19.04.2026 - 17:55 | Son Güncellenme:
Trendyol 1. Lig'de son 3 haftaya lider giren Erzurumspor FK, Bodrum FK deplasmanından 1 puan alarak Süper Lig'e yükseldi.
Teknik direktör Serkan Özbalta yönetiminde 36 haftada 79 puan toplayan mavi-beyazlılar, ligin bitimine 2 hafta kala adını Süper Lig'e yazdırmayı başardı.
5 YILLIK HASRET SONA ERDİ
Erzurumspor, daha önce Büyükşehir Belediye Erzurumspor adıyla iki kez Süper Lig'e yükselmişti. Mavi-beyazlı ekip, bu ligde tutunamayıp tekrar 1. Lig'e düşmüştü. Erzurum temsilcisi 5 yılın ardından Süper Lig'e 3. kez çıktı.
TRANSFER YASAKLARIYLA UĞRAŞTI
Süper Lig'den düştüğü 11 Mayıs 2021 tarihinden bu yana tekrar lige yükselmek için çabalayan Erzurumspor FK, bu sürede uzun bir dönem transfer yasaklarıyla uğraştı.
İstediği takviyeleri yapamayıp elindeki kadroyla uzun süre mücadele eden mavi-beyazlı ekip, yasağın kalkmasıyla 2025-2026 sezonu öncesinde 7 yerli, 4 yabancı olmak üzere 11 yeni futbolcuyu kadrosuna dahil etti.
SON 18 HAFTADA SADECE İKİ KEZ PUAN KAYBETTİ
Geçen aralık ayının sonlarında başlayan seriyle üst üste 12 maç kazanan ve bu serisi Ümraniyespor deplasmanında yaşadığı mağlubiyetle (3-1) sona eren takım, 12 müsabakalık periyotta rakip fileleri 38 kez havalandırıp kalesinde sadece 3 gol gördü.
İç sahada Kazım Karabekir Stadı'nı adeta bir "kale"ye çeviren Erzurum temsilcisi, son maçlarında taraftarının da desteğiyle ligin bitimine az bir süre kala kritik puanlar topladı. Özellikle şampiyonluk yolundaki rakiplerinden Amed Sportif Faaliyetler'i 2-0 mağlup eden mavi-beyazlı ekip, aldığı bu galibiyetlerle sahasındaki gücünü perçinledi.