Siyaset ‘Duygu en etkili propaganda aracıdır’

‘Duygu en etkili propaganda aracıdır’

04.10.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

.

‘Duygu en etkili propaganda aracıdır’

CHP’nin yerel seçim kampanyasında etkin rol alması istenen milletvekillerine, seçmeni ikna edebilmeleri için “etkili iletişim” dersi verildi. Prof. Dr. Can Bilgili ve Kamil Sönmez’in, “etkili iletişim teknikleri” başlıklı sunumu ile milletvekillerine dağıtılan bilgi notlarında, şu öneriler dikkati çekti:

Haberin Devamı

- Anlatacağınız konuda mutlaka bir öykünüz olsun. Öykülü konuşmalar akılda kalıcıdır.
- Hedef kitlenizin duymak isteyeceği sözcükleri kullanın.
- Konuşmalarınızda umut verici olunuz. Geleceğe dönük projeksiyonlar ortaya koyunuz.
- İktidarın hatalarına odaklanmayınız. Yeni çözüm önerileri getiriniz.
- İçinde duygu olmayan hiçbir konuşma hedef kitlenizi harekete geçirmez. Ülkemiz için duygu en etkili propaganda aracıdır.

Fıkra anlatmayın

- Mümkünse hiç fıkra anlatmayınız. Mizah dilini kullanabilirsiniz ama fıkrayı asla. Mizah dili için örneğin; Necmettin Erbakan, Hüsamettin Cindoruk.
- Bir gaf yaparsanız üzerine gitmeyiniz ve derhal başka konuya geçiniz.
- İşaret parmağını sık kullanmak tehdit anlamı taşır, yerinde kullanınız.
- Ağzı elle kapatmak bir şey saklandığını gösterir, dikkat ediniz.

Haberin Devamı

Kol düğmesi takmayın

- Takım kıyafetlerde erkeklerin mendil, kol düğmesi ve çok dikkat çekici saat takmamaları, halkla benzerlik ilkesi açısından önem arzeder.
- Bacak bacak üstüne atmayınız.
- Mümkün oldukça kravat takınız. Saygınlığınızı artırır.
- Samimi olmadıkça gülmeye çalışmayınız. Sürekli sırıtan kişiler güven verici değildir.
- Televizyon programlarına çıkacak konukların kim olduğu konusunda bilgi sahibi olunuz. Temsil denkliğini uygulatınız. Neticede bir vekilin muhatabı, partili bir gazeteci değildir.