21.01.2010 - 02:28 | Son Güncellenme:
BAHAR BAKIR Ankara
Nalbantyan telefon etti
Nalbantyan önceki gece, “Türk tarafının mahkemenin kararının neresinde önkoşulları gördüğünü açıklığa kavuşturmak için Sayın Davutoğlu ile temasa geçmeyi düşünüyorum” demişti. Beklenen telefon dün geldi. Diplomatik kaynaklardan edinilen bilgiye göre, Suudi Arabistan’da bulunan Davutoğlu, kendini arayan Nalbantyan’a, Ermenistan Anayasa Mahkemesi’nin kararı hakkındaki rahatsızlığını açık dille iletti. Davutoğlu, mahkeme kararının kabul edilemez önkoşullar ve kısıtlayıcı yorumlar içerdiğini söyledi. Türkiye’nin imzalanan protokollerin ruhuna bağlı kalmaya devam ettiğine dikkati çeken Davutoğlu, aynı kararlılık ve iyi niyetin Ermenistan’dan da beklendiğini vurguladı. Davutoğlu, Türkiye’nin Ermenistan hükümetinden, duruma açıklık getirmesini ve gerekli siyasi iradeyi sergilemesini beklediğini vurguladı. Türk tarafının süreci geciktirmeye çalışmakla suçlanmasının temelsiz olduğunu vurgulayan Davutoğlu, Ermeni tarafının parlamenter süreçte Türkiye’nin bir hayli gerisinde bulunduğunu da söyledi.