Uzun süredir tüm dünya üzerinde etkili olan korona virüs ile mücadelede maske, mesafe ve hijyen etkenleri evet çok önemlidir. Fakat bununla beraber güçlü bir bağışıklık sistemine de ayrıca dikkat edilmelidir.

Viral enfeksiyonlara karşı beslenmenin önemi tartışılmaz boyuttadır.

Mevsiminde ve doğal olan gıdaları tüketmek sizi korona virüs başta olmak üzere birçok bedene zararlı olan etkenlerden korur. Beden işlenmiş gıdaların zararları ile uğraşırken haliyle bağışıklık sisteminiz sadece buna odaklanmış oluyor. Durum böyle olunca da doğal ve temiz beslenme daha da önem kazanıyor.

Virüs savar ve daha güçlü bir bağışıklık için hangi gıdaları tüketmeliyiz?

Meyve ve Sebzeleri Mevsiminde Tüketin!

Serada yetiştirilen meyve ve sebzelerin de aynı işlenmiş gıdalar kadar vücuda toksik etki gösterdiğini bilseydiniz, aynı şekilde beslenmeye devam eder miydiniz? Mevsimsel beslenmeye gereğinden fazla önem verilmesi gereklidir.

Magnezyum Ağırlıklı Beslenin!

Magnezyum minerali eksikliğinde insülin hormonunuzda sorunlar ortaya çıkmaktadır. Bu durumda ise Tip2 diyabete kadar ilerleyebiliyor. Aynı zamanda eksikliği yüksek tansiyona da neden olmaktadır. Avokado, kaba çekirdeği, yağlı balıklar magnezyum içeriği bakımından zengin gıdalardır. Diyetinize eklemenizde fayda var.

Probiyotik İçerikli Gıdaları Bolca Tüketin!

Fermente ürünlerdeki yararlı bakterilerin bağışıklığı güçlendirdiği ve sizi dış etkenlere karşı adeta bir kalkan görevi üstenerek koruduğu kanıtlanmış durumdadır. Haliyle fermente gıdaları günlük diyetinizde bolca tüketmelisiniz. Kefir, ev yoğurdu, ev turşusu sofralarınızın vazgeçilmezi olsun. Unutmayın, bağırsak sağlığı bedeni koruyan en önemli etken!

Çinko İçeriği Yüksek Gıdaları Tüketin!

Bedende yeterli miktarda çinko olmaması bağışıklığınızı düşürecek en önemli etkenlerdendir. Çinko eksikliği yaşayanların çoğu sık sık gribe yakalanmaktadır. Fakat fazlalığı da bedene zarar göstermektedir. Bu sebeple doktor kontrolünde olmanızda fayda var. Fazlalığı bakır emiliminin olumsuz etkiler ve bu durumda kansızlığa neden olmaktadır. kırmızı et ve ciğer en iyi çinko kaynağıdır.

İşlenmiş Gıdalardan Kesinlikle Uzak Durun!

Özellikle karantina sebebi ile evde geçirilen sürenin arttığı bu günlerde sağlıklı ve dengeli beslenmeye özen gösterilmelidir. Şeker ve şekerli yiyecek ve içecekler, hamur işi olan tüm ürünler, işlenmiş et ürünleri (salam, sosis, sucuk gibi), ambalajlı gıdalar asla tüketilmemelidir.

Unutmayın ki ne kadar bilinçli olursanız ve temiz beslenirseniz bedeninizi de enfeksiyonlara karşı o kadar iyi savunabilirsiniz…

 

Yüksek Gıda Mühendisi

Merve Karataşlı

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet