Geri Dön

Rahat bir uyku için hangi besinler tüketilmeli?

Eğer uykusuzluk çekiyorsanız, gözlerinizi kapatıp koyun saymanıza gerek yok. Bazı besinleri ve içecekleri tüketmek daha rahat uykuya dalmanıza yardımcı olabilir.

Rahat bir uyku için hangi besinler tüketilmeli?

Uyku insanoğlunun vazgeçilmezi. Vücudun kendini yenilediği, kas yapım ve onarımının devam ettiği zaman dilimi uyku. Gün boyunca uyuduğumuz uykunun süresi de vücut ağırlığımız ve vücut yağ oranımız ile yakından ilişkili. Yeterli uyuyamayanların kilo alma riskinin daha yüksek olduğu kanıtlanan bir bilimsel gerçek. Yapılan son araştırmalar günde 8 saat uyuyanların 5 saat uyuyanlara göre %56 oranında daha fazla yağ kaybettiklerini ortaya koydu. Ayrıca günde 5 saatten az uyuyanların, normal uyku süresini tamamlayanlara göre günde ortalama 300 kalori fazla aldığı da biliniyor. Bunun tek sebebi uyuyamamanın verdiği gerginlik veya uyanık kalmak ile harcanan enerji değil. Uykusuzluk, iştah dengesini alt üst edebiliyor. Yine yeterli uyumayanların tatlı besinlere daha fazla ihtiyaç duyduğu da biliniyor.

Diyetisyen & Yaşam Koçu Gizem Şeber

Eğer uykusuzluk çekiyorsanız, gözlerinizi kapatıp koyun saymanıza gerek yok. Bazı besinleri ve içecekleri tüketmek daha rahat uykuya dalmanıza yardımcı olabilir. İşte rahat bir uyku için beslenme önerileri:

Süt için: Yıllar boyu uyku annenizin uyku öncesi size süt getirmesinin bir sebebi var. Süt ve süt ürünleri içerdikleri triptofan isimli aminoasit sayesinde uykuya daha kolay dalmanızı sağlıyor. Triptofandan zengin diğer besinler ise kuruyemişler, muz ve bal.

Masum karbonhidratlar tüketin: Karbonhidratlı yiyecekler, süt ürünlerinde bulunan triptofanın uyku süresince kanda maksimum düzeyde kalmasına yardımcı oluyor. Geç saatlerde yanlış karbonhidrat tüketimi ciddi anlamda kilo almanıza yol açabilir, bu nedenle masum karbonhidratları tercih etmek gerekiyor. Çoğu insanın sıklıkla yaptığı gibi peynir-ekmek ikilisi yerine; süt ve müsli, yoğurt ve kuru meyve, ayran ve 1-2 kraker daha sağlıklı ve masum seçimler.

Ara öğün tüketin: Yatmadan 1-2 saat önce tüketeceğiniz hafif bir ara öğün uykuya dalmanızı kolaylaştırır. Bu saatlerde tüketeceğiniz ağır yiyecekler ise midenizde fazla doluluk yaratacağından uykunuzu iyice kaçırabilir.

Az yağlı besinler tercih edin: Özellikle akşam saatlerinde tüketilen kızartma, kavurma, fast-food gibi yağ içeriği yüksek besinleri tüketenlerin uyku döngüsünde daha fazla sorun yaşadıklarını biliniyor. Bunun sebebi; yağ vücutta çok uzun sürede sindirildiğinden ötürü gece boyu devam eden sindirim aktiviteleri. Bu nedenle rahat bir uyku için akşam çok yağlı besinleri tüketmekten kaçınmanız gerekiyor.

Gizli kafein kaynaklarına dikkat edin: Aşırı kafein alımının uykusuzluğa sebep olabileceği uzun zamandan beri bilinen bir gerçek. Fakat uykuya yakın saatlerde sadece kahveden uzak durmak yetmiyor. Çay, yeşil çay gibi diğer kafein içeren içeceklere konusunda da dikkatli olmak gerekiyor. Ayrıca çikolata, birçok asitli içecek hatta kafeinsiz kahvede bile bir miktar kafein var. Ciddi anlamda uykusuzluk çeken biriyseniz, kafeinli içecekleri yatma saatine 6 saat kala tamamen kesmeniz uykuya dalmanızı kolaylaştıracaktır.

İlacınızdaki kafeine de dikkat: Bazı idrar söktürücüler ve soğuk algınlığı ilaçları kafein içerir. Genelde içerikleri kafein birkaç kupa kahveye eşit gelir. Bu nedenle herhangi bir sebeple kullandığınız bir ilaç varsa kafein içerip içermediğini kontrol edin, eğer içeriyorsa doktorunuza danışarak ilacı alma saatinizi değiştirin.

Alkol aldıysanız su için: Alkollü içecekler bir anda uykuya dalmanızı sağlayabilir ama uyku kalitesini düşürür. Alkol alımı sonrası uykuda; gece terlemesi, sık uyanma, kabus gibi sorunlar daha çok görülür. Bunun sebebi alkolün vücutta yarattığı dehidrasyon yani aşırı sıvı kaybıdır. Alkol aldıysanız, yatmadan önce birkaç bardak su içmeye özen gösterin. Uykusuzluk problemi çok ciddi olanların, alkollü içeceklerin tüketimini yatma saatine 6 saat kala kesmeleri daha sağlıklıdır.

Aromaterapinin faydaları nelerdir?Aromaterapi ruh sağlığına iyi geliyor mu? Ofis ortamında hangi uçucu yağlar kullanılabilir? Alerji sorunu olanlar hangi uçucu yağları kullanabilir? Aromaterapist Aslı San Bilgin aromaterapinin faydaları hakkında bilgiler verdi.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Bugün sorumlu olduğunuz işlerinizde iletişime daha çok önem verebilirsiniz. Kendinizi ifade ederken daha ciddi ve sabırlı olacağınız zamanlar var. Üstlerinizle toplantılar yapabilirsiniz. Gün içinde görünür olmak isteyeceksiniz. Ani çıkışlar yapmamaya özen gösterin. Akşam saatlerinde kendinizi biraz kısıtlanmış hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün yeni şeyler öğrenmeniz gerekebilir. Kendinizden yaşça büyük kişilerle iletişimde olabilirsiniz. Gün içinde yolculuklar planlamak keyfinizi yerine getirecektir. Yabancılarla ilgili konular gündeminizi meşgul edebilir. Akşam saatlerinde planlarınızda değişiklikler meydana gelebilir. Yorucu koşulların altında olduğunuzu hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde sizi endişeye sokan konular daha fazla kafanızı kurcalayabilir. İletişiminizde kendinizi ciddi hissedebilirsiniz. Ticari konular gündeme gelebilir. Sizi krize sokan konulara karşı temkinli olmanızda fayda var. Banka işlerinizi tamamlamanız için uygun bir gün olabilir. Parasal konularda yenilenme içine girmek isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Eşinizle ilgili konularda yoğun bir gündem içinde olabilirsiniz. İkili ilişkilerinizdeki iletişiminize dikkatli olmanızda fayda var. Ciddi konular içinize kapanmanıza neden olabilir. Gün içinde sizi uğraştıran durumlar arasında kalabilirsiniz. Sorumlu olduğunuz işlerinizde ilerleme kaydedeceğiniz zamanlardasınız. Akşam saatlerinde daha kısıtlayıcı koşullar oluşabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün çalışma hayatınızla ilgili eğitimler alabilirsiniz. Sorumlu olduğunuz konularda ilerleme kaydetmek için çaba sarf edebilirsiniz. Kendinizi daha olgun bir şekilde ifade etmeniz gereken durumlar oluşabilir. İş arkadaşlarınızla yeni planlar içinde olabilirsiniz. Akşam saatlerinde kendinizi yorulmuş ve kısıtlanmış hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde yaratıcılığınızı kullanacağınız işler karşınıza çıkabilir. Sizden daha olgun kişilerle iletişim içinde olabilirsiniz. Kendinizi ifade etmek sizin için önemli olabilir. Sorumlu olduğunuz konularda ilerlemek için risk alabilirsiniz. Keyif aldığınız şeyler için harcama yapabilirsiniz. Akşam saatlerinde planlarınızda değişiklik olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde ev hayatınızla ilgili konularla ilgilenebilirsiniz. İletişimde sıkışıklıklar olabilir. Kendinizi ifade ederken dikkatli olmanızda fayda var. Sorumlu olduğunuz konulara daha ciddi yaklaşabilirsiniz. İşlerinizi ilerletmek için yeni yollar denemek isteyeceğiniz zamanlar olabilir. Akşam saatlerinde yorucu koşullar meydana gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde iletişimin arttığı zamanlar olabilir. Hareketlilikten dolayı işlerinizi yetiştirmekte zorlandığınızı hissedebilirsiniz. İletişimde olduğunuz kişilere karşı daha nazik olmanızda fayda var. Zaman zaman fazla kontrolcü olabilirsiniz. Yakın çevrenizdeki değişiklikler sizin de gündeminizi etkileyebilir. Ticari konular gündeme gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Maddi kaynaklarınızla ilgili konular gündeminizi meşgul edebilir. Sorumlu olduğunuz konularda daha rahat ilerleme yaşayabilirsiniz. İşlerinizi sağlamlaştırmak isteyeceksiniz. Gün içinde yeteneklerinizi kullanacağınız konulara yönelmek isteyebilirsiniz. Akşam saatlerinde daha kısıtlanmış hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde kişisel açıdan önem verdiğiniz konulara yönelmek isteyebilirsiniz. Hassas olduğunuz konularda kendinizi daha ciddi hissedebilirsiniz. İletişimde olduğunuz kişilerde akışta kalmakta zorlanabilirsiniz. Bugün yeni başlangıçlar yapmak isteyebilirsiniz. Akşam saatleri bunun içi uygun zamanlar olmayabilir. Akışta kalın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün gizli kalmış konular gündeminizi meşgul edebilir. İletişimde olduğunuz kişilerle bilemediğiniz olaylar nedeniyle engellendiğinizi hissedebilirsiniz.  Kendi iç dünyanıza yöneleceğiniz zamanlar olabilir. Akşam saatlerinde kendinizi hapsedilmiş hissedebilirsiniz. Gün içinde kabullenme içine girebilirsiniz. Akışta kalmak sizi rahatlatacaktır.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün arkadaşlarınıza zaman ayırmak isteyeceğiniz bir gündesiniz. Sosyal konular ilginizi çekebilir. Geleceğinizle ilgili yeni planlamalar yapabilirsiniz. Bu konuda başkalarından destek alabileceğiniz zamanlar var. Sorumlu olduğunuz konularda ilerleme söz konusu. İş hayatınızda başkalarından alacağınız yardımlar sizi rahatlatacaktır.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber