Teknoloji İnteraktif pazarlamada yeni teknolojiler konuştu!

İnteraktif pazarlamada yeni teknolojiler konuştu!

18.10.2010 - 21:30 | Son Güncellenme:

İnteraktif pazarlama dünyasındaki yenilikler, sektör sorunları, çözüm modelleri gibi interaktif pazarlamaya ait konuların ele alındığı İnteraktif Pazarlama Zirvesi (IPZ), ilk gününü yoğun bir katılım ile tamamladı.

İnteraktif pazarlamada yeni teknolojiler konuştu

İstanbul Modern Sanat Müzesi'nde gerçekleşen zirveye, içeriğin dijital pazarlamada önemi ve yeni teknolojiler damgasını vurdu. Türkiye’nin lider firmalarının katıldığı zirvenin açılış konuşmasını Hanzade Doğan Boyner gerçekleştirdi.

Haberin Devamı

“Bildiğiniz pazarlama artık bildiğiniz gibi değil” sloganıyla sunumunu açan Hanzade Doğan Boyner gelişen teknolojilerin öneminden bahsetti.

Pazarlama dünyasını buluşturan zirvede, Doğan Gazetecilik AŞ’nin Dijital Medya Teknoloji, Satış ve Pazarlama Grup Direktörü Çiğdem Toraman’ın “Artırılmış mecralar, artırılmış gerçeklik ve artırılmış değerler” konulu sunumu ilgi topladı.

Geçtiğimiz yıl yapılan İPZ 2009 zirvesinde Augmented Reality yani Artırılmış Gerçeklik teknolojisini uygulayacaklarını vurgulayan ve büyük heyecan yaratan Toraman, bu yıl yaptığı konuşma ile gerçekleşen AR uygulamarını tanıttı Türkiye’nin en beğenilen otomobil sitesi Arabam.com Layar uygulaması Augmented Reality teknolojisi ile galeri ya da 2.el oto pazarı gezerek otomobil arama kavramına değişik bir boyut getirirken, Toraman, Arabam.com Layar uygulaması, kendi mahallenizde, evinizin salonunda otururken bile telefonunuzu kullanarak aradığınız marka, model ve özelliklere uygun bir araç olup olmadığını öğrenme fırsatı verdiğini belirtti. Bununla beraber MilliyetEmlak için yapılan, yüzbinlerce evin sadece cep telefonunuzun kamerasını kullanarak detaylarına ve hatta satıcıya tek tuş ile ulaşma seçeneği sunan AR uygulaması da büyük ilgi topladı.

Haberin Devamı

İçerik entegreli çalışmalar

Toraman yaptığı sunumda, büyük ilgi toplayan Milliyet Konut, Milliyet Tatil ve Milliyet Kişisel Bakım kategorileri ile Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek tüm içeriğin sponsor destekli ve entegre çalışmalar ile gerçekleştiğini, aylık 500bin tekil ziyaretçiye ulaşan rakamlarla çok sevildiğini özellikle belirtti.

Bu çalışmalara yenilerini ekleyeceklerini belirten Çiğdem Toraman, içeriğin gücünü, reklamverenin gücüyle birleştirerek çok başarılı bir yayın ortaya çıkarttıklarını belirtti.

E-gazete dönemi yakın

Önümüzdeki dönemde dijital gazeteciliğin farklı boyutlara ve farklı mecralara doğru uzanacağından bahseden Toraman, şimdilik yurtdışında konsept olarak çalışmarı başlatılan elektronik gazete (e-paper) uygulamasının da önümüzdeki yıllar içerisinde Türkiye'de de kullanıma hazır hale getirileceğini öngördüğünü açıkladı.

Haberin Devamı

Elektronik gazetenin interaktivite açısından şimdiye dek kullanılan araçlardan çok daha fazla seçenek sunduğu ve yaşayan mecralar olarak insanların içeriğe anında erişim ve tüketim imkanının bu dönem ile birlikte hızla gelişeceği belirtildi.

Reklamverenler milliyet.com.tr ana sayfada yer aldı!

IPZ’nin en iddialı standlarından birini okuyucuları ve müşterileri için hazırlayan milliyet.com.tr, reklam veren müşterileri için de özel bir sürpriz hazırladı! Türkiye’de en her gün ortalama 2 milyon farklı kişi tarafından ziyaret edilen ve ayda ortalama 20 milyon farklı kişinin 1.2 milyarın üzerinde sayfa açtığı milliyet.com.tr, IPZ 2010’a özel sayfa tasarımıyla katılımcıların karşısına farklı bir uygulama ile çıktı.

Milliyet.com.tr standını ziyaret eden katılımcılar, IPZ ye özel hazırlanmış sadece milliyet.com.tr reklam verenlerine ait advertorial’ların yer aldığı ana sayfaya ücretsiz olarak advertorial girebilme şansını yakaladı.

Haberin Devamı

Türk Telekom, Sony, Vimjo, Ülker, Genpa, DünyaGöz ve daha birçok markanın ücretsiz advertoriallarının anında yayınlandığı Milliyet.com.tr ana sayfa özel çalışması ise katılımcılar tarafından büyük ilgi topladı.