SiyasetDavutoğlu: Ankara rahatsız

Davutoğlu: Ankara rahatsız

21.01.2010 - 02:28 | Son Güncellenme:

Türkiye’nin, Ermenistan Anayasa Mahkemesi’nin iki ülke arasında imzalanan protokollerle ilgili yayımladığı gerekçeli kararında yer alan soykırım atfına sert bir açıklamayla tepki göstermesinin ardından, Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu da kendisini telefonla arayan Ermenistan Dışişleri Bakanı Edward Nalbantyan’a “Ankara rahatsız. Protokollerin geleceği tehlikeye girmesin” mesajını iletti

Davutoğlu: Ankara rahatsız

Nalbantyan telefon etti
Nalbantyan önceki gece, “Türk tarafının mahkemenin kararının neresinde önkoşulları gördüğünü açıklığa kavuşturmak için Sayın Davutoğlu ile temasa geçmeyi düşünüyorum” demişti. Beklenen telefon dün geldi. Diplomatik kaynaklardan edinilen bilgiye göre, Suudi Arabistan’da bulunan Davutoğlu, kendini arayan Nalbantyan’a, Ermenistan Anayasa Mahkemesi’nin kararı hakkındaki rahatsızlığını açık dille iletti. Davutoğlu, mahkeme kararının kabul edilemez önkoşullar ve kısıtlayıcı yorumlar içerdiğini söyledi. Türkiye’nin imzalanan protokollerin ruhuna bağlı kalmaya devam ettiğine dikkati çeken Davutoğlu, aynı kararlılık ve iyi niyetin Ermenistan’dan da beklendiğini vurguladı. Davutoğlu, Türkiye’nin Ermenistan hükümetinden, duruma açıklık getirmesini ve gerekli siyasi iradeyi sergilemesini beklediğini vurguladı. Türk tarafının süreci geciktirmeye çalışmakla suçlanmasının temelsiz olduğunu vurgulayan Davutoğlu, Ermeni tarafının parlamenter süreçte Türkiye’nin bir hayli gerisinde bulunduğunu da söyledi.

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler