabilir. İş arkadaşlarınızla yeni planlar içinde olabilirsiniz. Akşam saatlerinde kendinizi yorulmuş ve kısıtlanmış hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde yaratıcılığınızı kullanacağınız işler karşınıza çıkabilir. Sizden daha olgun kişilerle iletişim içinde olabilirsiniz. Kendinizi ifade etmek sizin için önemli olabilir. Sorumlu olduğunuz konularda ilerlemek için risk alabilirsiniz. Keyif aldığınız şeyler için harcama yapabilirsiniz. Akşam saatlerinde planlarınızda değişiklik olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde ev hayatınızla ilgili konularla ilgilenebilirsiniz. İletişimde sıkışıklıklar olabilir. Kendinizi ifade ederken dikkatli olmanızda fayda var. Sorumlu olduğunuz konulara daha ciddi yaklaşabilirsiniz. İşlerinizi ilerletmek için yeni yollar denemek isteyeceğiniz zamanlar olabilir. Akşam saatlerinde yorucu koşullar meydana gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde iletişimin arttığı zamanlar olabilir. Hareketlilikten dolayı işlerinizi yetiştirmekte zorlandığınızı hissedebilirsiniz. İletişimde olduğunuz kişilere karşı daha nazik olmanızda fayda var. Zaman zaman fazla kontrolcü olabilirsiniz. Yakın çevrenizdeki değişiklikler sizin de gündeminizi etkileyebilir. Ticari konular gündeme gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Maddi kaynaklarınızla ilgili konular gündeminizi meşgul edebilir. Sorumlu olduğunuz konularda daha rahat ilerleme yaşayabilirsiniz. İşlerinizi sağlamlaştırmak isteyeceksiniz. Gün içinde yeteneklerinizi kullanacağınız konulara yönelmek isteyebilirsiniz. Akşam saatlerinde daha kısıtlanmış hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde kişisel açıdan önem verdiğiniz konulara yönelmek isteyebilirsiniz. Hassas olduğunuz konularda kendinizi daha ciddi hissedebilirsiniz. İletişimde olduğunuz kişilerde akışta kalmakta zorlanabilirsiniz. Bugün yeni başlangıçlar yapmak isteyebilirsiniz. Akşam saatleri bunun içi uygun zamanlar olmayabilir. Akışta kalın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün gizli kalmış konular gündeminizi meşgul edebilir. İletişimde olduğunuz kişilerle bilemediğiniz olaylar nedeniyle engellendiğinizi hissedebilirsiniz.  Kendi iç dünyanıza yöneleceğiniz zamanlar olabilir. Akşam saatlerinde kendinizi hapsedilmiş hissedebilirsiniz. Gün içinde kabullenme içine girebilirsiniz. Akışta kalmak sizi rahatlatacaktır.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün arkadaşlarınıza zaman ayırmak isteyeceğiniz bir gündesiniz. Sosyal konular ilginizi çekebilir. Geleceğinizle ilgili yeni planlamalar yapabilirsiniz. Bu konuda başkalarından destek alabileceğiniz zamanlar var. Sorumlu olduğunuz konularda ilerleme söz konusu. İş hayatınızda başkalarından alacağınız yardımlar sizi rahatlatacaktır.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber