Skorer Formula 1'e veda!

Formula 1'e veda!

29.07.2011 - 15:54 | Son Güncellenme:

Türkiye GP'si Formula 1 takviminden çıkartılırken Bahreyn GP'si Formula 1'e geri döndü.Formula 1 patronu: "Türkiye artık yarış takviminde değil." dedi.Türkiye'nin, yarışın İstanbul'da yapılabilmesi için Ecclestone'a her yıl ödediği miktar ise 13,5 milyon dolar düzeyindeydi.

Formula 1e veda

Formula 1 Takımlar Birliği Genel Sekreteri Simone Perillo, Türkiye’nin, 2012 yılı yarış takviminden çıkartıldığını söyledi.

Haberin Devamı

Perillo, Associated Press’e yaptığı açıklamada, gelecek yıl Türkiye’de yarışma düzenlenmeyeceğini, Bahreyn ayağının ise gelecek yılın takvimine tekrar dahil edileceğini söyledi.

Formula 1'in patronu Bernie Ecclestone, Türkiye'nin gelecek yılki yarış takviminde olmadığını açıkladı. Gelecek yıl Türkiye yerine Bahreyn takvime dahil oldu.

Hazırlanan takvime göre Bahreyn ayağı gelecek yıl Kasım ayında yapılacak ve bu durumda ilk yarış, bu sezon olduğu gibi Avustralya’da düzenlenecek.

Bahreny Grand Prix’si, bu ülkedeki iç karışıklık nedeniyle bu yılın takviminden çıkartılmıştı.

Formula 1’in patronu Bernie Ecclestone’un, 2012 yılı için hazırlanan takvimin taslağını, fikirlerini beyan etmeleri amacıyla Macaristan’da Grand Prix’sinde takımlara ileteceği ve Uluslararası Otomobil Federasyonu’nun yarış tarihlerini bu süreçten sonra onaylayacağı belirtiliyor.

Haberin Devamı

İstanbul Park, Formula 1 takvimine 2005'te girmişti. Yarışların yapıldığı İstanbul Park pistine 230 milyon dolar harcandı. Ancak daha ilk yarıştan sonra zarar ettiği gerekçesiyle pistin işletmesi yıllık 3 milyon dolar karşılığında, Bernie Ecclestone'a devredildi.

"BİZE RESMİ BİR AÇIKLAMA YAPILMADI"

Otomobil Sporları Federasyonu Başkanı Mümtaz Tahincioğlu, Formula 1 Türkiye Grand Prix’sinin takvimden çıkarılmasıyla ilgili "Bize resmi bir açıklama yapılmadı" dedi.
Mümtaz Tahincioğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye Grand Prix’si için Formula 1 yöneticileriyle görüşmelerin sürdürüldüğünü belirterek, "Bakan değişikliği nedeniyle bunda biraz erteleme oldu. Bakan beyle hafta içi görüşeceğiz. Ondan sonra Formula 1 yöneticileriyle kaldığımız yerden tekrar konuşacağız" diye konuştu.
Prensipte bazı şeylerin konuşulduğunu ve "hemen hemen anlaşma" sağlandığını ve bazı iyileştirmelere gereksinim duyulduğunu anlatan Tahincioğlu, şunları kaydetti:
"O iyileştirmeleri yapabilmek için de tabi ki resmi sıfatı taşıyan bakan bey ve Başbakan’ın devreye girmesi gerekiyordu. Bakan beyin devreye girmesi konusu maalesef oluşamadı. Çünkü o anda hükümette bakanlar değişti. Bakan beyin yeni görevi icabı çok yoğun olduğu için görüşemedik. Takvimden çıkarıldığımıza yönelik fiilen bana böyle bir açıklama yapılmadı. Yapılan açıklamayı teyit etmem de mümkün değil. Bu normal bir şey. Çünkü takımlar daha az yarış yapmak istiyor. Formula 1 şirketi de yarış sayısını artırmak istiyor. Durumumuz gelecek hafta belli olacak."
Tahincioğlu, Türkiye’nin Formula 1 2012 takviminde yer alması gerektiğini dile getirerek, şöyle konuştu:
"Türkiye takvimden çıkarılırsa tekrar Formula 1’e dönmesi çok zor. Bunu 1,5 senedir söylüyorum. Çünkü şu anda Formula 1 dünyasında takvime katılan ülkelerin sayısı bizim o gün girdiğimizden çok fazla. Rekabet arttı, rakamlar yükseldi. Senelik ödemeler 40 milyon dolarlara vardı. Bizden istenen rakam 25 milyon dolar civarında. Biz 25 milyon doları veremedik. Son yapılan anlaşma Rusya ile 40 milyon dolar. Biz 13.5 milyon dolar ödüyorduk. Olayın ödenen paradan çok Türkiye için getirisini hesaplamak gerekir. Türkiye’nin tanıtımı için harcanan paranın ne olduğunu hepimiz biliyoruz. Bunlar çok komik rakamlar. Sadece tanıtım değil, insanlar getirerek turizme de katkıda bulunuluyor."

Haberin Devamı

FORMULA 1’İN TÜRKİYE MACERASI 7 YIL SÜRDÜ

Haberin Devamı

Formula 1 Türkiye Grand Prix’si, organizasyonun 2012 yılı programında yer almazken, gerçekleştirilen 7 yarışın ardından takvim dışında kalmış oldu.
Dünyanın en fazla izlenen spor organizasyonları arasında gösterilen Formula 1’in Türkiye macerası, büyük yatırım ve umutlarla 2005 yılında start almasının ardından, motor sporları meraklılarına 7 yıl büyük heyecan yaşatmayı başardı.
Formula 1’in ticari haklarını elinde bulunduran Bernie Ecclestone ile organizasyon ücreti konusunda yaşanan sorunların 2011 Türkiye Grand Prix’si esnasındaki görüşmelerde de çözülememesi, yarışın Türkiye ayağının sona ermesine neden oldu.
Geride kalan 7 yılda her yıl için Formula 1 organizasyonuna 13,5 milyon dolar yarış bedeli ödenirken, Bernie Ecclestone’un 2012 yılından itibaren bu ücreti 26 milyon dolara çıkartmak istemesi, bu önemli motor sporları etkinliğinin Türkiye’ye veda etmesine giden yolu açtı.
Bernie Ecclestone’un 2012 yılında Moskova’da yapılacak Rusya Grand Prix’si için 40 milyon dolar yarış bedeli ödenmesini içeren bir anlaşma yapması sonrası Türkiye Grand Prix’sinin takvim dışında kalacağı iddiaları artmıştı.

Haberin Devamı

İSTANBUL PARK İÇİN 300 MİLYON LİRA HARCANDI

Formula 1 Türkiye Grand Prix’si yarışlarına ev sahipliği yapan İstanbul Park Pisti’nin inşasına 2003 yılında başlanırken, 2005 yılında hizmete giren tesis için 300 milyon lira harcandı.
Toplam 2 milyon 215 bin metrekarelik bir alanı kaplayan pistin Formula 1’e ev sahipliği yapacak olması o dönem büyük heyecan yaratırken, dizaynı ünlü pist mimarı Hermann Tilke tarafından gerçekleştirilen pistin diğer pistlerden farklı olarak saat yönünün tersine seyir için tasarlanması, otoriteler ve pilotlarca zorlu olduğu kadar heyecan verici olarak da yorumlanmıştı.
Toplam uzunluğu 5 bin 338 metre olan pistte 6’sı sağa, 8’i de sola olmak üzere toplam 14 viraj yer alıyor. Saat yönünün tersine koşulacak biçimde tasarlanan pistin seyirci kapasitesi ise 130 bin kişi.

MASSA, FERRARİ İLE 3 YARIŞ KAZANDI

Formula 1 Türkiye Grand Prix’sinde 7 yarış gerçekleştirilirken, üst üste 3 yarış kazanan Ferrari pilotu Felipe Massa buranın en başarılı ismi oldu.
Organizasyonun ilk gerçekleştirildiği 2005 yılında damalı bayrağı 1. sırada geçen isim, McLaren Mercedes takımının Finlandiyalı pilotu Kimi Raikkönen’di. Ardından 2006, 2007 ve 2008 yıllarında Ferrari ile 3 şampiyonluk kazanan Brezilyalı pilot Felipe Massa, rakiplerine burada şans tanımadı. 2009 yılında Brawn Mercedes’in İngiliz pilotu Jenson Button’ın, 2010 yılında ise
McLaren Mercedes’in İngiliz sürcüsü Lewis Hamilton’ın ilk sırayı aldığı Formula 1 Türkiye Grand Prix’sinin son şampiyonu ise 2011 yılında Red Bull takımıyla Alman pilot Sebastian Vettel olmayı başardı.

Yazarlar