FenerbahçeEderson ve Mert Hakan'ın cezaları belli oldu! Fenerbahçe'den paylaşım geldi

Ederson ve Mert Hakan'ın cezaları belli oldu! Fenerbahçe'den paylaşım geldi

30.04.2026 - 18:20 | Son Güncellenme:

Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Profesyonel Futbol Disiplin Kurulu (PFDK), Galatasaray derbisindeki hakareti nedeniyle Fenerbahçe'nin 32 yaşındaki kalecisi Ederson 3 maç ceza verdi. Ayrıca Mert Hakan Yandaş'a ise 12 ay hak mahrumiyeti cezası verdiği duyuruldu. Fenerbahçe'de konuyla ilgili açıklama yaptı.

Ederson ve Mert Hakanın cezaları belli oldu Fenerbahçeden paylaşım geldi

Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Profesyonel Futbol Disiplin Kurulu (PFDK), Galatasaray derbisindeki hakareti nedeniyle Fenerbahçe'nin 32 yaşındaki kalecisi Ederson 3 maç ceza verdi.

Haberin Devamı
Haberin Devamı

Türkiye Futbol Federasyonu'ndan yapılan açıklamada, "FENERBAHÇE A.Ş. sporcusu EDERSON SANTANA DE MORAES’in, ihraç sonrası müsabaka hakemine yönelik hakareti nedeniyle FDT’nin 41/1-a ve 35/4. maddeleri uyarınca ve çift sarı kart görmesi nedeniyle yer almaması gereken müsabaka dışında ayrıca 3 RESMİ MÜSABAKADAN MEN ve 80.000.-TL PARA CEZASI ile cezalandırılmasına karar verilmiştir" ifadeleri kullanıldı.

Brezilyalı file bekçisi bu sezon 36 müsabakada Fenerbahçe kalesini korumuştu.

Haberlerimizi Google’da Takip Edin
En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.
Google’da tercih edilen
kaynak olarak ekleyin

Süper Lig'de oynayacağı sıradaki maçta Başakşehir'i konuk edecek Fenerbahçe, Konyaspor ve Eyüpspor ile oynayacağı maçların ardından sezonu tamamlayacak.

Haberin Devamı

MERT HAKAN'A DA 1 YIL MEN CEZASI

Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Profesyonel Futbol Disiplin Kurulu (PFDK), Fenerbahçeli futbolcu Mert Hakan Yandaş'a 12 ay hak mahrumiyeti cezası verdi.

Haberin Devamı
Haberin Devamı

TFF'den yapılan açıklamada, PFDK'nin sarı-lacivertli oyuncuya bahis eylemi nedeniyle 12 ay hak mahrumiyeti cezası verdiği duyuruldu.

FENERBAHÇE'DEN AÇIKLAMA GELDİ

Fenerbahçe Kulübü, Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Profesyonel Futbol Disiplin Kurulunun (PFDK), oyuncusu Mert Hakan Yandaş'a bahis eylemini gerekçe göstererek verdiği 12 ay hak mahrumiyeti cezasının hukuka aykırı olduğunu savundu.

Haberin Devamı

Kulübün açıklamasında "Kaptanımız Mert Hakan Yandaş hakkında PFDK tarafından verilen 12 ay hak mahrumiyeti cezası kabul edilemez niteliktedir. Henüz sonuçlanmamış bir ceza yargılaması gerekçe gösterilerek verilen bu disiplin cezası, futbolcumuz açısından telafisi güç zararlara yol açabilecek niteliktedir ve hukuka, hakkaniyete açıkça aykırıdır." denildi.

Haberin Devamı

Sarı-lacivertli kulübün, sürecin başından bu yana hukukun evrensel ilkelerine ve masumiyet karinesi ilkesine bağlı bir duruş sergilediği hatırlatılarak, "Bu doğrultuda söz konusu kararın kaldırılması amacıyla TFF Tahkim Kurulu nezdinde gerekli itiraz başvuruları ivedilikle yapılacaktır. Fenerbahçe Spor Kulübü olarak kaptanımız Mert Hakan Yandaş’ın yanında olduğumuzu bir kez daha açıkça ifade ediyor, sürecin sonuna kadar takipçisi olacağımızı kamuoyunun bilgisine sunuyoruz." ifadeleri kullanıldı.

Haberin Devamı

Ederson ve Mert Hakanın cezaları belli oldu Fenerbahçeden paylaşım geldi

NELER OLMUŞTU?

Süper Lig'in 31. haftasında Fenerbahçe derbi maçında Galatasaray'a konuk oldu. Mücadeleden 3-0 mağlup ayrılan sarı-lacivertlilerde Ederson'un kırmızı kartı gündem oldu.

Maçın 61. dakikasında Jaylen Oosterwolde'nin Yunus Akgün'e müdahalesinde Galatasaray penaltı kazandı.

Penaltı pozisyonunun ardından sahada tartışma çıktı, ilk yarıda hakem Yasin Kol'a itiraz nedeniyle sarı kart gören kaleci Ederson, bir kez daha hakemle karşı karşıya geldi.

Bu tartışma sonrası Yasin Kol, Ederson'a 2. sarı karttan kırmızı kart göstererek oyundan ihraç etti.

VAR KULÜBESİNE VURDU

Oyundan ihracına büyük tepki gösteren Ederson, bir süre daha sahada kaldıktan sonra eldivenlerini çıkarttı ve soyunma odasına girdi.

Ederson soyunma odasına girmeden önce VAR kulübesine vurdu.

ÖZÜR PAYLAŞIMI

Ederson, gece geç saatlerde sosyal medya hesabından şu sözlerle özür diledi:

Bu hafta sonu oynanan derbide yaşananlardan dolayı taraftarlardan ve takım arkadaşlarımdan özür dilemek istiyorum. Kırmızı kart kararına katılmıyorum ve hakem yönetimine yönelik eleştirilerimi sürdürüyorum; haksızlığa uğradığımıza inanıyorum. Sahadan çıkarken, sinirle VAR odasına doğru ani bir hareket yaptım; bunu yapmamam gerekirdi. Tüm Fenerbahçe ailesinden bir kez daha özür diliyorum!

 

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler