Geri Dön

Kadınlara özel beslenme tüyoları

Doğru beslenerek hem güzel görünebilir hem de kendinizi harika hissedebilirsiniz...

Kadınlara özel beslenme tüyoları

Kadınların beslenme ihtiyaçları ilk adet kanamasından itibaren değişiyor. Premenstural sendrom, gebeliğe hazırlık, hamilelik, emzirme, menopoz, osteoporoz gibi özel dönemlerde de dikkatli olmak gerekiyor.

Dilara Koçak /CADDE

Kalsiyumu gözden geçirin: Kadınların, erkeklere göre osteoporoz riskleri daha yüksek, üstelik kas sağlığını desteklemek için kalsiyum almak çok önemli. Süt ve peynir kalsiyum bakımından zengin olmakla beraber doymuş yağ da içeriyor. Bu yüzden yağsız olanlarını ve fasulye, brokoli, brüksel lahanası, fındık gibi bitki özlü kaynakları seçmekte fayda var.

Çok fazla protein tüketmeyin: Protein sağlıklı beslenmenin en önemli kısmını oluşturuyor. Ancak fazla protein, kalsiyum eksikliğine yol açıyor. İleri zamanlarda böbrek ve karaciğeri yoracağı gibi kas kaybı yaratıp metabolizmayı yavaşlatabilir.

Yeterli demir aldığınızdan emin olun: Birçok kadın beslenmesinde yeterli düzeyde demir almıyor. Üstelik mensturasyon dönemlerinde önemli düzeyde mineral kaybı yaşayınca da kansızlık ortaya çıkıyor. Yağsız kırmızı et, siyah tavuk eti, yeşil ve kırmızı mercimek, kuru üzüm, badem gibi demir bakımından zengin gıdaları tüketmek önemli.

Alkol ve kafein miktarını azaltın: Günde iki kadeh alkollü içkiden daha fazla içki tüketen kadınların osteoporoz riskine yakalanmalarının daha yüksek olduğu biliniyor. Aşırı kafein tüketimi de kalsiyum kaybını artırıyor. Alkol ve kafein tüketimini sınırlandırmaya çalışın.

Kahvaltı edin: Sabahları sağlıklı bir kahvaltı ederek hatta mümkünse her gün değişik bir mönü yaratarak metabolizmanızı hızlandırın. Araştırmalar, sabahları kahvaltı eden insanların, kahvaltıyı atlayanlara göre daha az kilolu olduklarını gösteriyor.

Öğün atlamayın: Öğünler arasını çok uzun tutmak, açlık ve yorgunluğu artırıyor. Her 3-4 saatte bir şeyler yemeye çalışın.

Abur cuburları kesin: Kilodaki artış ve iniş, şekerli ara öğünleri yemekle geliyor. Basit karbonhidratlar enerji düzeyinde ve ruh halinde çok büyük dalgalanmalara sebep oluyor. Kuru meyvelerle sağlıklı yağ içeren badem, ceviz gibi seçimleri deneyin.

Kompleks karbonhidratlara odaklanın: Bulgur, tam buğday makarna, esmer pirinç, yulaf unu, tam tahıllı ekmekler ve muz, serotonin (mutluluk hormonu) düzeyini artırır ve kendinizi iyi hissetmenizi sağlıyor. Ayrıca bu besinler, zengin lif içerikleriyle uzun süre tokluk hissi veriyor.

Kas sağlığına dikkat: Kalsiyum ve magnezyum, D vitaminiyle kombine edildiğinde, kas sağlığına çeşitli yararlar sağlıyor.

Yağı kesmeyin: Birçok kadın, diyette yağın sağlıksız olduğuna inanıyor. Ancak yağlar, sağlıklı diyetin çok önemli bir parçasını oluşturuyor. Asıl önemli olan ne çeşit yağ tüketildiği. Zeytin ve zeytinyağı, fındık, ceviz, badem, balık, deniz ürünleriyle avokadoda bulunan bitkisel yağlar sağlıklı. Kadınlar daha iyi görünmek ve daha iyi hissetmek için sağlıklı yağlara ihtiyaç duyar. Kadınlık hormonu östrojenin yağ yapısında olduğu da unutulmamalı.

Aromaterapinin faydaları nelerdir?Aromaterapi ruh sağlığına iyi geliyor mu? Ofis ortamında hangi uçucu yağlar kullanılabilir? Alerji sorunu olanlar hangi uçucu yağları kullanabilir? Aromaterapist Aslı San Bilgin aromaterapinin faydaları hakkında bilgiler verdi.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Sosyal alanda, arkadaşlıklar içinde daha pozitif olabileceğiniz bir gündesiniz. Uzaklar ve yabancılarla ilgili uğraşlar da olumlu sayılır.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün sizi öne çıkarabilecek sorumluluklar içinde olabilirsiniz. İş hayatınızdaki konulara, hedeflere odaklanmak yararlı olabilir. Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün uzaklar, eğitsel uğraşlar ve yabancılarla ilgili konularda olumlu gelişmeler bekleyebilirsiniz. Kendinizi geliştirebileceğiniz bir gündesiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün başkalarından beklentileriniz daha yüksek olabilir. Ancak ortaklaşa bir konuda daha bilinçli davranmak gerekiyor.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Ay karşıt burcunuzda küçülüyor. Bugün karşınızdaki kişilerden çok şey öğrenebilirsiniz. İlişkilerinizde göstereceğiniz yetenekleriniz önünüzü açabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün bir uğraş içinde olmak sizi daha mutlu edebilir. Ancak sağlığınıza da dikkat edin. Güzellikle, sanatla ilgili bir konu ile uğraşmak, hizmet etmek de mümkün.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Aşkta daha tutkulu olabilirsiniz. Hayata daha pozitif ve eğlenceli yönde bakabileceğiniz bir gündesiniz. Sevdiklerinizle bir arada olmak mutluluk verecek.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Ay Saka burcunda küçülmekte. Eve yönelik bir konuya zaman ayırmak oldukça faydalı olabilir. Evde güzellik ve uyum yaratabileceğiniz koşullar var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün ziyaretler, anlaşmalar ve yakın çevrenizdeki gelişmeler açısından oldukça destekleyici gözüküyor. Zihinsel açıdan da verimli olabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Başkalarından, özellikle ortaklıklardan yarar sağlayabileceğiniz bir gündesiniz. Güzel şeyler için alışveriş yapmak da gündeme gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün Ay burcunuzda ilerlerken ilişkilerinize ve duygusal beklentilerinize daha  çok zaman ayırabilirsiniz. Ortaklaşa konularda yapabileceğiniz çok şey var. Tartışmamaya bakın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün düşünceleriniz ortaklı konulara ve ilişkilere odaklanabilir. Ancak kapalı kalan ya da gizlilik yaratan koşullarla da karşılaşabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber