Teknoloji Haberleri 2006’nın dijital karnesi

2006’nın dijital karnesi

25.12.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:

Yeni teknoloji geliştirerek rekabette fark yaratmak isteyen teknoloji devlerinden Apple ve Google 2006 yılında öne çıkarken Microsoft, Yahoo ve Sony bir adım geride kaldı. Türkiye’ye bakıldığında piyasadaki beklentiler 2007’ye sarktı

2006’nın dijital karnesi

ŞÜKRÜ ANDAÇ

NOKIA: Üst seviyede ürünlerin sunulduğu N serisi beklenen çıkışı yapamadı. Çıkarılan ürünlerin hantal ve büyük olduğu eleştirileriyle karşılaştı. Yeni teknolojileri ürünlerine adapte etmekte rakiplerine oranla geç kaldı. Ancak tüm bunlara rağmen küresel pazarda liderliği rakiplerine kaptırmadı.

SONY ERICSSON: İki firmanın birleşmesiyle oluşan yapı, özellikle 'müzik’ ve 'kamera’ odaklı ürünlerde oldukça başarılı oldu. Giriş seviyesi modellerin azlığı firmanın yakaladığı çıkışının önünde engel olsa da orta ve üst seviyedeki modellerde rakiplerine oranla önemli pazar payı elde etti.

BENQ-SİEMENS: Siemens’in cep telefonu birimini Tayvanlı BenQ firmasına devretmesinin ardından işler beklenildiği gibi gitmedi. BenQ, şirketin Avrupa operasyonunu küçültme kararı aldı. Bİrçok bölgede pazarlama bütçelerini kıstı, bu da yeni çıkan ürünlerin azalmasıyla şirketi olumsuz etkiledi.

SAMSUNG: İnce formlu telefonlarda adeta devrim yaptı. Ekran kalitisiyle önemli oranda tüketiciden takdir toplayan Samsung, 'ince’lik özelliği sayesinde satışlarını artırdı.

MOTOROLA: ABD ve Uzakdoğu pazarlarında yakaladığı büyümeyi Avrupa’ya taşıyamadı. Ancak RAZR serisi le tüketicilerin gözünde önemli çıkış yaptı.

APPLE: 2006’da müzikçaları iPod’un birçok yeni modelini piyasaya çıkardı. Laptop pazarında Macbook serisiyle ivme yakaladı. Rakibi Microsoft’un Windows işletimi sistemini destekleyen ürünleri de piyasaya çıkardı. Böylelikle Windows kullanıcılarının da Mac ile tanışmasını sağladı. Bu gelişmeler sonrası Apple, 2006’da ABD’de yatırımcısına yüzde 123 oranında kazandırdı. Piyasalarda merakla beklenen iPod telefonu hâlâ tanıtmadı.

MICROSOFT: Hakkında açılan tekel davaları şirketin enerjisini önemli oranda etkiledi. Windows XP’nin yerini alacak olan Vista işletim sistemini 2006 yılında da çıkaramadı. Dünyada masaüstü bilgisayarların yüzde 90’ında bulunan Windows işletim sistemiyle pazarın lideri olan Microsoft, bu alan dışında piyasaya çıkardığı pek çok yeni üründe başarıyı yakalayamadı.

GOOGLE: Arama motoru dünyasının tartışmasız lideri. Onlarca yeni teknolojiyi Google’ın servisleri arasına soktu. Gmail ile e-posta alanında önemli başarı yakaladı. Yeni satınalmaların altına imza attı. 2006’da yeni ekonomide yıldızı parlayan video paylaşım sitesi Youtube’u 1.65 milyar dolara aldı. Tüm bu işlerin ardından ABD’de hisse değeri 500 doları aştı, şu sıralarda 450 dolarlar seviyesinde seyrediyor. Şirketin değeri ise 140 milyar doları buldu.

YAHOO: Google ile rekabette sürekli geride kalan şirket daha hızlı bir yapıya kavuşmak için üst yönetiminde değişiklik yaptı. 'Teknolojiye yatırım yapmak yerine medya şirketi olma isteği’ sürekli eleştiri aldı. 2006’da yapılan değişiklikle üç ana gruptan oluşacak yeni yapıda, bir grup müşterilerle ilgilenirken, diğer grup reklam veren ve yayıncılardan üçüncü grup ise teknolojiden sorumlu olacak.