Geri Dön

Ramazan’da sporu bırakmayın

Oruçluyken hareket etmemek en sık başvurulan ancak yanlış bir çözüm yolu. Uzmanlar, Ramazan ayı boyunca kilo almamak ve sağlığınızı korumak için hareketliliğinizi devam ettirmenizi öneriyor.

Ramazan’da sporu bırakmayın

Okan Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü’nden Yrd. Doç. Dr. Gamze Şenbursa, Ramazan ayı ile birlikte değişen beslenme ve egzersiz programları hakkında önemli bilgiler verdi.

Yrd. Doç. Dr. Gamze Şenbursa’nın beslenmenin yanı sıra, aktivitelerin iftar ve sahur saatlerine göre ayarlanması konusundaki tavsiyeleri şöyle:

KASLARDA YORGUNLUĞA NEDEN OLUR

“Beslenme, uyku ve sıvı alımındaki değişiklik vücuttaki biyolojik ritmin bozulmasına neden olur. Gün içerisinde 12 saate varan açlık süresinin sonunda yüksek kalorili besinlerden oluşan yemek kan şekerinin ani yükselmesine neden olarak dolaşım sistemine aşırı yüklenmeye sebep olur. Sıvı kaybı ise dolaşım sistemini, deri ve deri altı dokuyu, kas ve bağları olumsuz yönde etkiler. Uyku saatlerindeki değişiklik ise kaslarda yorgunluğa neden olur. Yetersiz ve kalitesiz beslenme ile düşen vitamin ve mineral seviyeleri de kaslardaki yorgunluğun oluşmasını artırır.

İFTARI YAVAŞ YAPIN

Öncelikle beslenmeye önem vermeniz gerekiyor. İftar ve sahurda seçtiğiniz yiyeceklerin fazla kalorili ve aşırı yağlı olmamasına özen gösterin. Uzun süreli açlık sonunda hızlı yemek kan şekerinin ani yükselmesine neden olur. Bu da vücuttaki denge için istenen bir şey değildir.

İftarda hafif, az yağlı ve besin değeri açısından kaliteli yiyecekler tercih edin. Yemeği mutlaka yavaş yiyin. Lokmalarınızı uzun süre çiğneyin. Açlığın ardından hızla alınan besinlerin sindirim sistemi tarafından sindirilmesi zor olacaktır.

İFTAR İLE SAHUR ARASINDA 2.5 LİTRE SU TÜKETİN

Günlük ideal su tüketimi 2.5 litre civarındadır. İftar ile sahur arasında mutlaka bu miktarı tüketmeye çalışın. Vücudumuzun çok büyük bir kısmını oluşturan su sadece kan dolaşımı değil vücuttaki bütün yapım ve yıkım olaylarında da önemi bir role sahiptir. Su tüketiminin azalması metabolizmayı da olumsuz yönde etkileyecektir.

EGZERSİZ YAPIN

Yapılan en büyük yanlışlardan bir tanesi de fazla enerji harcamamak için hareket etmemek. Sanılanın aksine hareket etmek ve egzersiz yapmak sizin yorulmanıza sebep olmaz.

Tam tersi zindeliğinizi korumanızı ve yorgunluk hissinin kaybolmasını sağlar. Önemli olan doğru şiddette, frekansta ve doğru tipte egzersizi seçmektir. Bu ay içerisinde yüksek şiddetteki egzersizlerden uzak durmakta fayda vardır.

Ağırlık çalışma ve koşu gibi sporlar sizin daha yorulmanızı ve daha fazla su kaybetmenize neden olur. Bu yüzden daha az yorucu ve daha az su kaybının olduğu hafif şiddetteki egzersizler idealdir. Yürüyüş yapmak, yüzmek ya da evde egzersiz programı takip etmek sizin için uygun olur.

İFTARDAN 2 SAAT SONRA 30 DAKİKA YÜRÜYÜN

Yürüyüşleri mutlaka iftardan en az 2 saat sonra yapmalısınız. 2 saatlik sürede sindirim sisteminin çalışmasına izin vermelisiniz. Yürüyüş yapmadan önce mutlaka ısının.

Yapacağınız germe egzersizlerini ısınma programı olarak uygulayabilirsiniz. Yürüyüş hızını ayarlamak ise oldukça kolaydır: Yanınızdaki bir kişiyle konuşurken nefesiniz kesilmeyecek. Eğer konuşmakta zorlanıyorsanız yürüyüş hızınız sizin için fazladır. Kalbe ve dolaşım sistemine yükleniyorsunuz anlamına gelir. Bu yüzden nefesiniz düzenleninceye kadar yavaşlayın.

Ortalama yürüyüş süresi 30 dakikadır. Daha fazla yürümeniz egzersizin şiddetinin artmasına neden olur. Yürüyüş sırasında da su içmeyi unutmayın. Eğer daha önceden takip ettiğini bir egzersiz programı var ise egzersizlerinizin düzenlenmesi için fizyoterapistinize danışabilirsiniz.”

Eda İle Ne Konuştuk? - Sibil ÇetinkayaSempatik tavırları ve giyim tarzı ile birçok kişinin beğenisini kazanan Sibil Çetinkaya, Eda Özdemir'in bu haftaki konuğu oldu.

Astroloji

KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Kişisel açıdan önem verdiğiniz konularla ilgilenebilirsiniz. Çalışma hayatınızdaki konularda kendinizi feda edeceğiniz olaylar ön plana çıkabilir. Gelecekle ilgili projelerinizi tamamlamak isteyebilirsiniz. Bedeninizle ilgili konuları ihmal etmemeye çalışın. Hassasiyet gösterdiğiniz konularda daha dikkatli olmanızda fayda var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Elinizde olmayan nedenlerden dolayı işlerinizde çok fazla fedakâr davranabilirsiniz. Gizli kalan konulardan dolayı düşmanlarınız olabilir. Akışta kalmaya çalışın. İçsel süreçler yaşayacağınız zamanlar var. İlgilendiğiniz konularda cesaretli davranabilirsiniz. Bugün sosyal konularla ilgilenmek size iyi gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gelecek umutlarınız yönünde yeni projelere dâhil olmaya cesaret göstereceğiniz bir gündesiniz. Sosyal konular daha fazla ilgi odağınızda olabilir. Uğraştığınız işler de kabullenme içine girdiğinizde, alacağınız desteklerle daha hızlı ilerlediğinizi fark edebilirsiniz. Gün içinde yaşanabilecek kazalara karşı dikkatli olmalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İş hayatınızdaki sorumluluklarınızla ilgileneceğiniz bir gündesiniz.  Hedeflediğiniz yerlere ulaşmak için tamamlanma içinde olabilirsiniz. Üzerinde yoğunlaştığınız işleri bırakmak isteyebilirsiniz. Çalışma ortamızda yaşanacak kazalara karşı dikkatli olmanızda fayda var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün akışa kendinizi bırakmak isteyebilirsiniz. Özgürleşme isteği içinde yeni projelere atılabilir. Alternatif konularda eğitim alabilirsiniz. İnandığınız düşüncelerinizi etrafınızdakilerle paylaşmak için kendinizi hevesli hissedeceğiniz zamanlar var. Yabacılarla ilgili konular gündeminizi etkileyebilir. Gün içinde ufak tefek kazalar yaşanabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün sizi yoran koşullar daha fazla gündeme gelebilir. Ortaklı para konularıyla ilgilenmek durumunda kalabilirsiniz. Parasal konulardaki sıkışmalar sizi sıkıntıya sokabilir. Bazı konularda kabullenme içine girebilirsiniz. Duygusal yönden bağlayıcı koşullar oluşabilir. Yenilenme içine girmek isteyebilirsiniz. Banka işlerinize daha fazla özenmelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İkili ilişkilerinizdeki olaylarda kendinizi fedakâr hissedebilirsiniz. Yaşadığınız olaylar da sıkışma hissedebilir. Sonrasında kabullenme içine girebilirsiniz. Karşınızdakilerle uyum içinde olmak isteyebilirsiniz. Gün içinde yapacağınız anlaşmalarda dikkatli olmalısınız. Sosyal konulara yönleneceğiniz zamanlar olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Çalışma hayatınızda yaşanabilecek kazalara karşı dikkatli olmanız gereken bir gündesiniz. Aldığınız sorumluluklarınız için fedakâr hissedebilirsiniz. Tamamlanması gereken işler için çalışma arkadaşlarınızla birlikte planlama yapabilirsiniz. İş hayatınızda gelene destekleri göz ardı etmemeye çalışın. Sosyal konulara zaman ayırın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yaratıcılığınızı uğraştığınız işlere kullanabilirsiniz. Kolektif veya sosyal konulara yönlenmek isteyebilirsiniz. Keyif aldığınız şeyler için harcama yapabileceğiniz zamanlar var. Abartıya kaçmamaya özen göstermelisiniz. Bugün tamamlanmasını istediğiniz konular gündeminizi etkileyecektir. Risk almak için acele etmeyin.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Evde yaşanabilecek kazalara karşı dikkatli olmanız gereken bir gündesiniz. Ailenizdeki eski konular gündeme gelebilir. Kendinizi aile içindeki mevzulara karşı fedakâr yaklaşım içinde olduğunuzu hissedebilirsiniz. İç sesinizi dinlemeniz sizin için iyi olacaktır. Gün içinde güven aradığınız yerlere çekilebilirsiniz. Akışta kalın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Hareket ve iletişimin yoğun olduğu bir gündesiniz. Gün içindeki ufak tefek kazalara karşı dikkatli olmalısınız. Yakın çevrenizdeki değişiklikler gündeminizi meşgul edebilir. Gün içinde yapacağınız ticari görüşmelere özenli davranmalısınız. Uğraştığınız işlerde tamamlanma söz konusu. Sosyal konular dikkatinizi dağıtabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Maddi kaynaklarınızla ilgili konular gündeminizi oluşturabilir. Çözemediğiniz konularda kabullenme ihtiyacı doğabilir. Uğraştığınız konularda yeteneklerinizi kullanmak işlerinizi kolaylaştırabilir. Gün içinde başkalarından gelen destekleri iyi değerlendirebilirseniz, kendinize vakit ayırabilirsiniz. Gün içinde cesur davranabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet