Geri Dön

Ramazan'da sağlıklı beslenin

11 ayın sultanı Ramazan geldi. Yaz sıcaklarının iyiden iyiye kendini hissettirmesi ve çok uzun saatler boyunca oruç tutulacak olması nedeniyle, Ramazan’da doğru ve dengeli beslenme ve yeterli sıvı alımına dikkat etmek çok büyük önem taşıyor.

Ramazan'da sağlıklı beslenin

Susuzluğa bağlı olarak gelişen sıvı kaybını engellemenin püf noktası ise mutlaka sahura kalkmak. Sahura kalmaya üşenip oruca sadece iftarla devam edenlerin ciddi şekilde sıvı ve tuz kaybı yaşayıp hipoglisemiye bile girebileceğini söyleyen Liv Hospital Gastroentoroloji Uzmanı Dr. Ahmet Burak Toros “Günlük temel sıvı ihtiyacımızın 1-1.5 litre, iftar ve sahurda tuzlu besin alınacağını da varsayarsak orucu idame ettirmek için bu sıvının iftar ve sahurda dengeli olarak alınması gerekli. Hatta sahurda ve iftarda birer litre su içilebilir” diyor…

İftar ve Sahurda Bol Bol Su!

Liv Hospital Gastroentoroloji Uzmanı Dr. Ahmet Burak Toros, sahura kalkıldığında bol bol su içmek ve sıvı alımını arttırmanın önemine dikkat çekiyor. Ramazan ayı gibi uzun süre aç kalınan bir dönemde sağlığımızı koruyabilmek adına planlı bir beslenme düzeni oluşturmanın şart olduğunu söyleyen Yrd. Doç. Dr. Ahmet Burak Toros “Ramazan ayında uygulayacağınız yeterli ve dengeli beslenme programıyla hem mide problemlerinin önüne geçebilir hem de kilo kontrolü sağlayabilirsiniz” diyor. Vücuttaki sıvı miktarının yüzde 20 azalmasının yaşamsal risk oluşturduğuna dikkat çeken Uzm. Dr. Ahmet Burak Toros “Sıvı alımı çok önemli. Bu nedenle de sahurda ve iftarda su alımımızı 1.5- 2 lt kadar olacak şekilde ayarlamamız gerekiyor.

Sahurda tatlı yok

Ramazan ayı gibi uzun süre aç kalınan bir dönemde sağlığımızı koruyabilmek adına planlı bir beslenme düzeni oluşturmanın şart olduğuna dikkat çeken Toros bu tempoya girmeden önce mide sağlığımızdan emin olmamız gerektiğine vurgu yapıyor. İftar sahurda günün geri kalanında yemek yenmeyeceğini düşünüp ağır yemekler yememek gerektiğini söyleyen Yrd. Doç.Dr. Ahmet Burak Toros “Önden biraz çorba içtikten sonra hafif bir ana yeme, ufak bir kase salata ve birkaç dilim tahıllı ekmek yenebilir. İftarda bir porsiyon tatlı yenebilir ama sahurda tatlıya yer yok. Yemeğe yüklenmek büyük hata olur. Ayrıca gün içinde aşırı terlemeye ve sıvı kaybına sebep verecek aktivitelerden uzak durmak ve uzun süre güneş altında kalmamak gerekir. İftar ve sahura uyup hafif öğünler yenildiğinde Ramazan’da bir kilo vermek de mümkün” diyor.

Mideniz ne diyor?

Yemek yediğimiz ya da yemek yemeye alışık olduğumuz saatlerde mide daha çok asit salgılıyor ve bağırsaklar daha hızlı çalışıyor. Uzm. Dr. Ahmet Burak Toros, uzun saatler aç kalan bireylerin var olan mide problemlerinin böyle dönemlerde ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceğini söylüyor. Toros, reflü, ülser, gastrit, ülser başlangıcı ya da erozyon denilen aşınmalara sahip olan hastaların mutlaka hekim kontrolü altında oruç tutmaları gerektiğini, tedavileri devam ediyorsa iftar ve sahurda mide ilaçlarının kullanılmasının önemli olduğunu söylüyor. Aksi takdirde şişkinlik, hazımsızlık, karın ağrıları, bulantı ve kusmaların eşlik ettiği sağlık problemlerinin ortaya çıkacağının altını çiziyor. Endoskopinin tanı koymada en etkili araç olduğunu sözlerine ekleyen Toros, muayene sonrası gerek ilaçla gerekse uygun bir diyetle mide problemlerinin önüne geçilebileceğini sözlerine ekliyor. Ahmet Burak Toros’a göre sahurda ya da iftarda mideye aşırı yüklenmeden yeterli ve yavaş yemek yemek büyük önem taşıyor.

Mideyle ilgili sorunlarınız varsa

Yavaş yiyerek, iyi çiğneyin.

Hafif öğünler tercih edin.

Yiyecek ve içeceklerinizin çok sıcak veya çok soğuk olmamasına dikkat edin.

Karında basıncı artıran sıkı kemer, çamaşır kullanmayın.

Yemeklerden hemen sonra yatmayın ve gün içinde ağır sporlar yapmaktan kaçının.

Kısa yürüyüşler yaparak, mide ve bağırsak hareketlerini daha düzenli hale getirebilirsiniz.

İftar ve sahurda bol bol su için.

İftarda bir porsiyon tatlı yenebilir ama sahurda tatlıdan kaçının.

Eda İle Ne Konuştuk? - Sibil ÇetinkayaSempatik tavırları ve giyim tarzı ile birçok kişinin beğenisini kazanan Sibil Çetinkaya, Eda Özdemir'in bu haftaki konuğu oldu.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Daha hareketli ve hevesli olabilirsiniz. Fiziksel açıdan kendinize daha çok özen gösterebilirsiniz. Yeni fikirlere de açıksınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün sağlığınıza ve sizi duygusal açıdan etkileyen konulara dikkat etmelisiniz. Kimi zaman huzursuzluk ve endişe yaratan bir durum yaşayabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Karşılıklı konularda daha fazla düşünmeniz gerekiyor olabilir. Eşinizle ilgili hassasiyetler söz konusu. Ortaklaşa konularda sakin olmalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Zaman alan işler var ve fiziksel açıdan kendinizi yıpratabilirsiniz. Tamamlanması gereken bir iş üzerinde önce plan yapmalısınız. Daha düzenli olun.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün doğal yeteneklerinizi kullanmanız çok daha kolay ve eğlenceli olabilir. Duygularınızı ifade etmekte zorluk çekmeyeceksiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün evde çok hareketli olabilirsiniz. Zaman alan işler olsa bile, hızlı şekilde tamamlayabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Zihinsel açıdan hareketli bir gününüzdesiniz. Merakınızı giderebileceğiniz konulara yönelebilirsiniz. Bolca konuşma olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Elinizdekileri daha iyi değerlendirmeye bakın. Kişisel yeteneklerinizi kullanabileceğiniz işlere zaman ayırabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün Ay burcunuzda ilerlerken sizi duygusal açıdan daha hareketli ve heyecanlı kılmakta. Ailevi konularla da yakından ilgilenebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sizi duygusal açıdan bağlayan konulara dikkat edebilirsiniz. Kimi zaman elde olmayan bir konu yüzünden huzursuzluk hissetmeniz mümkün.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün yeni umutlar ve size heyecan veren konular dikkat çekiyor. Gelecek yönünde kendinizi daha pozitif hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün sizi öne çıkaran konular, sorumluluklar olabilir. Duygusal açıdan daha heyecanlısınız. Dağılmamaya bakmalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet