Editörün Seçtikleri Rok Hrastnik'ten online satışta satış ölçümlemesi tüyoları

Rok Hrastnik'ten online satışta satış ölçümlemesi tüyoları

07.11.2012 - 14:40 | Son Güncellenme:

Dijital Ekonomi E-Ticaret Zirvesi 2012 konuşmacılarıdan Rok Hrastnik online satışta satış ölçümlemesi üzerine görüşlerini Milliyet okurları ile paylaştı.

Rok Hrastnikten online satışta satış ölçümlemesi tüyoları

Dijital Pazarlamada Doğrudan Satış Ölçümlemesi Nedir?

Diğer pazarlama kanallarıyla karşılaştırıldığında, dijital, online aktivitelerimizin sonuçlarını doğrudan ölçmemizi sağlayan benzersiz imkanlar verir. Dijital olmasının en iyi tarafı, her online aktiviteyi kişisel kullanım araçlarına ve reklam kombinasyonlarına kadar takip edebilmemizdedir.

Buradaki önemli nokta, hangi kullanıcı aksiyonunu öne çıkarmak istediğinizi anladıktan sonra iş hedeflerinize uygun olan doğrudan satış ölçümleme çerçevesini kullanmak.

Dijital Ekonomi E-Ticaret Zirvesi 2012’de yapacağım sunumda da aktaracağım gibi, son yıllarda online tüketici davranışı o kadar çok değişti ki, pazarlamacılar artık sadece doğrudan satışı ölçümlemesinin ötesine gidip, içerisinde offline sonuçları da barındıran tüm online pazarlama aktivitelerinin sonuçlarını dikkate alarak hareket etmeliler.

Müşterilerin alışveriş alışkanlıklarını neler etkiler?

Yaklaşık 2006 yılından beri tüketici alışveriş davranışı esas itibarıyla değişti.
1. Tüketiciler her zamankinden daha fazla bilgi ediniyorlar. Google’ın araştırmasına göre, bir satın alma yapmadan önce bilgi kaynaklarını kullanma sayısı 2010 yılı ile karşılaştırıldığında 2011 yılında ikiye katladı.

Buna neden olan birçok faktör var. Bir yandan yeni websiteleri ilgilendiğimiz herşeyle ilgili bilgi edinmemizi inanılmaz şekilde kolaylaştırırken, diğer bir yandan son ekonomik kriz de tüketicileri daha dikkatli olmaya yöneltti ve bu da satın alma kararlarını daha çok bilgi alarak vermelerine sebep oldu.

2. İletişim şekillerindeki çeşitlilik ve web kullanımı olan cihazlar hemen hemen neredeyse hepimizi farklı cihazları olan bir internet kullanıcısı haline getirdi. Sabah, işteki masaüstü bilgisayarımızdan bir markaya bakabilir, daha sonra evdeki tablet bilgisayardan daha derinlemesine araştırabilir, ve sonra da offline/çevrimdışı olan bir perakende mağazasında akıllı telefonumuzun da yardımıyla son kararımızı verebiliriz.

3. Sosyal artık sadece bir iletişim kanalı değil. Artık tüm yeni alışveriş davranışlarını kapsıyor ve yönlendiriyor. Arkadaşlarımızın ve onların etrafındaki geniş çevrenin neler satın aldığını, nelerden hoşlandığını ve onları nelerin hayal kırıklığına uğrattığını görmek hiç bu kadar kolay olmamıştı. Bir satın alma kararı vermeden önce yüzlerce insana ulaşmak hiç bu kadar kolay değildi.

Yazarlar